Gå till innehåll

A-K mot 3-3


Floppus

Recommended Posts

Hej!

 

Jag lirade en 22 dollars turnering på Pokerstars. de va cirka 1400 betalande och det var nu bara 10 st kvar..10 plats = 168$ , 9=268$, så de skillde 100 dollar...

Jag ligger på 8 plats, får a-k på knappen då ingen annan synat, tänker ett tag och kör sen en all in.. SB lägger sig. BB (som låg 3a) tänker ett tag å synar senare..

han visar upp 3-3. när floppen visade a-k-3 så blev jag galen. Turn visade sen k, ( vid detta tillfälle skrek jag av glädje). jag va 100% säker på att jag skulle vinnna, men!... rivren visade en 3a. (har nog inte varit mer chockad i hela mitt liv! de va hemskt).. dels för att potten va värd minst 100$. den kunde även ha varit värd 6k$ då första pris var 6k..

För mig är detta stora pengar då jag e student.

 

men för det mesta är det inte pengarna det handlar om utan hur handen utspelade sig, har inte sätt någon mer galen hand. Skriv om ni varit med om någon värre hand lr känn medkänslan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.... Livepoker

 

Jag har jj, raisar kraftigt pre... 2 syn

 

flop 277.... jag betar, en syn, en raisar, jag syn, en lägg...

 

turn J.... Jag betar, andre raisar, och jag går all in...

 

Han visar upp 22...... Det är jag som är dealer, och slänger upp den sista 2an på bordet....

 

:evil:

 

Men men, det är poker, ch varitmed om mååångaliknande händer, men denna handen har stört mig mest, då den utspelade sig live :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag lirade en 22 dollars turnering på Pokerstars. de va cirka 1400 betalande och det var nu bara 10 st kvar..10 plats = 168$ , 9=268$, så de skillde 100 dollar...

Jag ligger på 8 plats, får a-k på knappen då ingen annan synat, tänker ett tag och kör sen en all in.. SB lägger sig. BB (som låg 3a) tänker ett tag å synar senare..

han visar upp 3-3. när floppen visade a-k-3 så blev jag galen. Turn visade sen k, ( vid detta tillfälle skrek jag av glädje). jag va 100% säker på att jag skulle vinnna, men!... rivren visade en 3a. (har nog inte varit mer chockad i hela mitt liv! de va hemskt).. dels för att potten va värd minst 100$. den kunde även ha varit värd 6k$ då första pris var 6k..

För mig är detta stora pengar då jag e student.

 

men för det mesta är det inte pengarna det handlar om utan hur handen utspelade sig, har inte sätt någon mer galen hand. Skriv om ni varit med om någon värre hand lr känn medkänslan!

Nej det där var ju verkligen för jävligt. Jag hade nog legat i koma ett tag efter det sjuka oflytet. I turneringar händer ju de galnaste saker och har ni tänkt på vilket makalöst träffsnitt de största stackarna brukar ha mot mindre? ;). Typ J3 off mot KK så vinner J3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade ju hela 1 out där, sånt händer ju.

Men perfect/perfect är löjligt låga odds på och det har hänt mig ett par gånger.

Men det är klart, att åka på 1 out i en turnering man upplever som stor är förstår värre än o åka i en sng.

 

En out? Hmm, ja du menar att efter att ha träffat tvåoutaren på turn så hade han en out för att dra ut på river...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...