Gå till innehåll

Kees - SvS 5/10 SH - Analyserar 2008


Kees123

Recommended Posts

Lirade mina första händer Omaha någonsin igår. Kognitivt kände man sig som en utvecklingsstörd. -200kr typ på 30min på 0.5/1. Det kan vara ett roligt sidoprojekt att försöka bli vinnande på lägsta Omaha-nivån

 

Omaha är som en drog, har du en gång testat så blir det svårt att sluta, men fan va kul det är 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 843
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Omaha är som en drog, har du en gång testat så blir det svårt att sluta, men fan va kul det är 8-)

 

Jag tyckte det var hemskt. Jag blev ju totalt utspelad på 0.50/1 :-(

 

Bättre fart i maskineriet på den mer lättfattliga 2-kortspokern. 2500:- upp idag vilket gör att månadsresulatet närmar sig fina 19K

 

Här kommer tre intressanta händer från samma bord med kommentarer hur jag tänkte. Är jag fågel eller fisk?

 

FI har tajta stats och efter turn är jag säker på att han har en kung. Vanligtvis fortsätter jag bomba rivern men provade en annorlunda linje här. Hade jag fortsatt bomba hade kanske hela hans stack varit min

 

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, February 11, 20:31:18 ET 2008

Table Eva 29 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Korchen1 ( $2311.33 )

Seat 2: hilding ( $2482.37 )

Seat 3: ... ( $2548.48 )

Seat 4: Kees ( $1909.26 )

Kees posts small blind [$5].

Korchen1 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 7c 7d ]

hilding folds.

... raises [$30].

Kees calls [$25].

Korchen1 calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 6d, 6h, Kc ]

Kees bets [$60].

Korchen1 calls [$60].

... folds.

** Dealing Turn ** [ 7s ]

Kees bets [$180].

Korchen1 calls [$180].

** Dealing River ** [ 2c ]

Kees checks.

Korchen1 bets [$380].

Kees raises [$1000].

Korchen1 calls [$620].

Kees shows [ 7c, 7d ] a full house, sevens full of sixes.

Kees wins $2555 from the main pot with a full house, sevens full of sixes.

Game#599237331 starts.

#Game No : 599237331

 

 

Här en hand som jag tidigare hade svårt att släppa. Efter turn bör man fatta att den ena sitter på färgdraget och den andra förmodligen på triss/stegdrag. Vad bör vi egentligen göra på turn?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, February 11, 20:36:56 ET 2008

Table Eva 29 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Korchen1 ( $2172 )

Seat 2: hilding ( $1950 )

Seat 3: ... ( $2478.48 )

Seat 4: Kees ( $3179.26 )

Seat 5: larry_666 ( $752.38 )

hilding posts small blind [$5].

... posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Ac Ad ]

Kees raises [$40].

larry_666 calls [$40].

Korchen1 folds.

hilding folds.

... calls [$30].

** Dealing Flop ** [ Ts, 9c, 3s ]

... checks.

Kees bets [$80].

larry_666 calls [$80].

... calls [$80].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

... checks.

Kees checks.

larry_666 bets [$130].

... calls [$130].

Kees folds.

** Dealing River ** [ 4c ]

... checks.

larry_666 bets [$210].

... calls [$210].

... shows [ Qh, Td ] two pairs, tens and nines.

larry_666 shows [ 4s, 6s ] two pairs, nines and fours.

... wins $1030 from the main pot with two pairs, tens and nines.

 

 

FI har kontrollerat bordet och gjort lite som han ville. Jag kände att min check efter flopp blev alltför passiv och bestämde mig för att slå tillbaks i ett krig om herraväldet om bordet. Det gick .. sådär

 

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, February 11, 20:40:27 ET 2008

Table Eva 29 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Korchen1 ( $2137 )

Seat 2: hilding ( $2025.88 )

Seat 3: ... ( $2978.48 )

Seat 4: Kees ( $3106.64 )

Seat 5: larry_666 ( $261.26 )

hilding posts small blind [$5].

... posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Kd Qs ]

Kees raises [$40].

larry_666 folds.

Korchen1 folds.

hilding calls [$35].

... folds.

** Dealing Flop ** [ 6s, 3h, Ad ]

hilding checks.

Kees checks.

