Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic

Supertequila

Recommended Posts

Mm

LOL, nu plockar du två meningar från två helt olika sammanhang o klistrar ihop dem.

Min range är vid, men jag menade att just den Fi i den situationen inte hade vidare koll på det, och borde ha satt mig på en snäv 4-bets-range varför han bara kunde väntat sig flip lr 4-1.

Gretko, jag förstår inte om du verkligen inte förstod va jag menade, eller, om du med vilja försöker med nåt här. Det senare skulle inte vara trevligt.

I vilket fall så tar jag till mig det Hjort säger, även om jag inte tror att Fi, efter vad jag såg av hans prestation, hade nåt vidare koll, utan bara hade svårt o släppa JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är förresten grejen med att The Terrorist sitter på två st NL600 HU-bord med runt 6K stack, och sitter ute o inte spelar nåt?

Han har suttit där så länge jag kan komma ihåg. Slänger inte mjukvaran ut en person om man har varit sitout i typ en månad som han varit?

skitskumt märkte också det igår, vetefan men hans account verkar ju kunna göra skumma grejor...

Länk till kommentar

Sluthanden i en lyckosam headsupbattle.

Jag hade honom i brygga några gånger, men en gång träffade han runner runner triss, o en gång fyrtal mot min toppkåk. Men här fick han en cooler.

** Game ID 1830506509 starting - 2008-01-23 14:57:06

** Faoiltiama [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- bla2mb sitting in seat 1 with $1579.70

- Supertequila sitting in seat 2 with $2148.70 [Dealer]

Supertequila posted the small blind - $3.00

bla2mb posted the big blind - $6.00

** Dealing card to Supertequila: King of Diamonds, 9 of Clubs

Supertequila raised - $12.00

bla2mb raised - $54.00

Supertequila called - $54.00

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, 9 of Hearts, 7 of Diamonds

bla2mb checked

Supertequila bet - $108.00

bla2mb raised - $316.00

Supertequila called - $316.00

** Dealing the turn: 5 of Hearts

bla2mb bet - $556.00

Supertequila went all-in - $1781.70

bla2mb went all-in - $659.70

** Dealing the river: 6 of Diamonds

bla2mb shows: 9 of Spades, Jack of Hearts

Supertequila shows: King of Diamonds, 9 of Clubs

Supertequila wins $3170.40 from the main pot

End of game 1830506509

Länk till kommentar

Riverproblem, vad göra???

Fi synar rätt loose pre men har släppt mot CB tidigare så jag antar att han har nån typ av hand här.

** Game ID 1830719911 starting - 2008-01-23 17:38:31

** Monsoon [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Eless4r sitting in seat 1 with $778.25

- OMGUSUCK sitting in seat 2 with $591.00 [Dealer]

- LinkL_Lawyer sitting in seat 3 with $546.45

- d3fault sitting in seat 4 with $574.05

- Supertequila sitting in seat 5 with $826.00

- MakeMeRaise sitting in seat 6 with $1794.30

LinkL_Lawyer posted the small blind - $3.00

d3fault posted the big blind - $6.00

** Dealing card to Supertequila: Ace of Spades, Ace of Clubs

Supertequila raised - $24.00

MakeMeRaise called - $24.00

Eless4r folded

OMGUSUCK folded

LinkL_Lawyer folded

d3fault folded

** Dealing the flop: 10 of Hearts, 4 of Spades, 9 of Diamonds

Supertequila bet - $40.00

MakeMeRaise called - $40.00

** Dealing the turn: 9 of Spades

Supertequila bet - $100.00

MakeMeRaise called - $100.00

** Dealing the river: 6 of Spades

Supertequila bet - $200.00

MakeMeRaise raised - $937.00

Supertequila????????????????

Länk till kommentar

Punkrock, hur spelar FI? jag har lite dålig koll på han. Har du något att säga om hans spel? vinnande eller inte?

Jävligt aggro, det är väl det som främst utmärker honom, tycker han är en av de bättre spelarna på $2,5/5. Han är kapabel att göra om made hands till bluffar så jag skulle inte utesluta en hand som t.ex 77 här.

