Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Level IX (600/1200) Har ganska bra stack, vad göra o varför?

PokerStars (8 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is BB with 3diamond.gif, 9spade.gif, 7club.gif, 5club.gif. SB posts a blind of 300.

UTG calls, 2 folds, MP2 calls, 2 folds, SB (poster) completes, Hero checks.

Flop: 7diamond.gif, 3spade.gif, 2spade.gif(4 players)

SB checks, Hero bets, UTG calls, MP2 raises, SB folds, Hero calls, UTG calls.

Turn: Jclub.gif(3 players)

Hero checks, UTG checks, MP2 bets, Hero calls, UTG calls.

River: Kheart.gif(3 players)

Hero checks, UTG checks, MP2 bets, Hero ???

Postad

Jag hade foldat på turn. Handen blir i bästa fall en split, om killen inte träffat ett högre tvåpar eller en triss, och då är du rökt. För du kan ju omöjligt få lo.

Vad man vill är ju möjligen att träffa en kåk eller liknande. Ser inte att du har något bra drag egentligen.

Frågan är ju om du plussar vid en 50/50 split? Det var ju trots allt ett par till som synade pre. Risken är ju ganska stor att han tar hela.

Sen är det ju limit. Det blir ju relativt billigt att syna, men det gör ju att man oftast synar för mycket.

Postad

Jag var chiptvåa vid tillfället så ett bett hade inte gjort mig något, men det som störde mig var att FI2 vann på par i damer, UTG hade låg.

Brukar slänga låga tvåpar i liknande situationer, men det kanske är helt fel i HI/LO när bara tre ser flopp. Risken kändes som 90%, därför jag slängde

Postad
Jag var chiptvåa vid tillfället så ett bett hade inte gjort mig något, men det som störde mig var att FI2 vann på par i damer, UTG hade låg.

Jo, det är jättestörigt att folda vinnarhanden. Klen tröst att det var rätt beslut i längden. Missade att ni var tre fram till river, fattade det som att det bara var du och UTG kvar (får skylla på att det är söndag morgon ;-P)

Postad
Jo, det är jättestörigt att folda vinnarhanden. Klen tröst att det var rätt beslut i längden. Missade att ni var tre fram till river, fattade det som att det bara var du och UTG kvar (får skylla på att det är söndag morgon ;-P)

Isåfall hade jag synat, var ju rädd att förlora tre bett.

Framöver blir det oftast fold, lätt att man tror att det är vinnande bara för man skulle vunnit flera sådana här händer. Tack för svaren

Postad

Busenkel check-fold på floppen. Du är jättefreerollad av nån som har låg+färgdrag (och/eller wrap) för att ta ett exempel. Skulle du få kåk så skulle inte det hjälpa nåt, lär ju ändå bara få halva potten. Folda när man enbart har ett tvåpar på den floppen är bland de enklaste besluten någonsin i O8.

Men när du nu har spelat så dåligt att du ser rivern och det inte kom ett lågt stegkort eller ett spader måste du nog syna. Chansen finns ju att de två andra bara har en låg. Fast chansen finns ju även att nån har en hand som Ak52 och fått ett bättre tvåpar på rivern. Ytterliggare ett skäl till varför man checkfoldar floppen, EV- att spela vidare där. Hade vunnit halva potten här men va inte resultatorienterad i din analys.

Postad
Busenkel check-fold på floppen. Du är jättefreerollad av nån som har låg+färgdrag (och/eller wrap) för att ta ett exempel.

Jep. Ingen ide att lägga in vad som ser ut att bli tre streets av bets för en udda chans att få halva potten.

Postad
Busenkel check-fold på floppen. Du är jättefreerollad av nån som har låg+färgdrag (och/eller wrap) för att ta ett exempel. Skulle du få kåk så skulle inte det hjälpa nåt, lär ju ändå bara få halva potten. Folda när man enbart har ett tvåpar på den floppen är bland de enklaste besluten någonsin i O8.

Men när du nu har spelat så dåligt att du ser rivern och det inte kom ett lågt stegkort eller ett spader måste du nog syna. Chansen finns ju att de två andra bara har en låg. Fast chansen finns ju även att nån har en hand som Ak52 och fått ett bättre tvåpar på rivern. Ytterliggare ett skäl till varför man checkfoldar floppen, EV- att spela vidare där. Hade vunnit halva potten här men va inte resultatorienterad i din analys.

Jag kan tycka att bet-fold på flopen är OK. Beta se om du tar hem det direkt annars fold.

check-fold är ju kanske aningen bättre med tanke på antalet motståndare.