** Dealing Turn ** [ 2h ]

hilding bets [$70].

Kees raises [$210].

hilding calls [$140].

** Dealing River ** [ 7d ]

hilding bets [$180].

Kees folds.

hilding does not show cards.

hilding wins $677.26

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag när jag loggade in på kvällskvisten och scannade av 5/10-borden satt precis 1 kompetent grinder på varje bord. Enbart 1, inte mer, inte mindre. Har det slutits någon form av uppdelning och non-aggression-pakt på 5/10?

 

Hur som haver slogs sig aldrig någon av de famous four ner vid mina bord, så kanske är även jag med i pakten. Vem vet.

 

Drog in 1400:- och vi räknar nu in över 20K för februari. Och som alla vet .. från toppen finns bara en väg och det är ännu högre upp!

 

 

 

 

Så här ska ni spela stegdrag, boys

 

Table Eva 20 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: wajnkungen ( $1548.49 )

Seat 2: Midgarsorm ( $2662.36 )

Seat 3: leifi ( $1056.93 )

Seat 4: Kees ( $2144.52 )

Seat 5: donHoofy ( $369.97 )

donHoofy posts small blind [$5].

wajnkungen posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 4h 4c ]

Midgarsorm raises [$50].

leifi folds.

Kees calls [$50].

donHoofy folds.

wajnkungen folds.

** Dealing Flop ** [ 3c, 6c, 5s ]

Midgarsorm bets [$100].

Kees calls [$100].

** Dealing Turn ** [ Kd ]

Midgarsorm bets [$180].

Kees raises [$500].

Midgarsorm calls [$320].

** Dealing River ** [ 7d ]

Midgarsorm checks.

Kees bets [$500].

Midgarsorm calls [$500].

Kees shows [ 4h, 4c ] a straight, three to seven.

Kees wins $2300 from the main pot with a straight, three to seven.

 

 

 

Så här ska ni spela 72o, boys

 

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, February 13, 19:32:57 ET 2008

Table Eva 50 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Icko1966 ( $1876.03 )

Seat 3: bondesson ( $805.38 )

Seat 4: chipchild ( $917.15 )

Seat 5: Kees ( $2000 )

chipchild posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 2c 7d ]

Icko1966 folds.

bondesson folds.

chipchild calls [$5].

Kees raises [$30].

chipchild calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 2h, 2d, 8s ]

chipchild checks.

Kees bets [$50].

chipchild raises [$150].

Kees calls [$100].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

chipchild bets [$220].

Kees calls [$220].

** Dealing River ** [ 7h ]

chipchild bets [$320].

Kees raises [$640].

chipchild folds.

Kees does not show cards.

Kees wins $1765

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ 15k ut räknar jag som "svenssonlön". Klarar man att dra in det per månad på sin fritid betyder detta att man bör kunna dra in 20-25K/mån om man spelade på heltid. En summa tillräcklig att sluta jobba för mao.

Nu borde du ju kunna dra in betydligt mycket mer än 20-25k i månaden om du slutar arbeta. Finns det några incitament att fortsätta arbeta med det du gör nu trots att du förmodligen skulle dra in mer på pokern? Vad arbetar du med nu? 8-)

 

Efter min klasspolare hade läst "Art of war" gick han runt i säkert 2 veckor och citerade massa stycken ur den - han var helt såld på kinesen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lir i natt, lir i morse och lir på eftermiddagen ger ett dagssaldo (så här långt) på: 2091:- Månadsresultat februari: 15 400:-

 

Här kommer händer som var svåra och som jag gärna vill ha feedback på. Båda är mot samma FI som inte imponernat hitills. (en rolig detalj är att det är 3 dagbokiter vid bordet samtidigt när handen spelas)

 

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, February 10, 14:09:34 ET 2008

Table Eva 23 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: valencia ( $1422.45 )

Seat 2: CharmQuark ( $3061.82 )

Seat 3: Burgendy ( $2917.4 )

Seat 4: Kees ( $3130.23 )

Seat 5: BWN83 ( $1760 )

CharmQuark posts small blind [$5].

Burgendy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Jd Ad ]

Kees raises [$40].

BWN83 folds.

valencia calls [$40].

CharmQuark calls [$35].

Burgendy folds.

** Dealing Flop ** [ 2s, Js, Ah ]

CharmQuark checks.

Kees bets [$100].

valencia calls [$100].

CharmQuark folds.

** Dealing Turn ** [ Qs ]

Kees checks.

valencia bets [$120].

Kees calls [$120].

** Dealing River ** [ 9d ]

Kees bets [$120]. Varör betar du här?

valencia raises [$520].Känns som ditt tvåpar inte är rätthand att blockbeta med.

Kees folds.

valencia does not show cards.

valencia wins $1195

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Här en hand som jag tidigare hade svårt att släppa. Efter turn bör man fatta att den ena sitter på färgdraget och den andra förmodligen på triss/stegdrag. Vad bör vi egentligen göra på turn?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, February 11, 20:36:56 ET 2008

Table Eva 29 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Korchen1 ( $2172 )

Seat 2: hilding ( $1950 )

Seat 3: ... ( $2478.48 )

Seat 4: Kees ( $3179.26 )

Seat 5: larry_666 ( $752.38 )

hilding posts small blind [$5].

... posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Ac Ad ]

Kees raises [$40].

larry_666 calls [$40].

Korchen1 folds.

hilding folds.

... calls [$30].

** Dealing Flop ** [ Ts, 9c, 3s ]

... checks.

Kees bets [$80]. Beta pott på floppen

larry_666 calls [$80].

... calls [$80].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

... checks.

Kees checks.

larry_666 bets [$130].

... calls [$130].

Kees folds.

** Dealing River ** [ 4c ]

... checks.

larry_666 bets [$210].

... calls [$210].

... shows [ Qh, Td ] two pairs, tens and nines.

larry_666 shows [ 4s, 6s ] two pairs, nines and fours.

... wins $1030 from the main pot with two pairs, tens and nines.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag när jag loggade in på kvällskvisten och scannade av 5/10-borden satt precis 1 kompetent grinder på varje bord. Enbart 1, inte mer, inte mindre. Har det slutits någon form av uppdelning och non-aggression-pakt på 5/10?

 

Hur som haver slogs sig aldrig någon av de famous four ner vid mina bord, så kanske är även jag med i pakten. Vem vet.

 

 

Vilka är de famous four? spelar själv 5-10 ibland och vet inte så mkt om spelarna som spelar där nämligen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu borde du ju kunna dra in betydligt mycket mer än 20-25k i månaden om du slutar arbeta. Finns det några incitament att fortsätta arbeta med det du gör nu trots att du förmodligen skulle dra in mer på pokern? Vad arbetar du med nu? 8-)

 

Efter min klasspolare hade läst "Art of war" gick han runt i säkert 2 veckor och citerade massa stycken ur den - han var helt såld på kinesen. :-)

 

 

Jag erkänner att tanken på ett alternativt levende med poker som huvudinkomst lockar. Med LapToppen under ena armen en lokal skönhet under den andra, "På drift" av Jack Keurac i bakfickan med hela världen som spelplan...

 

Egentligen finns det inga giltiga incitament alls att fortsätta arbeta om jag är säker på att pokern inbringar en skälig månadslön. De incitament som finns är konstruerade och således utan värde som hur saker och ting "ska" vara och hur man "bör" leva sitt liv.

 

Märker jag att jag plussar fint de närmaste månaderna är det möjligt och troligt att jag säger upp mig och ger mig ut på en Sturm und Drang odyssé. Om allt då skulle gå åt helvete så kan jag alltid skylla på dig som ställer tillvaron i dessa härliga fantasieggande och skrämmande perspektiv :)

I dagsläget jobbar jag på ett tryggt och fint jobb som systemutvecklare.

 

 

Art of War är roligare att ha läst en att faktiskt läsa. Men den är värd ett inköp för dess kreddstatus. Finns på PocketShop. (där finns den även i ett typ 15cm X 10cm format så att man behändigt kan ha den med sig ut i "krig"...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka är de famous four? spelar själv 5-10 ibland och vet inte så mkt om spelarna som spelar där nämligen :)

 

De fyra som jag åsyftade igår var NickLeeson, Opteron, Jerico + glömt.

 

Övriga du bör se upp med är Mattzon , Frukost och MrFishy

 

Alla ovanstånde har jag mina notes på på grund av att dom har figurerat i ett eller annat sammanhang på detta forum.

