Gå till innehåll

SAJT: Tellpoker.com


gdaily

Recommended Posts

Vi siktar på att notera TellPoker på First North eller Aktietorget!

Ända sedan starten för snart två år sedan har vår målsättning varit att notera bolagets aktie i syfte att åskådliggöra värdet på våra spelares aktier samt öka intresset för bolaget från övriga investerare. Därför känns det väldigt bra att nu kunna meddela att noteringsprocessen inletts!

 

Får vi igenom noteringen så kommer alla spelare som har förtjänat aktier att få dessa utbytta mot noterade aktier. Vi återkommer rörande de exakta detaljerna avseende detta under ett senare skede i processen. För att möjliggöra utbokningen av de nya aktierna kommer vi under våren och sommaren att behöva hämta in en del personlig information från varje aktieägare.

En välrenommerad firma kommer att hjälpa oss med noteringen, och vi räknar med att aktien kommer att upptas till handel redan under 2008, vilket är snabbare än vad vi hade räknat med från början!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Vågar man sätta in ett sexsifrigt belopp(SEK) på siten? Eller ska man hålla sig till Unibet som onekligen känns säkrare? Jag har två gamla RB konton. Ett på Unibet och ett på Tellpoker. På Tellpoker får jag 2x så mycket tillbaka mot vad jag får på Unibet. Men har surfat runt på deras hemsida och på diverse forum och det verkar ju som sidan inte händer ett dugg med. Senaste nyheten var om något ett rakerace i mars-april. Sedan har dom pratat om att gå upp på first north. Men det verkar ju ha blivit dödstyst med. Problemet jag har är att jag inte ser hur dom ska kunna få några nya kunder nu när dom har gett ut dom aktier dom skulle. Och om dom inte får några nya kunder så blir det jag som kommer sitta där med svarte petter när det brakar samman. Och efter tusk härvan på microgaming och MLM fiaskot T6 är man ganska rädd för vad som kan hända.

 

Så min fråga är, ska jag spela på Unibet eller Tellpoker? Lirar 5-10+ så att Unibet har egna bord spelar ingen roll. Men 2xRB blir väldigt mycket pengar. Men samtidigt så vill jag inte att en stor del av min BR försvinner. Så vad händer med Tellpoker och vad skulle folket på forumet ha gjort? Ska jag vara girig och spela på Tellpoker eller spela på seriösa och säkra Unibet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar man sätta in ett sexsifrigt belopp(SEK) på siten? Eller ska man hålla sig till Unibet som onekligen känns säkrare? Jag har två gamla RB konton. Ett på Unibet och ett på Tellpoker. På Tellpoker får jag 2x så mycket tillbaka mot vad jag får på Unibet. Men har surfat runt på deras hemsida och på diverse forum och det verkar ju som sidan inte händer ett dugg med. Senaste nyheten var om något ett rakerace i mars-april. Sedan har dom pratat om att gå upp på first north. Men det verkar ju ha blivit dödstyst med. Problemet jag har är att jag inte ser hur dom ska kunna få några nya kunder nu när dom har gett ut dom aktier dom skulle. Och om dom inte får några nya kunder så blir det jag som kommer sitta där med svarte petter när det brakar samman. Och efter tusk härvan på microgaming och MLM fiaskot T6 är man ganska rädd för vad som kan hända.

 

Så min fråga är, ska jag spela på Unibet eller Tellpoker? Lirar 5-10+ så att Unibet har egna bord spelar ingen roll. Men 2xRB blir väldigt mycket pengar. Men samtidigt så vill jag inte att en stor del av min BR försvinner. Så vad händer med Tellpoker och vad skulle folket på forumet ha gjort? Ska jag vara girig och spela på Tellpoker eller spela på seriösa och säkra Unibet?

 

Måste du bara välja mellan dessa 2 då ? Finns ju en rad andra microskin med bättre deal än Unibet som känns lika seriösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tror jag sätter in pengarna på Tellpoker. Har e-mailat supporten och fick snabba och proffesionella svar. Desutom om man kör en "who is" på tellpoker.com får man en hel del info också. Jämför tex med purple-lounge.com där man inte får någon info alls vem som står bakom siten. Jag bifogar e-mailen till supporten. Kan kanske vara intressant för andra här på pokerforum.

 

Hej,

 

Jag har ett konto här men har aldrig spelat. Nu funderar jag på att sätta in €10,000 för att spela NL€5-€10. Men är lite orolig sedan vad som hände med Tusk och dom 28 microgaming skinen.

