Gå till innehåll

Kees - SvS 5/10 SH - Analyserar 2008


Kees123

Recommended Posts

Ett kort kvällspass slutar 700kr upp trots att forumbekantingen Fudge snodde konfekten framför näsan på mig i en större pott. Kul att se dig på 5/10 även om du inte verkar vara någon lyckoamulett att ha vid borden för mig precis.

 

 

dfkdfködf (och nej, jag tänker inte berätta vad jag hade)

 

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, May 26, 20:50:32 ET 2008

Table Eva 10 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Fudge ( $1009.65 )

Seat 2: Kees ( $2195.78 )

Seat 3: nostalgia ( $969.25 )

Seat 4: kuloman ( $1515.68 )

Seat 5: trekkan ( $364.33 )

Kees posts small blind [$5].

nostalgia posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ X X ]

kuloman folds.

trekkan folds.

Fudge raises [$40].

Kees raises [$135].

nostalgia folds.

Fudge calls [$100].

** Dealing Flop ** [ 3h, 4h, 4s ]

Kees bets [$220].

Fudge calls [$220].

** Dealing Turn ** [ Th ]

Kees checks.

Fudge checks.

** Dealing River ** [ 9h ]

Kees bets [$400].

Fudge is all-In.

Kees folds.

Fudge does not show cards.

Fudge wins $1764.65

 

 

 

 

T9s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 843
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänker inte berätta vad jag hade, för tillfället iaf.

 

Men kändes som du gör så där med händer du kommer lägga på turn/river väldigt ofta. Har grymt svårt för dina 3bet, eller 3bet i allmänt, och bestämde mig för att göra ett spel tillbaka. Men har självklart en bra hand på river eftersom jag aldrig tror du kan lägga där.

 

 

Kul med lite trevligt folk på 5/10borden med, lite tråkigt att vara ur pos mot dig dock!

 

Har även lite svårt för pengarna än och kommer inte riktigt upp i mitt A game, men får väl hoppas man vänjer sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har även lite svårt för pengarna än och kommer inte riktigt upp i mitt A game, men får väl hoppas man vänjer sig.

 

Bara du får in tillräckligt med händer på nivån så kommer tillvänjningen att ske automatiskt.

 

Ett tips: förbind dig att spela 5 % av totalt antal händer på 5/10 under en månad. Om det går bra (du +ar) ökar du till 10 % nästa månad. Backar du stannar du kvar på 5 % nästa månad. På så sätt skolas du in lugnt och fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Was? Menar du att det finns andra trådar på detta forum än min DB?

 

Okej då:

http://pokerforum.nu/forum/studier/47691-standarsavikelse-foervaentat-utfall.html#post1001497

 

Jag förenklade exemplet något i tråden ovan då jag inte kan förutsätta att den genomsnittliga pf-läsaren är av samma snitt som den genomsnittliga läsaren av min DB...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...är att dom brukar ta slut!

 

16j4pdh.jpg

 

Grafen är över mina prövningar på SvS nu i maj. Men som bekant: från botten finns bara en väg, och det är upp!

 

 

 

Maj: 5700kr

 

Majmål 1: 16.8k händer spelade (av minimum 20k händer)

Majmål 2: 0.6k händer spelade (av 1k - 2k händer på 7.5/15)

 

Övergripande mål 1: $3288 i dollarrullen (mål: $5000)

 

April: 31 000kr

Mars: 42 000kr

Februari: 40 000kr

Januari: 10 000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara några händers lir igår för att kolla in de nya funktionerna. Våndades en smula både för pott-knapparna och time-banken. Pottknapparna av uppenbara skäl, timebanken för att för min egen del fattar jag lika bra pokerbeslut vare sig betänketiden är 5 eller 50 sekunder. Men jag har förstått att inte alla fungerar så . Därför är det ju dumt att bjuda på den extra fördelen när jag inte själv behöver den + att det saktar ner spelet.

 

Men inga av farhågorna besannades. Pott-knapparna sitter ju så otillgängliga så dessa lär ingen fisk använda, och timebanken är ej införd på min nivå. Så som den är implementerad kan den tvärtom bli en fördel i förlängningen. Nu kommer kanske fiskarna bli mer benägna att skotta 10/20 för att kunna labba med tidbanken.

 

Vad gäller övriga förändringar: Tja, jag har varit i IT-branschen så länge att jag vet att alla slår bakut när ny design/ändrade funktioner införs men att sen inte en jävel vill byta bort den sen när alla vant sig. Det blir nog bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara några händers lir igår för att kolla in de nya funktionerna. Våndades en smula både för pott-knapparna och time-banken. Pottknapparna av uppenbara skäl, timebanken för att för min egen del fattar jag lika bra pokerbeslut vare sig betänketiden är 5 eller 50 sekunder. Men jag har förstått att inte alla fungerar så . Därför är det ju dumt att bjuda på den extra fördelen när jag inte själv behöver den + att det saktar ner spelet.

 

Men inga av farhågorna besannades. Pott-knapparna sitter ju så otillgängliga så dessa lär ingen fisk använda, och timebanken är ej införd på min nivå. Så som den är implementerad kan den tvärtom bli en fördel i förlängningen. Nu kommer kanske fiskarna bli mer benägna att skotta 10/20 för att kunna labba med tidbanken.

 

Vad gäller övriga förändringar: Tja, jag har varit i IT-branschen så länge att jag vet att alla slår bakut när ny design/ändrade funktioner införs men att sen inte en jävel vill byta bort den sen när alla vant sig. Det blir nog bra.

 

Jag har också varit i IT-branschen ett tag och håller med dig i att alla är negativa till förändringar till en början. Pottknappar och timebank bryr jag mig inte så mycket om, men när de byter menysystemet till ett uppenbart sämre så blir jag lite less. Har svårt att se vilka användare som kommit med dessa krav. Visst kommer man att vänja sig, men att tvingas vänja sig vid en sämre funktionalitet som inte majoriteten användare efterfrågat är aldrig kul.

 

När jag sedan igår märkte att jag la blinds även att jag pausat blev jag lite lack. Testade flera gånger och det inträffade om jag hade "Lägg blindar" ikryssat när jag tog paus. Det stod paus på min plats och "Jag är tillbaka"-knappen var framme, men lik förbannat timade jag ut varje hand och poste blinds. Något annat jag lärt mig av min tid i IT-branschen är att det nästan alltid slarvas med testning... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Va lika med nya PF, men inte många som klagar nu

 

Hehe, jag minns det. Snudd på lynchstämning mot de ansvariga. Otack är världens lön för en IT-slav

 

Jag misstänker starkt att din nedgång beror på den fruktade "byta avatar-riggen". 8-)

 

Haha, ja förmodligen. Min avatar är ju det analytiska sinnets antites.

 

Något annat jag lärt mig av min tid i IT-branschen är att det nästan alltid slarvas med testning... ;-)

 

För mig personligen tror jag att det kan vara bra att det blir svårare att få fram totalresultatet för sessionen. Det blir enklare nu att välja att lira utan att ha koll på hur jag ligger till förrän sessionen är avslutad, vilket kan vara bra. Men visst verkar det nya menysystemet sämre än det gamla objektivt sätt.

 

Testning ... är för pussies ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade nu en timme utan att sättas på några större prov. 2k+

 

Följande stats gäller:

 

Maj: 8800kr

 

Majmål 1: 16.5k händer spelade (av minimum 20k händer)

Majmål 2: 567 händer spelade (av 1k - 2k händer på 7.5/15)

 

Det som gäller alltså är att få ihop 3.5k händer nu varav minst 440 händer på 7.5/15 på 26h

 

Jag börjar lugnt med att gå och köpa några Nogger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sover du aldrig? Ta paus några dagar och lämna borden ifred...!

 

Hehe, hela maj har varit i sömn. Men nu har jag kvicknat till.

 

Fuck, slutspurten misslyckades. Sitter på pendeltåget söderut nu på väg mot garanterat pokerfri tillställning. Missade målet med drygt 500 händer. Jag lyckades hyfsa månadsresultatet iaf. 10k vunna sedan klockan 12 i natt

 

 

Maj: 12 500kr

 

Majmål 1: 19.5k händer spelade (av minimum 20k händer)

Majmål 2: 1029 händer spelade (av 1k - 2k händer på 7.5/15)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morse vaknade jag för en gång skull i ett anständigt hem. Så för första gången på länge fick jag tillfälle att läsa DN. Deras ledare slår fast i ingressen att det faktum att det föds många barn i sverige beror på den svenska jämställdhetsmodellen. Att kvinnor ges möjlighet att kombinera arbete och familj.

 

Men sedan tar de själva upp att ju mer underordnad ställning kvinnan har i ett samhälle desto mer barn föder hon .. så deras teori håller således inte!

 

...sedan hyllar de dom statliga / kommunala daghemen som något fantastiskt i en liberal tidnings ledare

 

...sedan jämför dom själva med USA där allt är annorlunda så deras teori håller således inte!

 

... sedan säger de att kvinnor inte skaffar barn av patriotiska skäl (såklart) men i ett stycke senare säger det att kvinnor skaffar barn för att dom tror på fred och demokrati! AAAAAARGGH!

 

Det här var den sämst uppbyggda och mest förvirrade artikel jag läst på länge och det i sveriges största tidning på ledarplats. Borglig press: gå och lägg er!

 

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=573&a=775198

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här väljer jag kanske sämsta tänkbara alternativ på rivern i och med min check/call. Men vad är legio i denna situation. Check/fold, Bet/fold?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, June 1, 14:32:19 ET 2008

Table Eva 22 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Kees ( $2036.2 )

Seat 2: Anakin71 ( $1192.47 )

Seat 3: O7O74O4353 ( $1400.09 )

Seat 4: orje65 ( $710.29 )

Seat 5: ImGaY ( $2342.51 )

Kees posts small blind [$5].

Anakin71 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Qc Kd ]

O7O74O4353 folds.

orje65 folds.

ImGaY folds.

Kees raises [$35].

Anakin71 calls [$30].

** Dealing Flop ** [ Tc, Qd, 7s ]

Kees bets [$60].

Anakin71 calls [$60].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

Kees bets [$150].

Anakin71 calls [$150].

** Dealing River ** [ Ad ]

Kees checks.

Anakin71 bets [$500].

Kees calls [$500].

Anakin71 shows [ Jc, Th ] a straight, ten to ace.

Anakin71 wins $1485 from the main pot with a straight, ten to ace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...