Gå till innehåll

Set med flera spelare.

Recommended Posts

Hur hade ni spelat? Fi har spelat Semi Loose Aggressive (pre flop) - Aggressive (post flop).

PokerStars Game #14412018908: Tournament #72648495, $20+$2 Holdem No Limit - Level II (15/30) - 2008/01/08 - 12:24:31 (ET)

Table 72648495 82 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: Hackdasbo (2100 in chips)

Seat 2: shinerrr (3410 in chips)

Seat 3: G3neral3n (4005 in chips)

Seat 4: plas (3860 in chips)

Seat 5: Hero (3215 in chips)

Seat 6: allsam (2835 in chips)

Seat 7: TRYINGHARD (2930 in chips)

Seat 8: pepponsport (3250 in chips)

Seat 9: voegie (1375 in chips)

plas: posts small blind 15

Hero: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Jack of DiamondsJack of Clubs

allsam: folds

TRYINGHARD: calls 30

pepponsport: calls 30

voegie: folds

Hackdasbo: folds

shinerrr: raises 150 to 180

G3neral3n: folds

plas: calls 165

Hero: calls 150

TRYINGHARD: folds

pepponsport: calls 150

*** FLOP *** Queen of Diamonds7 of ClubsJack of Hearts

G3neral3n is sitting out

plas: checks

Hero: bets 130

pepponsport: calls 130

shinerrr: calls 130

plas: calls 130

*** TURN *** Queen of Diamonds7 of ClubsJack of Hearts8 of Clubs

plas: checks

Hero: bets 430

pepponsport: calls 430

shinerrr: folds

plas: folds

*** RIVER *** Queen of Diamonds7 of ClubsJack of Hearts8 of Clubs2 of Hearts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På flop ger du väldigt fina odds till ett stegdrag (exv 9-10) som isf mycket väl kan ha suttit på turn. På turn finns även färgdrag plus att händer som exv Q-10/9 har stegdrag. Tycker inte ditt bet är så dåligt på turn. Släng in ett bet på river som inte skrämmer bort en sämre hand och syna omslag.

Länk till kommentar

På flop ger du väldigt fina odds till ett stegdrag (exv 9-10) som isf mycket väl kan ha suttit på turn. På turn finns även färgdrag plus att händer som exv Q-10/9 har stegdrag. Tycker inte ditt bet är så dåligt på turn. Släng in ett bet på river som inte skrämmer bort en sämre hand och syna omslag.

Känns som att du har rätt i spelet på river, men vad anser du hade varit en bra bet på flopp då, något liknande turn?

Länk till kommentar

Känns som att du har rätt i spelet på river, men vad anser du hade varit en bra bet på flopp då, något liknande turn?

Ja, alltså. Vet inte vilken nivå du spelar på men på min micronivå så får du syn av de flesta Q-x om du bettar runt 400 där. Dessutom då alla tvåpar, sämre set, A-A/k-K och K-A/9-10/K-10 samt en hel del skräp som A-J/K-J/8-9 och i princip vilket pocket som helst om de är riktigt dåliga. Och naturligtvis Q-Q men det kan man ju inte vara rädd för.

Länk till kommentar

Smäll på med full pott på floppen. Räcker med att en spelare synar för att du ska få in lika mycket pengar som du får nu. Sedan är det bara att dega turn och handen är klar.

Länk till kommentar

Smäll på med full pott på floppen. Räcker med att en spelare synar för att du ska få in lika mycket pengar som du får nu. Sedan är det bara att dega turn och handen är klar.

jag insåg redan när jag hade lagt beten på flopp att den inte var optimal och det är väl kanske främsta anledningen till att jag postade den här handen, det som sedan hände var att de händer jag ville skulle syna en degning på river inte fick tillräckligt med pott-odds osv eftersom jag valde en för låg bet på floppen, känner att strax under pot hade vart optimalt. Nu blev det ju näst värsta scenariot som inträffade, jag degade ordentligt på river och Fi lägger sin hand.

Länk till kommentar

Jag hade checkraisat floppen. Många har nog händer dom vill spela till döden här om jag känner $20-turrar rätt. Att beta ut gör väl inte så stor skillnad, men beta mer då. Min standard är iaf checkraise.

Det är en hand som är svårt att spela dåligt, men jag tycker faktiskt att du lyckats med just det.

Länk till kommentar

Jag hade checkraisat floppen. Många har nog händer dom vill spela till döden här om jag känner $20-turrar rätt. Att beta ut gör väl inte så stor skillnad, men beta mer då. Min standard är iaf checkraise.

Det är en hand som är svårt att spela dåligt, men jag tycker faktiskt att du lyckats med just det.

Du har helt rätt, men jag tänkte att beten skulle vara tillräckligt låg för att nästan likställas med en check och därmed få en raise, kanske till och med större än vad jag fått på en check. Planen misslyckades i det här fallet och hela handen gick åt pipan.

Länk till kommentar