Tror han raisar sina starkare händer på flop, speciellt då ni är semidjupa.

Länk till kommentar

Jävligt aggro, det är väl det som främst utmärker honom, tycker han är en av de bättre spelarna på $2,5/5. Han är kapabel att göra om made hands till bluffar så jag skulle inte utesluta en hand som t.ex 77 här.

Tror han raisar sina starkare händer på flop, speciellt då ni är semidjupa.

thx m8

Länk till kommentar

Ok, hemma fr CC, en spännande natt.

Spelade 20-20 NL. Donkade bort ett inköp ganska omgående på ett jävligt donkaktigt sätt. Kan inte fatta hur illa jag spelade handen.

Har spelat tight o har en tajt image men vi har inte spelat länge. Får KJ på button. Flera limpar och jag höjer, BB och MP synar.

Flop kommer AAJ. Checkas fram till mig och jag bettar. BB rerejsar och MP foldar. BB har spelat löst o kreativt men checksynat sina starka händer hittils. Jag synar för att omvärdera turn.

Turn kommer blankt, han checkar och jag bettar. Han synar.

River Kung. Han checkar igen. Som jag ser det har han antingen J lr svagt Ess. Jag har en potbet kvar i stacken och tänker att ställer jag får jag kanske syn fr J och kan få svagt Ess o folda.

Hur smart är det o försöka få en kille o folda triss? Jag ställer, han steker o åmar sig och synar med A3. Han säger att pga kungen hoppas han på split här.

Riktiiiiiiiiiigt illa spelat ST.

Köper in på nytt. Spelar inte en hand på en timme. Får 9Ts i MP. Limpar för bordet har varit limpvänligt. En massa folk limpar. Knappen slår om. Jag o en annan kille synar.

Flopp kommer 94A. Checkas runt.

Turn 5. Checkas fram till knappen som bettar. Jag vet att han inte har esset. Säter honom på typ JJ. Jag slår om all in (potbet) och han steker och säger att han är helt säker på att jag har 999 o synar med 45. River blankt och jag förlorar andra inköpet.

Inte så missnöjd med spelet ändå med tanke på att jag hade ultratight image och jag läste rätt när jag tänkte att han inte hade esset.

I alla fall köper jag in mig för 1K. Några händer går. En lös spelare höjer på knappen efter att folk limpat. Min polare slår om på SB. Han slår om med massa junk så jag ger inte honom mkt cred. Jag ställer med AQ. Knappen går all in och min polare synar... nice.

Knappen visar AK, polarn QQ och jag är i princip död pre. Polarns QQ håller.

Köper in för 1K mer och lovar mig o sluta vara en sån jävla donk.

Sen kommer typ 40 min utan en spelbar hand. Så får jag KK i sen position. En del limpare. Jag höjer pott och får 3 synare. Flopp kommer J högt, jag ställer och 2 pers synar och min KK håller.

Så nu har jag en spelbar stack.

Sen går heeeela natten utan att jag får en enda spelbar hand.

Till höger om mig sitter en maniac. Han höjer pre från alla positioner och 3 barrellar alltid. Han drar ut några gånger och folk på bordet börjar tilta.

Slutligen får jag AA. Folk limpar, maniac höjer till 300 och jag slår om till 900 och hela bordet säger AA!!!!! ST spelar svårläst. Maniac synar. Flop kommer 257 och han ställer med 59 och jag synar. Turn 2 och river blankt. Nu är jag i princip i kapp.

Sen händer inget och bordet töms.

Sätter mig på pott limit 20-20 med 2K. Får några bra händer o plussar 500 innan bordet stänger, och slutar således natten plus minus noll efter att ha legat back 4,5K.

Träffade en gammal bekant, Philip Yeh. Han är bosatt i Las Vegas med sin tjej och vi tjötade lite om hans framgångar, bl a finalbord i WPT Paris, och nästbästa svensk i förra årets WSOP Main.

En bra kille är han i vilket fall.

Länk till kommentar

Ok, hemma fr CC, en spännande natt.

Har varit på gång ner till CC flera ggr men har inte blivit av ännu. Kanske lika bra med tanke på alkoholintaget de gångerna man varit sugen ;-)

Vilka dagar är bäst? Har förstått att det är väldigt varierande kvalitet på spelarna. Vad rekommenderar du för spelstil? Funkar vanlig ABC-poker? Beror förstås på motstånd osv men ändå...

Ha de gött och lycka till med grinden!

Länk till kommentar

Får 9Ts i MP. Limpar för bordet har varit limpvänligt. En massa folk limpar. Knappen slår om. Jag o en annan kille synar.

Flopp kommer 94A. Checkas runt.

Turn 5. Checkas fram till knappen som bettar. Jag vet att han inte har esset. Säter honom på typ JJ. Jag slår om all in (potbet) och han steker och säger att han är helt säker på att jag har 999 o synar med 45. .

Gillar logiken bakom FIs syn...

Länk till kommentar

Har varit på gång ner till CC flera ggr men har inte blivit av ännu. Kanske lika bra med tanke på alkoholintaget de gångerna man varit sugen ;-)

Vilka dagar är bäst? Har förstått att det är väldigt varierande kvalitet på spelarna. Vad rekommenderar du för spelstil? Funkar vanlig ABC-poker? Beror förstås på motstånd osv men ändå...

Ha de gött och lycka till med grinden!

Ok, jag är verkligen ingen expert på CC, har spelat CG två ggr där bara. Men min uppfattning är att det finns enormt med övervärde.

Bordet brukar va uppdelat i väldigt tajta och väldigt lösa spelare, men ingen av de har kunnat hantera stilen någorlunda väl.

Jag har, med anledning av att jag varit kortdöd, tvingats o spela väldigt nitigt och det funkar bra. Folk betalar av.

En stor skillnad är att höjningarna pre måste va mkt större än online. En pre höjning på 10-12 BB är standard och ger dig 1-2 syn pre, medan om du höjer 4 BB så synar 6-7 pers.

Folk spelar mkt passivare postflop också. Check raise och reraise hör till ovanligheter och signalerar oerhörd styrka. Finns endast en o annan som höjer på drag och det lär man se ganska omgående.

Annars är det en väldigt trevlig upplevelse faktiskt. Funderar på att gå dit ikväll med.

Länk till kommentar

Ok, jag är verkligen ingen expert på CC, har spelat CG två ggr där bara. Men min uppfattning är att det finns enormt med övervärde.

Bordet brukar va uppdelat i väldigt tajta och väldigt lösa spelare, men ingen av de har kunnat hantera stilen någorlunda väl.

Jag har, med anledning av att jag varit kortdöd, tvingats o spela väldigt nitigt och det funkar bra. Folk betalar av.

En stor skillnad är att höjningarna pre måste va mkt större än online. En pre höjning på 10-12 BB är standard och ger dig 1-2 syn pre, medan om du höjer 4 BB så synar 6-7 pers.

Folk spelar mkt passivare postflop också. Check raise och reraise hör till ovanligheter och signalerar oerhörd styrka. Finns endast en o annan som höjer på drag och det lär man se ganska omgående.

Annars är det en väldigt trevlig upplevelse faktiskt. Funderar på att gå dit ikväll med.

Schysst! Får defenitivt lägga in ett besök i programmet snart. Har ett kneg så kan inte hänga ute till 03 på vardagar, så det blir nog helgbesök för min del. Dig känner man igen genom den stora Tequila flasken i innerfickan eller? :lol:

Länk till kommentar

Schysst! Får defenitivt lägga in ett besök i programmet snart. Har ett kneg så kan inte hänga ute till 03 på vardagar, så det blir nog helgbesök för min del. Dig känner man igen genom den stora Tequila flasken i innerfickan eller? :lol:

Hahaha.. blir mer Caiprinha och vodka tonic nuförtiden. Jag har lite bilder fr brasilienresan uppsatta tidigare i dagboken så du kan kika där o känna igen mig om du ser mig på stan o CC :)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...