 

Så jag har några frågor som jag hoppas jag kan få svar på.

 

1.) Vem har hand om spelarnas pengar. Tellpoker eller Microgaming? Eller någon annan part?

 

2.) Om Tellpoker skulle gå i konkurs vad händer med spelarnas pengar? Är dom skyddade ellër kan dom användas för att betala av ev skulder i konkursboet?

 

3.) Gick Tellpoker med vinst för år 2008?

 

4.) Nu när ni har gett ut alla aktier. Hur ska ni få nya spelare till siten? Har ni planerat att genomföra några nya promotions eller annat?

 

5.) Hur går det med noteringen på first north?

 

Jag skulle vara mycket glad om ni kunde svara på dessa frågor innan jag sätter in pengarna.

 

Mvh,

/xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx.

 

From: support <support@tellpoker.com>

Date sent: 08/05-09 20:03

To: xxxxxxx@xxxxxxx.se

Subject: RE: Support message from web form (xxxxxxxxxxxxx)

 

Hej xxxxxxxxxxxx,

 

Tack för ditt mail.

 

Vi på supporten har skickat vidare ditt mail till ledningen i företaget. Du kommer inom kort att få svar på dina frågor.

 

Vänligen

Jonas

 

Support TellPoker

 

From: Anders - Tellpoker <anders@tellpoker.com>

Date sent: 09/05-09 10:20

To: xxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxx.se

Subject: frågor om Tellpoker

 

Hej xxxxxxxxxxx,

Tack för dina frågor.

 

När det gäller vem som tar hand om spelarnas pengar, så är det operatören, dvs i det här fallet Tellpoker. Jag förstår att du frågar om säkerheten kring pengarna, särskilt om du ska sätta in ett större belopp. Därför är det naturligtvis viktigt att bolaget man spelar hos är finansiellt stabilt och långsiktigt.

 

Vår maltesiske revisor kommer tillbaka med vårt reviderade bokslut för 2008 inom ett par veckor. Tellpoker gjorde vinst 2008, och vi kommer att ge alla våra aktieägande spelare mer information samtidigt. Våra siffror hittills för 2009 ser också bra ut, trots att vi för närvarande inte delar ut ytterligare delägarskap till våra spelare.

 

När det gäller hur vi ska få spelare till Tellpoker i framtiden, så vill jag inte gå händelserna i förväg, men vi har en del saker som ska sjösättas redan inom ett par månader. Vi har en bra kassa, vilket naturligtvis ger möjligheter att utveckla Tellpoker.

 

Planerna på notering på First North har vi lagt på is, mycket på grund av det dåliga börsklimatet. Jag hoppas att du förstår att jag inte kan gå in på detaljer eftersom vi måste informera alla våra aktieägare samtidigt.

 

Om du har några kompletterande frågor, tveka inte att höra av dig.

 

Vänlig hälsning,

Anders Ericsson

 

Från: xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx [mailto: xxxxxxxx@xxxxxxx.se]

Skickat: den 9 maj 2009 12:40

Till: Anders - Tellpoker

Ämne: Re: frågor om Tellpoker

 

Hej Anders,

 

Tack för ditt snabba svar. Är det ok om jag publicerar mina frågor och ditt svar i tellpoker tråden på pokerforum.nu?

 

Fick inte riktigt svar på min fråga om vad som händer om Tellpoker skulle gå i konkurs. Är spelarnas pengar skyddade eller kan dom användas till att betala ev skulder i konkursboet?

 

Mvh,

/xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx

 

 

 

From: Anders - Tellpoker <anders@tellpoker.com>

Date sent: 09/05-09 16:17

To: xxxxxxxxx xxxxxxxxx <xxxxxxxx@xxxxxxxx.se>

Subject: SV: frågor om Tellpoker

 

Hej igen,

 

Tellpoker kommer inte att gå i konkurs, men din fråga är ju hypotetisk. Spelarnas pengar är ju inte våra pengar, och skulle därför inte kunna krävas av eventuella gäldenärer.

 

Mvh Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Själv är man tydligen lifetimebannad från tellpoker helt utan anledning.

Eller ja anledningen var ju att jag skulle vara inblandad i ett stort chipdumping-syndikat som de tydligen spårat till Sverige.

 

Har aldrig i Chipdumpat i hela mitt liv men nu får jag tydligen aldrig mer spela på varesig tellpoker eller microgaming nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...