Ängeln17 Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Eftersom jag e nybörjare så vet jag inte om jag ska syna denna push? Att jag bara har knappt 100 bb beror på att jag bara köper in för hälften eftersom jag försöker lära mig spelet. Men det jag egentligen vill veta är om man gör det med 200bb i stacken, som e ett inköp på SvS? Bakgrund. Fi har sutttit några varv vid bordet och är allmänt aggro med prefloppshöjningar i var och varannan hand. När jag så får en anständig hand (ur min synvinkel) i pos så väljer jag att syna (rätt eller fel?). Sen får jag i mina ögon en rätt bra flopp där jag har 15 outs (om jag räknat rätt) till nöten. Väljer därför att raisa FIs (som jag ser det) cb (han gjorde i princip det hela tiden när han höjt pre). Men när han sen pushar blir jag tveksam om jag ska syna eller inte? Finns fold på kartan (och om man har 200bb när handen startar förändrar det svaret)? 0.50/1.00 Omaha (PL) - den 7 januari 2008 12:49:37 Anna 28 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Y (42.71) Plats 2: X (272.25) Plats 3: Z (59.36) Plats 4: Fi (130.78) Plats 5: Hero (90.23) X lägg LM 0.50 Z lägg SM 1.00 ** Giv ** Hero [, , , ] *** Bet Runda 1 *** Fi Höj till 3.50 Hero Syna 3.50 X Syna 3.50 Z Lägg *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** X Passa Fi Satsa 11.50 Hero Höj till 46.00 X Lägg Fi All-in 127.28 Hero ??????? Citera
HerrGringo Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Pottar du dar maste du vara bredd pa syna en all in, men det ar val det du vill? Citera
sulla Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Om det är oddsmässigt korrekt har jag inte en aning om, men jag vet att det +EV att pusha där på SvS på den nivån. Har själv plussat bra där utan att kunna spelet. Folk pushar vad som i de lägena, försvarar tvåpar eller trycker med sämre drag. Citera
Ängeln17 Postad 7 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2008 Pottar du dar maste du vara bredd pa syna en all in, men det ar val det du vill? Ehh, jo. Men är det rätt? Eller skulle jag bara synat på floppen? Citera
HerrGringo Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Jag skulle spelat likadant iallafall. Sen ar det en annan femma hans JJ haller hela vagen. Citera
sturedenstore Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Det här är jättesyn i mina ögon. Citera
villeb Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 all in direkt. Vad ville du se för flop med den handen egentligen? och med min mellanstadiematte så är du favorit på floppen. Jag hade tryckt med 100bb och med 200bb Citera
killerwolf Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 det är megapush, du har redan investerat halva stacken... du har enorm +EV på synen Citera
grandyz Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Foldar du den här är borde du inte spela omaha längre, no offence Han har ju set eller dylikt, men du har ju multidragen of doomz. Du spelar handen helt rätt hela vägen tills nu, bara du synar så har du gjort så rätt du kan göra Sen kan man ju alltid välja vägen att bara syna på flop, men då finns ju chansen att han lägger sig om du träffar också, vilket du inte vill ofc. Citera
honest99 Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Sen får jag i mina ögon en rätt bra flopp där jag har 15 outs (om jag räknat rätt) till nöten. 6 får jag det till... Edit: men jag kan inte räkna i vanlig ordning !@@§&&°@@ Citera
sulla Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 6 får jag det till... Edit: men jag kan inte räkna i vanlig ordning !@@§&&°@@ Klöver, Kung, 8 Bör väl nöta om inte det andra kortet stör Citera
honest99 Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Klöver, Kung, 8 Bör väl nöta om inte det andra kortet stör Jadå. ...Vill inte ens försöka komma med en bortförklaring. Citera
dannnne88 Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Kan knappt omaha själv men de där måste väl ändå vara en jättesyn och att få in pengarna med den där handen på den där floppen måste väl va ev+ också? Citera
Lisa87 Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 JAG hade velat ha in pengarna på floppen med din hand, pusha alla dagar i veckan imo! Citera
Ängeln17 Postad 7 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2008 Klöver, Kung, 8 Bör väl nöta om inte det andra kortet stör Va väl så jag räkna oxå. Citera
Recommended Posts