Supertequila Postad 19 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2009 Skulle bara rekommendera The Hangover.. såg den utan att hört nått om o därmed inga förväntningar.. avskyr vanligtvis amerikanska komedier.. Godnatt! Sett den. Helt ok rulle. Dagen gått i seghetens tecken. Käkade med polarna på Bamboo vid 7. Väl hemma försökte jag dra igång grind, men var så seg så det blev slöspelande på 1-2 bord. Försökte kolla på Antichrist vid sidan om, men den är så seg. Stängde ner efter 1 timme. Får kolla på resten imorn om jag orkar. Får försöka hitta nåt kul i svtplay o glida in i sömnen under tiden. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 19 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2009 En av de medlemmar vars dagbok jag följer, hampulito, har blivit avstängd på livstid pga egenreklam. Enligt egen utsago ville han starta grindstuga i Umeå, o för att få fart på det hela erbjöd han dem som ville hjälp med stejk hos det företag där han själv är stejkad. Han skulle således inte tjäna något extra på det själv. Oberoende av om hans inlägg stred mot forumets regler eller inte, är jag en stark motståndare till maktmissbruk, summariska beslut, och oproportionerliga bestraffningar. Måhända ska han bli avstängd, men inte för livstid. I vilket fall så har Hampulito kontaktat mig och bett mig posta ett inlägg för hans räkning i min dagbok. Jag har övervägt hans begäran och anser att det ligger i hela forumets intresse att frågan debatteras så att inte det strängaste straffet, permanent avstängning, utdelas godtyckligt och utan goda grunder. Nedan följer Hampulitos inlägg: Allvarligt talat vad var det för fel på den tråden som jag postade, där jag bad om att få prata med en moderator och erbjöd mig att lämna ut mitt telnummer eller msn för att få höra eran syn på det hela. Det jag vill mest av allt är att få tillgång till mina pm där jag har flera år gammal info med länkar och diskussioner. Kan ni inte ens bemöda er med att prata med mig. Jag skrev även hur jag såg på mitt inlägg och att det kanske var ofint formulerat och lovade även att aldrig nämna xx igen på forumet. Så mycket tid som jag lagt ner på detta forum kan ni väll i alla fall prata med mig? Och gärna låta ett inlägg där jag i stortsett ber om ursäkt och säger att jag gärna ändrar mitt sätt att uttrycka mig angående xx stå kvar så folk i alla fall kan se hur jag resonerade i frågan, dessutom tog det mig väldigt lång tid att formulera det inlägget som ni bara pissade på pga att jag inte är särskilt snabb på att varken skriva eller stava. Detta inlägg kommer säkert raderas supersnabbt så någon som har någon form av känsla för rättvisa och mänskligt beteende kanske kan kopiera eller citera inlägget väldigt snabbt så det kan postas igen tills dom helst av allt repostar det inlägget som jag la en timme på att skriva. Förstår ju att meningen med en avstängning är att man inte ska kunna posta på forumet på utsatt tid, så moderatorerna kanske tog bort det av regelmässiga skäl med intentionen att höra av sig till mig privat. Jag hoppas i alla fall att så är fallet. Nu blev det tydligen så att dom låste min db där jag hade tänkt lägga detta andra inlägg. Ångrar att jag inte sparade det första då det var mer välskrivet och gick in på detaljer på ett mer tillfredsställande sätt men jag orkar inte försöka skriva om allting igen. Så om moderatorerna har någon känsla för rättvisa så repostar dom mitt första inlägg. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Känns ju smart att stänga av en användare från 2006 som jag aldrig sett vara otrevlig eller dryg utan att ge honom en chans. Bra jobbat får man väl säga edit: Har inget emot moderatorerna personligen men jag bara undrar varför det modereras så hårt här? Varför är 100% av modsen 25+ när 95% av användarna är under 25? Är det för att de 5% som är 25+ ska trivas? Och nej jag vet att 95% inte är under 25 innan någon påpekar det, men en stor majoritet iaf. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Angående Hampus tråd så flyttades den till en underdel av forumet som bara mods har tillgång till för diskussion, den är alltså inte raderad. Tråden uppfattades som ett försök av Hampus att kontakta moderatorerna, och det har han lyckats med. Vi mods kommer ta en diskussion om avstängningen och meddela Hampus utfallet av densamma. Vi kommer dock diskutera det internt och eventuellt ta ett snack med Hampus om vi känner att det behövs. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Känns ju smart att stänga av en användare från 2006 som jag aldrig sett vara otrevlig eller dryg utan att ge honom en chans. Bra jobbat får man väl säga edit: Har inget emot moderatorerna personligen men jag bara undrar varför det modereras så hårt här? Varför är 100% av modsen 25+ när 95% av användarna är under 25? Är det för att de 5% som är 25+ ska trivas? Och nej jag vet att 95% inte är under 25 innan någon påpekar det, men en stor majoritet iaf. Hampus avstängning kommer i kölvattnet av upprepade regelbrott. Avstängningar behöver inte betyda att användaren varit otrevlig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Riktigt sjukt att stänga av han på livstid, hoppas detta inte kommer vara fallet tillslut, känns bara fel. Hade det vart en som hade haft konto i en månad så förstår jag men nu gör han ju inte detta med "fel uppsåt", hoppas ni bara stänger av han en månad eller liknande. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Att påstå att Hampulito alltid varit trevlig och aldrig varit dryg osv är klar glorifiering av användaren bara för att han nu blivit avstängd. MEN... att stänga av nån på livstid för att han gör lite diffus reklam känns väldigt hårt måste jag säga. En infraction visst, kanske tom en kort avstängning. Men livstid? Come on. Ta bort hans spaminlägget och ge honom ett par dagar att börja sakna forumet på så är det lilla "brottet " mer än sonat imo. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Dåså. Då kapar jag den här DB lite, eftersom det är här diskussionen har förts. Spam/egenreklam ÄR ban, enl forumreglerna. Dock är det i det här fallet, som det mycket riktigt påpekas i här, relativt milt. Hampulito, har dessvärre dragit på sig lite varningar och anmälningar det senaste. Så det blir, efter diskussion moddar emellan. En månads avstängning, och en permanent varning. ST eller någon annan, om du/ni har hampus mail, eller MSN kan du kanske pm'a det till mig. Så jag kan meddela honom Den användare som postade hans tidigare "förklaring" har nämligen avslutat inlägget med First in! på hahahhaa rättåt dig din jävel. Vilket gör att jag inte kan lita fullt ut på det Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Morr... Hampu <3 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 20 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2009 DST eller någon annan, om du/ni har hampus mail, eller MSN kan du kanske pm'a det till mig. Så jag kan meddela honom Done. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtkatt Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Dåså. Då kapar jag den här DB lite, eftersom det är här diskussionen har förts. Spam/egenreklam ÄR ban, enl forumreglerna. Dock är det i det här fallet, som det mycket riktigt påpekas i här, relativt milt. Hampulito, har dessvärre dragit på sig lite varningar och anmälningar det senaste. Så det blir, efter diskussion moddar emellan. En månads avstängning, och en permanent varning. ST eller någon annan, om du/ni har hampus mail, eller MSN kan du kanske pm'a det till mig. Så jag kan meddela honom Den användare som postade hans tidigare "förklaring" har nämligen avslutat inlägget med Vilket gör att jag inte kan lita fullt ut på det Men lol skulle den avslutningen på inlägget göra det mindre trovärdigt. Posta hela inlägget så folk kan se vad jag skrev. Skämtade bara lite och garderade mig mot alla haters. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Men lol skulle den avslutningen på inlägget göra det mindre trovärdigt.Posta hela inlägget så folk kan se vad jag skrev. Skämtade bara lite och garderade mig mot alla haters. Det gör inte inlägget från Hampus mindre trovärdigt, men det gör dig mindre trovärdig. En sån här sak sköter vi seriöst. Det finns gott om tid för att skämta i andra sammanhang. Nu är det dock avklarat. Vi har dragit tillbaka den permanenta avstängningen eftersom den var alldeles för hård, och Hampus är välkommen tillbaka om en månad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 20 September , 2009 Rapport Share Postad 20 September , 2009 Dåså. Då kapar jag den här DB lite, eftersom det är här diskussionen har förts. Spam/egenreklam ÄR ban, enl forumreglerna. Dock är det i det här fallet, som det mycket riktigt påpekas i här, relativt milt. Hampulito, har dessvärre dragit på sig lite varningar och anmälningar det senaste. Så det blir, efter diskussion moddar emellan. En månads avstängning, och en permanent varning. ST eller någon annan, om du/ni har hampus mail, eller MSN kan du kanske pm'a det till mig. Så jag kan meddela honom Den användare som postade hans tidigare "förklaring" har nämligen avslutat inlägget med Vilket gör att jag inte kan lita fullt ut på det Bra beslut! Wp. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 21 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2009 Körde en session nl2-500.... 1500 händer senare, otaliga QQ-AA knäckta ligger jag runt 800 back. Tänker stänga ner när jag ser värde på nl1k. Han bestämmer sig för att donera o få mig dag o sluta på plus. Härlig kille. BossMedia Game #1780742201: Table Table TH 378 - €5.00/€10.00 - No Limit Hold'em - 07:53:01 - 2009/09/21 Seat 1: magicsoler (€230.00) Seat 3: NoFoldem^^ (€1728.35) Seat 4: Leo-Drake (€1026.75) Seat 5: svu (€871.05) Seat 2: Vulcans (€860.75) magicsoler posts the big blind of €10.00 svu posts the small blind of €5.00 Leo-Drake is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Leo-Drake Vulcans folds NoFoldem^^ raises €35.00 Leo-Drake calls €35.00 svu goes all-in with €871.05 magicsoler folds NoFoldem^^ folds Leo-Drake calls €871.05 *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot €1784.10 | Rake €3.00 Board: magicsoler won (€0.00), mucks Vulcans won (€0.00), mucks NoFoldem^^ won (€0.00), mucks Leo-Drake won (€1784.10), showed svu won (€0.00), showed Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poddan Postad 21 September , 2009 Rapport Share Postad 21 September , 2009 Kanon beslut av mod. Som folk skriver ovan. Har bara uppfattat honom som trevlig på forumet. Hampus trådar / inlägg är en av de som jag gärna läser. Tycker det är positivt när någon även bemödar sig att hjälpa till oss lägre djur. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hemdhes Postad 21 September , 2009 Rapport Share Postad 21 September , 2009 härligt moderatorer.. inte en dag för tidigt att Hampus stängs av! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 22 September , 2009 Rapport Share Postad 22 September , 2009 härligt moderatorer.. inte en dag för tidigt att Hampus stängs av! Värst av allt han gjort är ju att kalla mig methadict. Vuxenmobbing kallas sånt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 23 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2009 Kollat igenom Antichrist nu. Ganska långtråkig film som ballar ut i slutet. En av de sjukaste filmerna jag sett i alla fall. Harry Potterfilmen var helt ok, typiskt Potter-film. Har hittat sidan ninjavideo.net där man kan se massa serie live stream. Favvosidan just nu. Såg idag nya entourage, säsongstarten på How I met your mother, och The Big Bang theory. Däckade rätt tidigt vid 1-tiden och vaknade nu 3 timmar senare. Ska se om jag orkar grinda lite innan jag däckar igen om ett par timmar. Den här förkylningen som envist hänger kvar har gjort mig svag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 23 September , 2009 Rapport Share Postad 23 September , 2009 Värst av allt han gjort är ju att kalla mig methadict. Vuxenmobbing kallas sånt hahahahaha, fan, måste läsa mer gediget så jag inte missar sånt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 23 September , 2009 Rapport Share Postad 23 September , 2009 Kollat igenom Antichrist nu. Ganska långtråkig film som ballar ut i slutet. En av de sjukaste filmerna jag sett i alla fall. Harry Potterfilmen var helt ok, typiskt Potter-film. Har hittat sidan ninjavideo.net där man kan se massa serie live stream. Favvosidan just nu. Såg idag nya entourage, säsongstarten på How I met your mother, och The Big Bang theory. Däckade rätt tidigt vid 1-tiden och vaknade nu 3 timmar senare. Ska se om jag orkar grinda lite innan jag däckar igen om ett par timmar. Den här förkylningen som envist hänger kvar har gjort mig svag. Ninjavideo suger rätt mycket om jag får säga det själv. ovguide.com för listor över streamingsiter och sen watch-movies-links.net för dom bästa streaming Xvidfilmerna. (Välj Movshare framför andra i alternativen ) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 23 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2009 Ninjavideo suger rätt mycket om jag får säga det själv. ovguide.com för listor över streamingsiter och sen watch-movies-links.net för dom bästa streaming Xvidfilmerna. (Välj Movshare framför andra i alternativen ) Aight ska kika in det En HH med din favorit: BossMedia Game #1783831654: Table Table TH 5821 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 05:47:03 - 2009/09/23 Seat 2: Alekhine7 (€1998.23) Seat 4: Leo-Drake (€678.09) Seat 3: Lukasz49 (€1532.50) Alekhine7 posts the small blind of €2.00 Lukasz49 posts the big blind of €4.00 Leo-Drake is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Leo-Drake Leo-Drake raises €11.50 Alekhine7 raises €47.00 Lukasz49 folds Leo-Drake calls €47.00 *** FLOP *** Alekhine7 bets €60.00 Leo-Drake calls €60.00 *** TURN *** Alekhine7 bets €156.00 Leo-Drake calls €156.00 *** RIVER *** Alekhine7 goes all-in with €1735.23 Leo-Drake goes all-in with €415.09 *** SUMMARY *** Total pot €1357.18 | Rake €3.00 Board: Alekhine7 won (€0.00), showed Lukasz49 won (€0.00), mucks Leo-Drake won (€1357.18), showed Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 23 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2009 Måste nog tillägga att jag inte tycker att Alekhine spelade handen dåligt. Han måste ha satt mig på högst Kx o tyckte det var bra läge o omvandla sin hand till en bluff. Äntligen är man breakeven för månaden också. Började ju månaden med 7k back direkt men det är återhämtat nere på nl2-400. Får se om man kan fixa ett månadsplus under de dagar som är kvar. Känns spontant som att jag vinner mkt på NL2-400 men tappar på NL1k. Känns inte som att det beror på spelmässigt övertag eftersom det är i princip samma spelare som är regs på nl400, utan när jag tittat tillbaks så är det variansen som stått för backet där. Avvaktar nog flytt upp till NL1k o försöker stabilisera mig genom 6-månaders NL200-500-grind, fixa sajtrulle för runt 50k euro innan jag tar upp klivet igen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 24 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 September , 2009 Ville så gärna släppa här... med wtf... Den andra fi hade T9 btw... BossMedia Game #1785262045: Table Table TH 83 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 02:42:12 - 2009/09/24 Seat 2: SpaRrowski (€651.50) Seat 4: Leo-Drake (€313.75) Seat 1: LEBG13 (€667.00) Seat 3: _DPLBFE04_ (€400.00) Seat 5: bwd27 (€432.60) SpaRrowski posts the big blind of €4.00 LEBG13 posts the small blind of €2.00 bwd27 is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Leo-Drake _DPLBFE04_ folds Leo-Drake raises €11.50 bwd27 calls €11.50 LEBG13 calls €11.50 SpaRrowski folds *** FLOP *** LEBG13 checks Leo-Drake bets €19.25 bwd27 calls €19.25 LEBG13 calls €19.25 *** TURN *** LEBG13 checks Leo-Drake bets €70.00 bwd27 raises €164.00 LEBG13 goes all-in with €636.25 Leo-Drake goes all-in with €283.00 bwd27 goes all-in with €401.85 *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot €1179.95 | Rake €3.00 Board: bwd27 won (€0.00), mucks LEBG13 won (€1179.95), showed SpaRrowski won (€0.00), mucks _DPLBFE04_ won (€0.00), mucks Leo-Drake won (€0.00), mucks Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 September , 2009 September har vart en riktig kämparmånad. Började månaden med att störtdyka runt 7,5k euro rakt ner i hålet första veckan, det mesta via snygga setups på nl1k. Tog mig i kragen o grindade nl200-500 resten av månaden och nu är man äntligen breakeven. Har även spelat fler händer än jag nånsin gjort tidigare så det känns bra o fått in extravolym. Totalt sett ligger jag plus för månaden pga runt 0.5k plus i MTTs och runt 1k plus på HU SNGs. Ska se om vi kan dra in en fin liten plus på CG.et också under de 5 dagar som är kvar av månaden. RB.n lär nog hamna på 3-3.5k euro. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 September , 2009 En intressant riversituation. Jag har Fi2 bakom mig. Vi har alla runt potbet kvar i stacken. Pusha lr check-syna? Pusha turn redan? BossMedia Game #1786761623: Table Table TH 8 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 01:27:16 - 2009/09/25 Seat 1: Leo-Drake (€689.70) Seat 2: p-bot (€583.20) Seat 5: bwd27 (€402.00) Seat 3: Meep01 (€400.00) Leo-Drake posts the big blind of €4.00 bwd27 posts the small blind of €2.00 Meep01 is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Leo-Drake p-bot folds Meep01 raises €14.00 bwd27 calls €14.00 Leo-Drake raises €44.00 Meep01 calls €44.00 bwd27 calls €44.00 *** FLOP *** bwd27 checks Leo-Drake bets €66.00 Meep01 calls €66.00 bwd27 calls €66.00 *** TURN *** bwd27 checks Leo-Drake checks Meep01 checks *** RIVER *** bwd27 checks Leo-Drake ????? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts