Ängeln17 Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Inga reads på Fi han anlände nyss till bordet. Men hur gör vi på river? Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (3 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown Hero ($403.46) Button ($410.57) SB ($74.23) Preflop: Hero is BB with J, J. Button calls $2, 1 fold, Hero raises to $9, Button calls $8. Flop: ($21) 6, T, 9(2 players) Hero bets $18, Button calls $18. Turn: ($57) 4(2 players) Hero bets $50, Button calls $50. River: ($157) Q(2 players) Hero ????????? Citera
sturedenstore Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Hmm klurig hand.. Jag vet inte riktigt vad som är bäst men mitt standardspel är nog bet/fold här, jag orkar iaf inte checkfolda och då tror jag att det finns mer värde i att beta river också. Slår han om så är det ju bara att kasta men jag tror säkert att du kan få värde ur en hand som A10, K10 (eller en sämre 10a för den delen) här och det är väl de troligaste händerna i hans range. Beta typ 70 och kasta mot omslag är min geniala linje. Citera
animalplanet Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Ja men det där bet/folda förstår jag inte helt ibland. Varför inte check calla samma bet och få showdown ist för betta samma och folda?! Jag hade hellre check callat. Tror nog man är slagen rätt ofta. FI har väl ofta AT,KT,QJ kanske. Citera
sturedenstore Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Ja men det där bet/folda förstår jag inte helt ibland. Varför inte check calla samma bet och få showdown ist för betta samma och folda?! Jag hade hellre check callat. Tror nog man är slagen rätt ofta. FI har väl ofta AT,KT,QJ kanske. Det är ju marginellt, den enda anledningen att jag vill bet folda är ju för att vi förmodligen får en bet till av en eventuell 10a. Checkar vi till honom som sitter med A10 så betar han ju aldrig och vi missar beten. Check synar vi så får vi en showdown (och?) Det enda han betar på river är ju en hand som slår oss eller en total bluff, jag har svårt att se vilken hand han skulle bluffa river med eftersom stegen satt. Om vi betar och möter omslag så är vi ju slagna fine, 1/2 på svs är ju inte nivån som är känd för bluffar, den är känd för sina synstationer. Citera
AdslVerbe Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Ja men det där bet/folda förstår jag inte helt ibland. Varför inte check calla samma bet och få showdown ist för betta samma och folda?!Betar du så kontrollerar du situationen bättre. Har även fi en medioker hand kanske han synar. Har han en relativt stark hand så vågar han inte höja. Höjer han så vet vi med ganska stor säkerhet att han har oss slagna. Checkar vi kan fi beta en ganska stor bet och vi har ingen aning om var vi står iom att vi visar sån svaghet på rivern. Jag betar runt 50 å viker mot omslag. Citera
dr_kvist Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 Hmm klurig hand.. Jag vet inte riktigt vad som är bäst men mitt standardspel är nog bet/fold här, jag orkar iaf inte checkfolda och då tror jag att det finns mer värde i att beta river också. Slår han om så är det ju bara att kasta men jag tror säkert att du kan få värde ur en hand som A10, K10 (eller en sämre 10a för den delen) här och det är väl de troligaste händerna i hans range. Beta typ 70 och kasta mot omslag är min geniala linje. Min första tanke var check/call, men bet/fold är uppenbarligen bättre av nämnda anledningar. Fi kommer "aldrig" att bluffa här om vi bettar igen. Bra post sture! Hade det funnits ett färgdrag som missade hade jag föredragit check/call. Citera
Gäst Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 Ja men det där bet/folda förstår jag inte helt ibland. Varför inte check calla samma bet och få showdown ist för betta samma och folda?! Ja, det är RIKTIGT svårt att förstå varför b/f ibland är bättre än c/c. Citera
Recommended Posts