Gå till innehåll

NL100FR: TT blir minraisad på låg flop


Recommended Posts

Hur skulle ni resonera runt och spela den här handen? Fi är en solid spelare och min image borde vara TAG.

 

Jag skulle kunna tänka mig att hans syn preflop betyder att han kan jaga ett set med 22-TT, Kanske AJs-AQs och en del suited connectors. Det förekommer ju att dom kallsynar med JJ-QQ, men jag är tämligen säker på att jag har honom slagen preflop.

 

Vete fan om syna och utvärdera efter minraisen är bra eller inte. Jag tycker det ser ut som ett färgdrag, kanske med esset som ger honom fyrorna som extra outs och kanske med ett till överkort (AhQh) som ger honom alla hjärter, tre fyror, tre ess och tre damer.

 

Jag har inte tillgång till Pokerstove där jag sitter nu, så jag kan inte räkna ut exakt equity. Nån fold equity räknar jag inte med efter att han har tryckt in ungefär 40% av effektiva stacken. Skulle ni trycka honom all in på turn eller checkraisa honom all in eller slänga handen (för syna igen suger ju)?

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

UTG+1 ($102.95)

Hero ($101)

MP2 ($117.10)

MP3 ($99.85)

CO ($86.60)

Button ($133)

SB ($50)

BB ($96)

UTG ($178.70)

 

Preflop: Hero is MP1 with th.gif, ts.gif. UTG posts a blind of $1.

1 fold, Hero raises to $4, 3 folds, Button calls $4, 2 folds.

 

Flop: ($9.50) 5h.gif, 2h.gif, 3s.gif(3 players)

Hero bets $9.5, Button raises to $19, Hero calls $9.50.

 

Turn: ($47.50) 5s.gif(3 players)

Hero checks, Button bets $22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska ofta ser man folk kallsyna en raise på knappen med händer som JJ, QQ. Andra händer är precis som du säger låga pockets eller 2 höga kort. Antingen har han färgdrag, (vilket i och för sig känns mindre troligt när han bettar turn också) eller så har han kåk, stege, eller JJ, QQ.

 

Tycker det är fold i det här fallet. Men inte helt solklart. Beror till 90% på reads i sådana här situationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja eftersom jag kände mig helt vilsen i den här handen valde jag faktiskt fold där på turn.

 

Jag upptäckte nu att jag hade en hel del händer på fi, så jag gick in och specialstuderade honom. Jag kan se att han limpar och kallsynar med JJ-KK emellanåt, så det var nog ett klokt beslut. Dessutom verkar han spela mer passivt än jag trodde, så han hade bergis checkat bakom med en draghand på turn. Det var nog rätt beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...