Gå till innehåll

varför misslyckas jag i turneringar men lyckas i cashgames ?

Recommended Posts

Postad

har provat både freezout och reload...jag blir så trött...man sitter där 3 timmar som på nålar, hihi, och så blir man utslagen, eller efter 3-4 timmars spel vinner man 10-30 dollar...för en 30-50 plats , helt meningslöst,

medan i cashgame där trivs jag, jag gillar att se många floppar, och gillar att bluffa...:mrgreen:

min fråga: vad ska jag göra för att gilla turneringar och att lyckas?

Postad
min fråga: vad ska jag göra för att gilla turneringar och att lyckas?

Jag har alltid 1-2 CG bord igång medans jag spelar en tunering eftersom man slänger så mycket händer......;-)

För att lyckas, tja........Spela rätt! *LOL*

Postad
Jag har alltid 1-2 CG bord igång medans jag spelar en tunering eftersom man slänger så mycket händer......;-)

För att lyckas, tja........Spela rätt! *LOL*

blir lätt att man höjer typ 10bbs pre med 6-3 off för att man tror att man lirar turneringen men i själva verket var det cg !

Postad

Spelar man en turnering och är 100% bättre än genomsnittsspelaren så kan man förvänta sig att vinna den dubbelt så ofta.

Dvs man vinner då en turnering med 1000 spelare i genomsnitt var 500de gång man spelar turneringen. Man når då finalbordet i genomsnitt var 50de gång man spelar turneringen.

Variansen i turneringspel är enorm.