Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar beat team betsson. brukar inte lira dyra turrar då jag bara multitablar cashgame för det mesta. 11dollars :) men ändå, aggron kommer fram hos en även om de e en 5dollars eller 100dollars jag spelar :) spelar på ongame, nickar Bootliners

• Svars 834
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Spelar beat team betsson. brukar inte lira dyra turrar då jag bara multitablar cashgame för det mesta. 11dollars :) men ändå, aggron kommer fram hos en även om de e en 5dollars eller 100dollars jag spelar :) spelar på ongame, nickar Bootliners

Okey :P Lycka till!

Jag måste bara squeeza här :D Mosterläge med massor av döda pengar i potten.

Full Tilt Poker Game #5384964592: The Sunday Brawl (37792548), Table 192 - 170/340 Ante 25 - No Limit Hold'em - 16:48:18 ET - 2008/02/24

Seat 1: Tomgus456 (9,989)

Seat 2: terry56 (31,997)

Seat 3: BKiCe (14,380)

Seat 4: ComissarioFerro (5,430)

Seat 5: Cruel_Donk (20,778)

Seat 6: AKat11 (4,855)

Seat 7: ScroogeMcDuck2 (9,686)

Seat 8: Zabrzanin (14,885)

Seat 9: Gop-Stop (14,436)

Tomgus456 antes 25

terry56 antes 25

BKiCe antes 25

ComissarioFerro antes 25

Cruel_Donk antes 25

AKat11 antes 25

ScroogeMcDuck2 antes 25

Zabrzanin antes 25

Gop-Stop antes 25

BKiCe posts the small blind of 170

ComissarioFerro posts the big blind of 340

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tomgus456 Ace of Hearts3 of Diamonds

Cruel_Donk folds

AKat11 folds

ScroogeMcDuck2 raises to 1,200

Zabrzanin calls 1,200

Gop-Stop calls 1,200

Tomgus456 raises to 9,964, and is all in

terry56 has 15 seconds left to act

terry56 has 5 seconds to reconnect

terry56 has reconnected

terry56 folds

BKiCe folds

ComissarioFerro folds

ScroogeMcDuck2 calls 8,461, and is all in

Zabrzanin folds

Gop-Stop folds

Tomgus456 shows Ace of Hearts3 of Diamonds

ScroogeMcDuck2 shows 10 of Clubs10 of Spades

Uncalled bet of 303 returned to Tomgus456

*** FLOP *** 9 of SpadesJack of Diamonds9 of Clubs

*** TURN *** 9 of SpadesJack of Diamonds9 of Clubs8 of Hearts

*** RIVER *** 9 of SpadesJack of Diamonds9 of Clubs8 of Hearts4 of Hearts

Tomgus456 shows a pair of Nines

ScroogeMcDuck2 shows two pair, Tens and Nines

ScroogeMcDuck2 wins the pot (22,457) with two pair, Tens and Nines

Postad
Mmm gött läge, vill se dig återhämta dig från det nu (om jag inte räknat fel :P )

Typ fyrdubblade upp första handen med Q-4 mot 4-8 men sen pushaed jag A-8s och fick syn av K-5o. River 5 obv.

Blev lite sur nu när jag åkte ut ur €100k på B2B. Jag är nästan helt säker på att han har drag och går all in för typ 110% av potten på turn när brädan är parad. Förstås synar han med drag och jag bustar :(

Har dessutom dåligt med marker i Bodog men leder en $108 på Ongame med 59 spelare kvar :P

Postad

Den utdragnignen är det ju supertilt på. Hade du nåt eller tänkte du bara att han inte kunde syna?

Får raila din 108 dollars då :) Ligger själv 12 av 22 nu 20 ITM. Helt kortdöd dock och klassikern händer att alla shortstacks bara dubblar upp vid bubblan istället för att åka ut.

Postad

Ser ut att gå bra ja!

Mina klinkskills är det i a f inget fel på idag, får AQ exakt på bubblan med 21 kvar. En shortie har limpat före mig, jag väljer att ställa trots stor stack i BB. Ska ändå en hel del till för att han ska syna. Han synar med JJ o jag träffar Q på turn. Han floppar dock öppet stegdrag, och i normala fall har jag ungefär 5% vinstchans här, men den får faktiskt stå! 5 av 21.

Postad
Den utdragnignen är det ju supertilt på. Hade du nåt eller tänkte du bara att han inte kunde syna?

Får raila din 108 dollars då :) Ligger själv 12 av 22 nu 20 ITM. Helt kortdöd dock och klassikern händer att alla shortstacks bara dubblar upp vid bubblan istället för att åka ut.

Jag hade A-hög och hade en bättre A-hög. Jag hade dock hålstege också :D

Sick vad en snubbe spelade en hand dåligt mot mig i den där $108.

UTG+1 limpar, UTG+2 (fi) limpar också. Blinds 100-200 och big blind är auto all in för 170.

Jag slår upp till 800 med A-8o på knappen. Bara UTG+2 synar. Flopp J-7-3 rainbow. Han checkar och jag betar 1200. Han minicheckraisar och jag håller på att garva åt hur dåligt han spelar.

Såklart blixtfoldar jag och ännu mer självklart visar han upp 3-3.

Hans preflopspel är ju nästan lika uselt som hans postfloppspel. Han synar 800 ur pos med 33 och 5k bakom.

Postad
Ser ut att gå bra ja!

Mina klinkskills är det i a f inget fel på idag, får AQ exakt på bubblan med 21 kvar. En shortie har limpat före mig, jag väljer att ställa trots stor stack i BB. Ska ändå en hel del till för att han ska syna. Han synar med JJ o jag träffar Q på turn. Han floppar dock öppet stegdrag, och i normala fall har jag ungefär 5% vinstchans här, men den får faktiskt stå! 5 av 21.

Härligt! Så ska det se ut!

GLGLGLGL

Postad

Idag fick jag veta att Mangi tyvärr inte kommer medverka mer i denna dagbok :(

Han har inte några planer på att börja spela inom en snar framtid och lämnar oss för gott.

Nu är den stora frågeställningen, ska jag fortsätta på den här dagboken eller starta en ny?

Jag ska försöka att bara spela cashgame på vardagar och spara turneringarna till helgen (främst söndagar).

Postad
Ser ut att gå bra ja!

Om han nu floppade öppet stegdrag, dvs 89T och du träffar Q på turn som du säger, hur lyckades du då vinna denna hand? :rolleyes::-P

Postad
Om han nu floppade öppet stegdrag, dvs 89T och du träffar Q på turn som du säger, hur lyckades du då vinna denna hand? :rolleyes::-P

Tur att det är någon som läser ordentligt här :D

Lol skrev fel menade att jag träffade Q på flopp. FT går inge bra, typ 6 av 8, får INGA kort och inte ens ett läge att sno en enda pott.

Det där fixar du! :P

Hur mycket pengar står det på spel?

Postad

Inte meningen att spamma din DB reb, men herregud vad sjukt detta är. inte ETT läge där jag e först in o därmed skulle ha fold equity. jo en gång, men då hade jag 73 o orkade inte ställa. Nu dubblade han med mindre marker än mig emd A5 mot A8. jag får blindshöjningen rakt på min BB. precis när jag skriver detta: en annan shortie ställer från knapp, jag synar från SB med KT, har typ inget val. han har A9, jag turnar nötstegen, men fyra hjärter ute, ingen av oss har hjärter. hjärter på river. :(

Postad

Haha, som sagt 11dollars, så typ 2,5k i potten. :P Men som sagt, en klonk e ju alltid kul ändå :) O det brukar inte bli att jag spelar dyrare turrar, även om jag har rulle för det.. är ingen turneringsspelare, utan lirar nästan uteslutande CG. 27 nu :P

Postad

O nu åkte jag på 7e plats... tvingas ställa UTG med A5. floppar wheel-drag, turnar open ended, men ingen träff o en annan som synat vinner med A hög. jeje, FT e ju alltid kul, hatar egentligen vägen dit. :)

Postad
Den utdragningen va inte rolig du :(

Den där superidioten har K-2? :( Borde ju tacka honom för att han i längden ger mig pengar men det brukar vara svårt sådär i stundens hetta.

O nu åkte jag på 7e plats... tvingas ställa UTG med A5. floppar wheel-drag, turnar open ended, men ingen träff o en annan som synat vinner med A hög. jeje, FT e ju alltid kul, hatar egentligen vägen dit. :)

Haha, som sagt 11dollars, så typ 2,5k i potten. :P Men som sagt, en klonk e ju alltid kul ändå :) O det brukar inte bli att jag spelar dyrare turrar, även om jag har rulle för det.. är ingen turneringsspelare, utan lirar nästan uteslutande CG. 27 nu :P

Hur mycket fick du då? :)

Inte meningen att spamma din DB reb, men herregud vad sjukt detta är. inte ETT läge där jag e först in o därmed skulle ha fold equity. jo en gång, men då hade jag 73 o orkade inte ställa. Nu dubblade han med mindre marker än mig emd A5 mot A8. jag får blindshöjningen rakt på min BB. precis när jag skriver detta: en annan shortie ställer från knapp, jag synar från SB med KT, har typ inget val. han har A9, jag turnar nötstegen, men fyra hjärter ute, ingen av oss har hjärter. hjärter på river. :(

Ingen fara!

