Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad tkr ni jag skulle gjort i den här situationen? :rolleyes:

Britta 4 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Larry_Hmm (404.00)

Plats 2: Jazzamor (365.80)

Plats 3: gurkan00 (404.59)

Plats 4: Lemiux66 (102.64)

Plats 5: 6holm6 (648.45)

Larry_Hmm lägg LM 1.00

Jazzamor lägg SM 2.00

** Giv **

Larry_Hmm [N/A, N/A]

Jazzamor [N/A, N/A]

gurkan00 [N/A, N/A]

Lemiux66 [Knr, Kns]

6holm6 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

gurkan00 Höj till 10.00

Lemiux66 Syna 10.00

6holm6 Syna 10.00

Larry_Hmm Lägg

Jazzamor Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [9r, 10r, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Jazzamor Passa

gurkan00 Satsa 68.00

Lemiux66 Lägg

6holm6 Lägg

Jazzamor Lägg

*** Showdown *** : Rake: 1.02 Totalpott: 39.98

Larry_Hmm Lägger mig Vinst: 0.00

Jazzamor Lägger mig Vinst: 0.00

gurkan00 Vinner potten Vinst: 39.98

Lemiux66 Lägger mig Vinst: 0.00

Postad

För det första limpar jag inte in med JJ och synar verkligen inte floppen.

Om du nu spelat den här väldigt försikitigt, investerat 10 kronor så finns det inte på kartan att du synar hans tokbet?

Lägg dig, tänk om och spela bättre preflop nästa gång

Postad
För det första limpar jag inte in med JJ och synar verkligen inte floppen.

Om du nu spelat den här väldigt försikitigt, investerat 10 kronor så finns det inte på kartan att du synar hans tokbet?

Lägg dig, tänk om och spela bättre preflop nästa gång

Men jag tror ju helt klart att han hade synat min höjning? vad skulle ja då gjort på floppen?

Postad

Att syna med JJ pre i pos tycker inte jag är att föredra. Jag 3-betar av två anledningar.

Det ena är för värde då handen faktiskt är väldigt stark. Det finns bara 3 händer vi ligger efter mot preflopp.

Det andra är att jag samtidigt vill tunna ut fältet så att jag får lira handen HU. Så att höja till 35-40 pre skulle nog va bra.

Ditt argument att Fi hade synat ändå. Vad baserar du det på? Vilka reads har du på FI. Om du har reads är det bra om du lägger till dom i HHn så man vet det.

Som spelat så skulle jag utan att tveka stoppat in dina resterande marker i mitten. Du har troligen ett ton (10) outs även om FI synar, vilket han borde göra. Och vad du vet kan Fi lika gärna sitta på AK som nått annat.

Postad

Att inte höja pre ser jag som ett stort fel (om du inte har en read på honom som extremt tight). Sedan är det lite svårare på flopp, i alla fall kommer du att leda väldigt ofta så oavsett hur du spelar så är det inget dåligt läge om du är bättre än fi.

Postad
Att inte höja pre ser jag som ett stort fel (om du inte har en read på honom som extremt tight). Sedan är det lite svårare på flopp, i alla fall kommer du att leda väldigt ofta så oavsett hur du spelar så är det inget dåligt läge om du är bättre än fi.

Inte för nivån nej.

Postad

first things first.

UTG höjer 5xbb, Vad säger det? är han supertight så är det pocket.

Och jo.. fel att bara syna med JJ.

(Att du skall mirakelfloppa händer inte så ofta, bättre spela de JJ du har som är väldigt starka)

Sen, som sagt, HÖJ för att tunna ut fältet och skaffa dig mer info.

synar han bakom eller ställer han, då vet du mera vad du är upp emot.

Med 3 som synat hans 10 bet är han säkerligen orolig för draget som.

Jag tror inte han betar 60+ med pocket 9 eller under när han fått med sig 3 som synat. Den risken är för stor att ta.

Han har något som han vill skydda, tex KK, AA

I så fall är ju din fold korrekt. Men som sagt raise pre-flop är att föredra.

Gazzaflush inlägg är klockrent.

Postad
Vet man?

Och vad gör du då vid omslag allin?

Ja absolut!

Poker är ett spel om information.

Samla info är det viktigaste för att nå framgång vid bordet.

Genom en raise, naturligtvis skall den vara rätt storlek, tunnar du dels ut brädan dels skickar du info tillbaka till din motståndare att du sitter med en bra hand.

Din hand är ändå rank 4. Det finns bara 3 händer preflop du är i underläge mot.

(Som en parentes: Jag kan slå vad med dig att jag skulle kunna lägga AA i en sådan här situation i ett specifikt spel)

Nu är detta ett cashgame. Skilj på cash och turnering.

Så. Det är här du skall ha samlat info om spelaren du spelar mot INNAN du hamnat att ta detta beslut.

All den info du vet tillsammans ligger nu till grund för ditt beslut.

Vad har du för läsningar på honom/henne?

Spelartyp?

Har du INGEN som helst eller knapp info... beror det väl helt på hur du spelar själv. Är du tight? lös?

Ena gången är detta en syn andra gånger är JJ en tveksam fold. Andra en självklar fold. Du valde att syna. Får 2 som synar bakom.

Ditt problem skulle vara lika illa om du valt att kallsyna med AA för att slå om senare. Dina Knektar är starka (inte BÄST) pre-flop... men på den floppen är JJ en hand du antingen vinner eller förlorar stort med.

Postad

Massa tomteinlägg här alltså.

Självklart ska du slå om preflop ungefär 3x hans raise, iaf ca 90% av gångerna varav du synar resten. Får du push emot dig är det solklar fold utan read. Tar han syn kan han nog tänkas ha any pair, AK/AQ, AJs, KQs... olika från spelare till spelare men den rangen är ganska standard känns det som. Jag bettar nog alla floppar som inte har mer än ett överkort.

Postad
Ja absolut!

Poker är ett spel om information.....

Ok. Först bara så att vi inte pratar förbi varandra, så pratar jag om preflop och INTE om floppen. Sedan så är jag överrens om att man skall höja.

Frågan för mig är alltså bara hur mycket man skall höja pre.

Med så stort bet från fi och din lilla stack kommer du enligt mig i ett svårt läge med en normal raise. Därför raise allin på en hyffsat vid range av händer (beroende på fi range om möjligt). Det kan inte bli så fel.

KATASTOFALT! vore att med bästa handen göra:

PREFLOP: ... -> Raise -> syn

FLOP: Bet -> ...hm...hm... fold.