Bimpi Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Hej! Jag har ett Asus M2N32-SLI Deluxe moderkort i stationära som har en inbyggd trådlös accespunkt som fungerar sådär. För att kunna ansluta med min bärbara måste jag välja fast IP och knappa in siffrorna själv. På förra stället jag bodde på fick jag det att fungera men inte nu . Hur tar man reda på vad man ska välja för IP, nätmask och standardgateway? (Kör Vista 64bit på stationära) Citera
bossbaver Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Hej!Jag har ett Asus M2N32-SLI Deluxe moderkort i stationära som har en inbyggd trådlös accespunkt som fungerar sådär. För att kunna ansluta med min bärbara måste jag välja fast IP och knappa in siffrorna själv. På förra stället jag bodde på fick jag det att fungera men inte nu . Hur tar man reda på vad man ska välja för IP, nätmask och standardgateway? (Kör Vista 64bit på stationära) Fråga din bredbandsleverantör vilka uppgifter du har Citera
nerre Postad 11 Januari , 2008 Rapport Postad 11 Januari , 2008 Menar du att din stationära är ansluten till internet med kabel och att du vill ansluta din bärbara till den stationära datorns trådlösa och den vägen komma ut på internet? Då ska du använda funktionen Internetdelning i den stationära datorn, där brukar man få de uppgifter man behöver och dessutom möjlighet att skapa en diskett (eller fil) med inställningarna som man kan använda på den andra datorn. Citera
Bimpi Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2008 Menar du att din stationära är ansluten till internet med kabel och att du vill ansluta din bärbara till den stationära datorns trådlösa och den vägen komma ut på internet? Då ska du använda funktionen Internetdelning i den stationära datorn, där brukar man få de uppgifter man behöver och dessutom möjlighet att skapa en diskett (eller fil) med inställningarna som man kan använda på den andra datorn. Ja precis så tänkte jag. Ploppar upp felmeddelanden bara då jag försöker använda internetdelning. Det kanske beror på internetleverantören? Bor på ett studentboende just nu där internet redan fanns på rummet då jag flyttade in. Aja, tack för svar! Orkar inte gräva något mer i det här nu eftersom jag snart flyttar härifrån. Jag återkommer väl om ett tag om jag inte får till det på nästa ställe heller... Citera
Recommended Posts