Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har märkt att jag sällan betar rakt ut i en höjd pot där jag inte agerat aggressorn tidigare i handen, tänkte därför kolla lite med er andra hur ni använder denna manöver. (främst ur pos mot 1 FI)

Hur/när betar ni rakt ut, syfte osv? Även andra tankar kring detta spel är jag intresserad av.

Postad

Jag gör det mot vissa. Beror helt på fi. En som spelar abc och lägger sig med oträffade kort kan jag beta ut mot, eller check-raisa. En checkraise vill ja dock ha nån träff eller drag att dra ut med om man får syn.

Postad

Att donka floppat set leder inte alltför sällan till att man spelar en större pot än om man check-synar/check-raisar därför att man kan bli synad av en hand som hade checkat bakom eller höjd av en hand som hade bet-foldat/check-foldat... Det handlar mycket om motståndarens tendenser och hur du vill spela poten, stor eller liten, snabbt eller långsamt. Du måste variera dina donkbets också, alltså att bara göra det med starka händer är ingen bra idé, utan att ibland ha drag, ibland luft (särskilt mot lättlästa motståndare på farliga floppar) och ibland med stål. Med en monsterhand i en flervägspott är det standard skulle jag vilja säga att leda ut om du talar tidigt och det finns flera spelare mellan dig och preflophöjaren och du inte vill riskera att det blir rundcheckat.