Tråkigt :(

Postad

en knapp hundring för besväret. Vilket är mindre än om jag lirat CG samma tid i snitt, menmen. Orkar man inte 9 tabla o lyckas komma till FT i den enda MTT jag spelar så får jag väl va nöjd :) Även om upplägget med kort/lägen på finalbordet var det sämsta jag vart med om, kunde inte påverka nåt liksom.

Nu BLIR det FT för dig också!

Postad
en knapp hundring för besväret. Vilket är mindre än om jag lirat CG samma tid i snitt, menmen. Orkar man inte 9 tabla o lyckas komma till FT i den enda MTT jag spelar så får jag väl va nöjd :) Även om upplägget med kort/lägen på finalbordet var det sämsta jag vart med om, kunde inte påverka nåt liksom.

Nu BLIR det FT för dig också!

Okey :P

Hoppas på finalbord för mig!

Vad lirar du för stakes och game när du lirar cashgame?

Postad

Spelar lågt, brukar 9-12tabla NL25 fullring. :) Det är ganska nötigt iom folks vilja att göra dåliga bluffar o betala av när man har nåt, så man brukar kunna jobba in pengar ganska konstant och fort, vilket är bra, då jag oftast inte har lång tid att spela iom att jag pluggar (till läkare, o de brukar kunna ta rätt mycket tid...) Spelar också NL50 och NL100, fast då brukar jag max 4tabla... Känslan är ju helt klart goare att dra in en 300dollars-pot, men det är ändå för mycket pengar för att gå +- 6-700 dollar på bara nån timme, pallar inte riktigt det. På NL25 har jag dessutom en okey timpeng oftast :)

Sen är jag inte ute efter att gå upp i nivå, utan mer att ha det som en extra inkomst när jag pluggar. Om jag skulle gå upp i nivå o det visar sig att jag skulle tjäna pengar på det skulle plugget få lida för mycket, och jag vill faktiskt inte bli pokerspelare, utan läkare, o risken är då att min slöa inre sida skulle få bestämma för mycket. :P

FT nu ser jag, GL! Det här tar du ju hem lätt. :)

Postad
Spelar lågt, brukar 9-12tabla NL25 fullring. :) Det är ganska nötigt iom folks vilja att göra dåliga bluffar o betala av när man har nåt, så man brukar kunna jobba in pengar ganska konstant och fort, vilket är bra, då jag oftast inte har lång tid att spela iom att jag pluggar (till läkare, o de brukar kunna ta rätt mycket tid...) Spelar också NL50 och NL100, fast då brukar jag max 4tabla... Känslan är ju helt klart goare att dra in en 300dollars-pot, men det är ändå för mycket pengar för att gå +- 6-700 dollar på bara nån timme, pallar inte riktigt det. På NL25 har jag dessutom en okey timpeng oftast :)

Sen är jag inte ute efter att gå upp i nivå, utan mer att ha det som en extra inkomst när jag pluggar. Om jag skulle gå upp i nivå o det visar sig att jag skulle tjäna pengar på det skulle plugget få lida för mycket, och jag vill faktiskt inte bli pokerspelare, utan läkare, o risken är då att min slöa inre sida skulle få bestämma för mycket. :P

FT nu ser jag, GL! Det här tar du ju hem lätt. :)

Rätt bra tänkt där.

Just nu känns det rätt mycket tvärt om för mig. Jag har tjänat massor med pengar på pokern under det senaste året och nu skulle jag mest vilja klättra i nivåer i cashgame för att förhoppningsvis kunna dra in ännu mer pengar senare.

Lite jobbigt på finalbordet när jag inte kan träffa något och dom inte vill bli bluffade. Det ska nog gå vägen ändå =)

Postad

Jaa :)

Jag vann turneringen och det mustiga förstapriset på över $4400^^ =D

Känns ju bra att kvällen slutar plus iallafall.

Jag bustade just ur UB $200k när jag degar med par+färgdrag och han synar med toppar. Tyvärr kom ingen hjälp för mig :(

Bara $33r 6-max kvar. Man kan alltid hoppas :)

Förrsten, gl till Consp som är säkrad en massa pengar i $5200 FO på Stars! Bra jobbat!

Postad

Grattis! Missade raila för tänkte jag skulle ta en runda Tiger Woods först, o det gjorde jag, men nu när jag kom tillbaka så vart det ju över! :P Härligt!

En sak bara; när du skriver "mustiga", menar du det ironiskt då? Sjukt i s f. :) Jag hade blivit överlycklig om jag vann 4400, det mesta jag vunnit var när jag klonkade en 10k guarantee i höstas o vann typ 2,5k dollar, var sjukt mycket för mig!

33r på Stars eller FTP?

• Skapa nytt...