 

Förrutom dessa tycker jag att Skogsfisk, FromUranus och Midgårdsorm har utmärkt sig som bättre spelare.

 

Även gamla bekanta nyllen från 2.5/5 som nu har klivit upp som Love2Tilt, Burgendy och Kallebalik har förmågan att lura av en många hundra kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallebalik är ju sjuk sjuk spewtomte.

 

Ogillar Midgårdsorm och Jerico, resterande du listade har jag inget emot.

 

Hehe, Kallebalik höll jag som kanske den bästa på 2.5/5. Det är intressant att man ka ha så skilda uppfattningar om spelare. Ofta blir det även en självuppfyllande profetsia när man klassar någon som vass. Man blir lätt vekpassiv eller fancy mot dessa och då är det ju inte svårt för dem att leva upp till sitt solida image.

 

Du har imponerat med äckligt disciplinerat och tight game när vi har suttit vid samma bord. Dock har vi haft de goda smakerna att inte blanda oss i varandras händer så mycket (än så länge)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ändå en 5/10 session ikäll, kunde inte hålla mig;)...Rätt svajig session med några bluffar som inte satt, men 780kr upp är ändå plus iaf=)...Känns som det är mkt fler regs på 5/10? än 2.5/5....typ 2 per bord minst..

 

780kr får man en riktigt fin flaska whiskey för.

Yes .. det är fler regs på 5/10. På 2.5/5 satt det ju typ 3 spelare jag aldrig lirat mot vid varje bord trots att jag nött dessa bord i månader.

 

Det behöver dock inte vara en nackdel. Med fler återkommande spelare finns möjligheten att utveckla sitt game med notes/reads och andra individanpassade trevligheter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag erkänner att tanken på ett alternativt levende med poker som huvudinkomst lockar. Med LapToppen under ena armen en lokal skönhet under den andra, "På drift" av Jack Keurac i bakfickan med hela världen som spelplan...

 

Egentligen finns det inga giltiga incitament alls att fortsätta arbeta om jag är säker på att pokern inbringar en skälig månadslön. De incitament som finns är konstruerade och således utan värde som hur saker och ting "ska" vara och hur man "bör" leva sitt liv.

 

Märker jag att jag plussar fint de närmaste månaderna är det möjligt och troligt att jag säger upp mig och ger mig ut på en Sturm und Drang odyssé. Om allt då skulle gå åt helvete så kan jag alltid skylla på dig som ställer tillvaron i dessa härliga fantasieggande och skrämmande perspektiv :)

I dagsläget jobbar jag på ett tryggt och fint jobb som systemutvecklare.

 

 

Art of War är roligare att ha läst en att faktiskt läsa. Men den är värd ett inköp för dess kreddstatus. Finns på PocketShop. (där finns den även i ett typ 15cm X 10cm format så att man behändigt kan ha den med sig ut i "krig"...)

 

Tycker du verkar ha en jävligt skön inställning till livet, filosof där. Håller helt med, man ska göra det man själv tror gör en mest lycklig - även om det kan vara jobbigt att bryta upp med det förväntade mönstret. Funkar det inte kan man nästan alltid börja om ungefär där man slutade sist. (Tror jag, är för ung för att själv ha provat 8-))

 

Men ge fan i att skylla på mig om det går åt helvete.. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du verkar ha en jävligt skön inställning till livet, filosof där. Håller helt med, man ska göra det man själv tror gör en mest lycklig - även om det kan vara jobbigt att bryta upp med det förväntade mönstret. Funkar det inte kan man nästan alltid börja om ungefär där man slutade sist. (Tror jag, är för ung för att själv ha provat 8-))

 

Men ge fan i att skylla på mig om det går åt helvete.. ;-)

 

Hehe, klokhet sitter inte i åldern.

 

I morgon ska jag prova att grinda X2000 mellan sthlm - göteborg. Det ska bli riktigt spännade. Tyvärr har vattnet slutat fungera i mitt krypin i stockholm så det blir till att åka smutsig, lusig och som den luffare jag inte borde vara.

 

Fick in 1.5h spel nu på kvällen. mer än 3000 kronor in på kontot. Tack för det.

 

 

På tal om livsfilosofi. Är det inte som den här handen livet borde vara, egentligen?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Friday, February 15, 20:15:01 ET 2008

Table Eva 6 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Foliehatt ( $2123.14 )

Seat 2: Per_R ( $175 )

Seat 3: Kees ( $1985 )

Seat 4: _falken_ ( $155 )

Seat 5: frogfejs ( $1798.69 )

_falken_ posts small blind [$5].

frogfejs posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Kc Ks ]

Foliehatt folds.

Per_R calls [$10].

Kees raises [$50].

_falken_ calls [$45].

frogfejs raises [$340].

Per_R folds.

Kees raises [$1040].

_falken_ is all-In.

frogfejs is all-In.

Kees calls [$708.69].

** Dealing Flop ** [ Jc, 9s, 5d ]

** Dealing Turn ** [ 3s ]

** Dealing River ** [ Kh ]

Kees shows [ Kc, Ks ] three of a kind, kings.

frogfejs shows [ Ah, As ] a pair of aces.

Kees wins $3279.88 from side pot#1 with three of a kind, kings.

Kees wins $467.5 from the main pot with three of a kind, kings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer säkert att klara dig bra i pokervärlden, men lämna aldrig ditt nuvarande jobb.

Har alldeles för många kompisar som har spelat in milioner på detta spel, tills skiten vänder mot en, och det gör det för eller senare.

Då hjälper det inte att vara superbra spelare, för med oflyt en längre period o vetskap att man har tvång på sig att spela in pengar, kommer du garanterat inte ha ditt A-game. Trotts att man känner sig som king of the warld o allt flyter på i dagsläget, har denna spel en annan sida med.

Tycker du har det jävligt bra som du gör, varför förstöra vinnande koncept!!!

 

Bara ett råd!! GL!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går bra för dig och jag måste bara säga att det är en mycket underhållande och välskriven dagbok.

 

Angående Kallebalik så tycker jag också att han är sjukt spewig och har aldrig dragit mig för att sitta vid samma bord som honom, han är faktiskt den som ligger mest back i min databas även om det kanske är lite ofötjänt...

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer säkert att klara dig bra i pokervärlden, men lämna aldrig ditt nuvarande jobb.

Har alldeles för många kompisar som har spelat in milioner på detta spel, tills skiten vänder mot en, och det gör det för eller senare.

Då hjälper det inte att vara superbra spelare, för med oflyt en längre period o vetskap att man har tvång på sig att spela in pengar, kommer du garanterat inte ha ditt A-game. Trotts att man känner sig som king of the warld o allt flyter på i dagsläget, har denna spel en annan sida med.

Tycker du har det jävligt bra som du gör, varför förstöra vinnande koncept!!!

 

Bara ett råd!! GL!!!

 

Tackar. Det ligger mycket i vad du säger. Mitt pokerspel kommer aldrig att bli ett mål i sig. Pokerspelandet kan dock vara vägen tlll att utveckla sig inom andra områden i sitt liv. Den kan vara det som får en att våga byta ny mark i ens liv. Alltså byta huvudsysselsättning till något som inte behöver bära sig ekonomiskt direkt.

 

Kul att det går bra för dig och jag måste bara säga att det är en mycket underhållande och välskriven dagbok.

 

Angående Kallebalik så tycker jag också att han är sjukt spewig och har aldrig dragit mig för att sitta vid samma bord som honom, han är faktiskt den som ligger mest back i min databas även om det kanske är lite ofötjänt...

 

Mvh

 

Tackar. Riktigt roligt att höra.

Kallebalik har jag på c:a 25 ptBB/100 händer i min databas på över 2000 händer så han har krossat dom borden som jag har suttit med honom vid. Vi får hoppas att även jag får profitera på hans spewiga sida någon gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer dagssammanställningen för februari this far. Ett rent nöje att skriva ner.

 

1/2 -

2/2 8253kr

3/2 2517kr

4/2 157kr

5/2 -

 

6/2 1379 kr

7/2 1080kr

8/2 4117kr

9/2 7133 kr

10/2 3134 kr

 

11/2 2495 kr

12/2 -

13/2 1410kr

14/2 -

15/2 3283kr

 

16/2 2529kr

17/2 156kr

 

Totalt feb 26 337 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...