Grajnder Postad 8 Januari , 2008 Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Hur hade ni spelat? Fi har spelat Semi Loose Aggressive (pre flop) - Aggressive (post flop). PokerStars Game #14412018908: Tournament #72648495, $20+$2 Holdem No Limit - Level II (15/30) - 2008/01/08 - 12:24:31 (ET) Table 72648495 82 9-max Seat #3 is the button Seat 1: Hackdasbo (2100 in chips) Seat 2: shinerrr (3410 in chips) Seat 3: G3neral3n (4005 in chips) Seat 4: plas (3860 in chips) Seat 5: Hero (3215 in chips) Seat 6: allsam (2835 in chips) Seat 7: TRYINGHARD (2930 in chips) Seat 8: pepponsport (3250 in chips) Seat 9: voegie (1375 in chips) plas: posts small blind 15 Hero: posts big blind 30 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero allsam: folds TRYINGHARD: calls 30 pepponsport: calls 30 voegie: folds Hackdasbo: folds shinerrr: raises 150 to 180 G3neral3n: folds plas: calls 165 Hero: calls 150 TRYINGHARD: folds pepponsport: calls 150 *** FLOP *** G3neral3n is sitting out plas: checks Hero: bets 130 pepponsport: calls 130 shinerrr: calls 130 plas: calls 130 *** TURN *** plas: checks Hero: bets 430 pepponsport: calls 430 shinerrr: folds plas: folds *** RIVER *** Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje44 Postad 8 Januari , 2008 Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Bettat hårdare på flopp och turn och sedan ställt på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grajnder Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Bettat hårdare på flopp och turn och sedan ställt på river.[/Q Förklara gärna varför.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grajnder Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Bettat hårdare på flopp och turn och sedan ställt på river. Förklara gärna varför..? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 8 Januari , 2008 Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 På flop ger du väldigt fina odds till ett stegdrag (exv 9-10) som isf mycket väl kan ha suttit på turn. På turn finns även färgdrag plus att händer som exv Q-10/9 har stegdrag. Tycker inte ditt bet är så dåligt på turn. Släng in ett bet på river som inte skrämmer bort en sämre hand och syna omslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 8 Januari , 2008 Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Om du planerar att ställa river måste du få in så mkt pengar i potten på flop turn att Fi i princip committat sig. Sen tar du ju betalt av alla drag på flop turn också. Du borde alltså betta mer på flop och turn.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grajnder Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 På flop ger du väldigt fina odds till ett stegdrag (exv 9-10) som isf mycket väl kan ha suttit på turn. På turn finns även färgdrag plus att händer som exv Q-10/9 har stegdrag. Tycker inte ditt bet är så dåligt på turn. Släng in ett bet på river som inte skrämmer bort en sämre hand och syna omslag. Känns som att du har rätt i spelet på river, men vad anser du hade varit en bra bet på flopp då, något liknande turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 8 Januari , 2008 Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Känns som att du har rätt i spelet på river, men vad anser du hade varit en bra bet på flopp då, något liknande turn? Ja, alltså. Vet inte vilken nivå du spelar på men på min micronivå så får du syn av de flesta Q-x om du bettar runt 400 där. Dessutom då alla tvåpar, sämre set, A-A/k-K och K-A/9-10/K-10 samt en hel del skräp som A-J/K-J/8-9 och i princip vilket pocket som helst om de är riktigt dåliga. Och naturligtvis Q-Q men det kan man ju inte vara rädd för. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 8 Januari , 2008 Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Känns som att du har rätt i spelet på river, men vad anser du hade varit en bra bet på flopp då, något liknande turn? Smäll på med full pott på floppen. Räcker med att en spelare synar för att du ska få in lika mycket pengar som du får nu. Sedan är det bara att dega turn och handen är klar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grajnder Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Smäll på med full pott på floppen. Räcker med att en spelare synar för att du ska få in lika mycket pengar som du får nu. Sedan är det bara att dega turn och handen är klar. jag insåg redan när jag hade lagt beten på flopp att den inte var optimal och det är väl kanske främsta anledningen till att jag postade den här handen, det som sedan hände var att de händer jag ville skulle syna en degning på river inte fick tillräckligt med pott-odds osv eftersom jag valde en för låg bet på floppen, känner att strax under pot hade vart optimalt. Nu blev det ju näst värsta scenariot som inträffade, jag degade ordentligt på river och Fi lägger sin hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 8 Januari , 2008 Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Jag hade checkraisat floppen. Många har nog händer dom vill spela till döden här om jag känner $20-turrar rätt. Att beta ut gör väl inte så stor skillnad, men beta mer då. Min standard är iaf checkraise. Det är en hand som är svårt att spela dåligt, men jag tycker faktiskt att du lyckats med just det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grajnder Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Jag hade checkraisat floppen. Många har nog händer dom vill spela till döden här om jag känner $20-turrar rätt. Att beta ut gör väl inte så stor skillnad, men beta mer då. Min standard är iaf checkraise. Det är en hand som är svårt att spela dåligt, men jag tycker faktiskt att du lyckats med just det. Du har helt rätt, men jag tänkte att beten skulle vara tillräckligt låg för att nästan likställas med en check och därmed få en raise, kanske till och med större än vad jag fått på en check. Planen misslyckades i det här fallet och hela handen gick åt pipan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts