acunited Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 http://www.dn.se/opinion/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859 schhh egentligen bord vi försöka tysta ned detta schhh
Macke_ Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 http://www.dn.se/opinion/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859 schhh egentligen bord vi försöka tysta ned detta schhh äsch. invandrade begår inte mer brott, det är poliserna som är rasister.
Supertequila Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Postad 7 September , 2009 Den rapporten är gammal o bl a jag själv har tagit upp den innan. Ingen bortser fr att en del människor, invandrare som svenskfödda, begår brott. Men det finns en nedlåtande syn på andra kulturer och nationaliteter som är vitt utbrett bland många svenskar. Ett litet folkslag i världens utkant som gick från fattig till rik tack vare sin passivitet under andra världskriget, ser i princip ner på resten av världen. Det är nog läge att vakna. Jag själv lämnar båten i januari.
heltok Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 http://www.dn.se/opinion/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859 schhh egentligen bord vi försöka tysta ned detta schhh kausaliteten är ju obv att invandrare är mer religiösa än svenskar och religiösa begår ju som bekant 25x mer brott än ickereligiösa.
Leooo Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 kausaliteten är ju obv att invandrare är mer religiösa än svenskar och religiösa begår ju som bekant 25x mer brott än ickereligiösa. Helge Fosmo tycker annat.
ulaf Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Ja den siffran låter väldigt bekant.
Glödlampan! Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Den rapporten är gammal o bl a jag själv har tagit upp den innan. Ingen bortser fr att en del människor, invandrare som svenskfödda, begår brott. Men det finns en nedlåtande syn på andra kulturer och nationaliteter som är vitt utbrett bland många svenskar. Ett litet folkslag i världens utkant som gick från fattig till rik tack vare sin passivitet under andra världskriget, ser i princip ner på resten av världen. Det är nog läge att vakna. Jag själv lämnar båten i januari. Trevligt, skall du åka tillbaka till ditt hemland?
Supertequila Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Postad 7 September , 2009 Trevligt, skall du åka tillbaka till ditt hemland? Sydafrika.
Glödlampan! Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Sydafrika. Är inte det ett jävla land att bosätta sig även om du inte är vit (no offence)?
Supertequila Postad 8 September , 2009 Författare Rapport Postad 8 September , 2009 Är inte det ett jävla land att bosätta sig även om du inte är vit (no offence)? Det är nog mer tvärtom nu. 1 miljon vita har emigrerat sen apartheiden föll. En vit sydafrikan fick t o m politisk asyl i Kanada häromdan med anledning av rasism vilket väckte enorm ramaskri fr SA. http://www.dn.se/nyheter/varlden/vit-sydafrikan-fick-asyl-i-kanada-1.944043 I vilket fall så tillhör jag inte nån av de grupperingarna. En polare som pluggat till pilot där i 2 år och är från Iran sa att det inte var några problem för oss. Varmt året om, billigt som fan, goda affärsmöjligheter. Kan bli spännande. http://www.aftonbladet.se/resa/afrika/sydafrika/article94451.ab
NikLasVegas Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Var i Sydafrika 2v i Oktober förra året. Typ världens bästa land. Sjukt billigt, bra väder, stört härliga människor, god mat etc etc... Awesomeness...
Supertequila Postad 8 September , 2009 Författare Rapport Postad 8 September , 2009 Var i Sydafrika 2v i Oktober förra året. Typ världens bästa land. Sjukt billigt, bra väder, stört härliga människor, god mat etc etc... Awesomeness... Vilken ort?
Staash Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Var i Sydafrika 2v i Oktober förra året. Typ världens bästa land. Sjukt billigt, bra väder, stört härliga människor, god mat etc etc... Awesomeness... När vi var där på pokerresa så fick vi inte ens gå utanför hotellets gränser för då gjorde vi det på egen risk, typ. En gång gick min bror och en polare utanför och genast blev dom uttittade och polaren upplevde det hela som väldigt otäckt, brorsan gick och snurrade med kameran runt handleden också obv. Detta var i Johannesburg. Det var vår "guide" som varnade oss för detta och han har bott där ett par år. Skall väl vara ett av världens mest kriminella länder? Naturen, klimatet och mycket annat är väl däremot hur härligt som helst. Jobbigt dock att inte kunna gå vart man vill eller det är överdrivet? Någon som har andra upplevelser eller fakta?
jello Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 börjar undra om det här med kolonialismens inverkan inte är rätt överskattat. räcker med att titta på medeltemperatur för att se hur bra ett land är. ju lägre, desto bättre. har det riktigt hög medeltemperatur är sannolikheten mkt hög att det är ett korrupt skitsamhälle.
Rooney Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Ett land där det är tillåtet att köra mot rödljus om natten för att det är så stor risk att man blir rånad om man stannar känns sådär att bo i
Supertequila Postad 8 September , 2009 Författare Rapport Postad 8 September , 2009 Äh, ni är ett gäng pussies hela bunten Made in Fucking Iran liksom, va kan bita på mig?
acunited Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Hoppas du fortsätter skriva dagbok även i sydafrika, alltid intressant. Visst finns det en viss dubbelmoral som du pratar angående rasism etc men sverige känns ändå som det mest anti-rasistiska landet jag nånsin satt min fot i.
Supertequila Postad 8 September , 2009 Författare Rapport Postad 8 September , 2009 Hoppas du fortsätter skriva dagbok även i sydafrika, alltid intressant.Visst finns det en viss dubbelmoral som du pratar angående rasism etc men sverige känns ändå som det mest anti-rasistiska landet jag nånsin satt min fot i. Jofan, ska försöka fortsätta skriva, o ska fortsätta spela. Varför jag gnäller på Sverige beror ju på att Sverige ligger i mitt hjärta och då vill man inte att det ska gå åt helvete för landet.
Supertequila Postad 10 September , 2009 Författare Rapport Postad 10 September , 2009 Ja då sitter man här igen.. full o glad. Hade planerat o ta det lugnt, men Bintou o Amal ringde o ville träffas ute. Vi drog till vasastan först o sen Nivå.... fett drag... Nu e vi hos oss... alla är fulla o glada på "det fina"... jag känner mig lite egen och kör en liten minigrind... uppskattas inte riktigt hos folket, men fuck the same.. jag känner att jag sitter här och bara njuter... Livet är trots allt skönt... finns folk som har det sämre, som inte kan bränna 5k på krogen varje gång, som inte lägger sig o vaknar när de vill, som käkar frukost kl 13, och som känner ansvar för andra... Var tacksam för det du har Sean... Gnäll aldrig. Dina landsmän dör på gatorna o du lever ett liv av total dekadens...
Staahla Postad 10 September , 2009 Rapport Postad 10 September , 2009 Men det finns en nedlåtande syn på andra kulturer och nationaliteter som är vitt utbrett bland många svenskar. Ett litet folkslag i världens utkant som gick från fattig till rik tack vare sin passivitet under andra världskriget, ser i princip ner på resten av världen. Det är nog läge att vakna. Det smäller högre än att få sina 100 000 bästa krigare fullständigt slaktade av 300 insmorda greker imo.
Ncrio Postad 10 September , 2009 Rapport Postad 10 September , 2009 Kring Johannesburg och städer norr om det är kriminaliteten hög, Mkt med tanke på att det är den första orten flyktingarna kommer till. (SA får ta smällen från mååånga länder i Afrika). Capetown, Port Elizabeth och orterna där emellan är säkrare och man behöver inte känna sig rädd. Men blir väl att du bosätter dig i Capetowns Örgryte och helst undviker Bergsjön, precis som hemma Du kommer få det magiskt!
Ncrio Postad 10 September , 2009 Rapport Postad 10 September , 2009 Ett land där det är tillåtet att köra mot rödljus om natten för att det är så stor risk att man blir rånad om man stannar känns sådär att bo i Stanna i värmland och drick din mellanmjölk tittandes på en fondvägg som är inspirerad roomservice. tragiskt imo.
gEeWhiZm8 Postad 10 September , 2009 Rapport Postad 10 September , 2009 Det smäller högre än att få sina 100 000 bästa krigare fullständigt slaktade av 300 insmorda greker imo.
Rammy Postad 10 September , 2009 Rapport Postad 10 September , 2009 En bekant fick en pistol i ansiktet på en öppen gata när det gick folk runt omkring och blev av med en kamera, pass och plånbok i Sydafrika, vet dock inte vilken stad och vilken stadsdel det var i. Han volontärarbetade så lär ju varit nåt fattigt ställe kanske.
Recommended Posts