BingoBenny Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 Alltså, Firefox är föööör kasst, allt laggar sönder i den browsern, kan inte ha uppe två flikar lite "tyngre hemsidor" utan att hela datorn håller på att braka ihop.. Så vilken browser ska man ha? IE gillar jag inte direkt heller. Finns det någon browser som på ett bra sätt ordnar alla lösenord man har på olika sidor, dvs. så man lätt kan importera/exportera dessa ifall man skulle bestämma sig för att formatera osv. Thx! Citera
legendar Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 Firefox fungerar fläckfritt på min dator! Du kanske borde fundera på att rensa din dator eller kanske köpa en ny! Peace Citera
BingoBenny Postad 3 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2008 Firefox fungerar fläckfritt på min dator! Du kanske borde fundera på att rensa din dator eller kanske köpa en ny! Peace Skumt, jag har en AMD Turion 64 med 1gig ram, man tycker ju att det borde att gå och surfa på den. Nyformaterad för övrigt. EDIT: Det laggar bara när jag har typ 2-3 flikar med Aftonbladet. Allt annat flyter på. IE däremot laggar ingenting. Citera
brainslicer Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 FF2 har väl nån minnesläcka som ska fixas till FF3, dock har jag inga problem med 1gb ram med betydligt fler flikar o fönster. (kan det bero på tex att jag har spärrat både script och banners) Citera
legendar Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 FF2 har väl nån minnesläcka som ska fixas till FF3, dock har jag inga problem med 1gb ram med betydligt fler flikar o fönster. (kan det bero på tex att jag har spärrat både script och banners) Samma här kan ha hur många flikar uppe som helst utan att det laggar. Men tycker inte du ska använda dig av IE, de har för många säkerhetshål. Citera
BingoBenny Postad 3 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2008 FF2 har väl nån minnesläcka som ska fixas till FF3, dock har jag inga problem med 1gb ram med betydligt fler flikar o fönster. (kan det bero på tex att jag har spärrat både script och banners) Wohoo, nu när jag har stängt av Java så flyter allt på. Men man vill ju helst ha java aktiverat, gaah.. Citera
jimisola Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 kör oftast ff2 men har mer och mer börjat gå över till opera som är en liten pärla. testa den om du inte är nöjd Citera
Joeduck Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 kör oftast ff2 men har mer och mer börjat gå över till opera som är en liten pärla. testa den om du inte är nöjd Same, opera ligger på ~90kb i minnet, hoppar aldrig över 120. Hängt sig en gång, laggat ett femtal gånger. på 2månader, varav flera gånger jag låtit Opera stå uppe flera dygn med +10 tabs. När den laggat är det troligtvis pga för lite minne, när jag kollat rippade dvd's. (har 340mb ram) Enda jag har problem med är att få över mina greasemonkey scripts till opera. Har du något tips? Om du har klarat det själv alltså. Citera
brainslicer Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 Wohoo, nu när jag har stängt av Java så flyter allt på. Men man vill ju helst ha java aktiverat, gaah.. http://www.java.com/sv/download/installed.jsp kolla så du har aktuell version(Version 6 Update 3)? Citera
BingoBenny Postad 3 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2008 http://www.java.com/sv/download/installed.jspkolla så du har aktuell version(Version 6 Update 3)? Uppdaterade nu, men det hjälpte inte så mycket.. Citera
Joeduck Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 Uppdaterade nu, men det hjälpte inte så mycket.. Är det någon speciell sida du surfar på hela tiden? med java applikationer v.s isåfall kan du ta bort javafunktionen för just de sidorna, med expempelvis adblock+ R.i.P eller stylish *edit; det går i Opera utan plugins Citera
arwdab Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 Tja Kör firefox och installera adblock (http://adblock.mozdev.org). Med några väl valda filter så slipper du de flesta skripten/banners m.m. som du ändå inte vill ha och speciellt aftonbladet blir grymt mycket snabbare. Citera
sorkenkk Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 Skumt, jag har en AMD Turion 64 med 1gig ram, man tycker ju att det borde att gå och surfa på den. Nyformaterad för övrigt. EDIT: Det laggar bara när jag har typ 2-3 flikar med Aftonbladet. Allt annat flyter på. IE däremot laggar ingenting. Sluta köra flera flikar med Aftonbladet. Citera
BingoBenny Postad 3 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2008 Tja Kör firefox och installera adblock (http://adblock.mozdev.org). Med några väl valda filter så slipper du de flesta skripten/banners m.m. som du ändå inte vill ha och speciellt aftonbladet blir grymt mycket snabbare. Första posten går till att hjälpa mig, tackar! Citera
brainslicer Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 Första posten går till att hjälpa mig, tackar! där hittar du NoScript och Adblock Plus officiella extensions direkt på FF sajten: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/browse/type:1 Citera
Joeduck Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 Första posten går till att hjälpa mig, tackar! vad var det du inte fattade med mitt inlägg? Citera
Mogge13 Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 firefox+adblock+noscript är nöten.. Citera
Mr Zero Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 No Script till FF är guld värd! https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/722 Citera
kauppinen Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Yepp. Opera har jag kört på i åratal, helt underbar. Dom sidorna som inte kan programmera sidor så att dom funkar på alla läsare är inte värda att besökas, punkt Citera
DrRoland Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Mozilla och firefox fungerar perfekt här förutom på en del sidor som är totalt bombade med flash och javascript som tex aftonbladet (Nätets överlägset segaste sida),expressen, Spray eller 2+2 m flera. Citera
Looseweak Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 När jag kör flikar segas det ner rejält direkt, men har inte något problem när jag har många fönster, så det är vad jag får köra. Fungerar väldigt bra förutom när jag går in på aftonbladet, då hänger sig FF 9/10 gånger. Citera
dj.lasseman Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 En enkel lösning till allas problem. Surfa inte aftonbladet. Läs inte aftonbladets tidning heller. Citera
SunTzu Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Aftonbladet och Expressen är så sjukt dåligt gjorda, kommer lagga i alla browsers. Citera
Skalman5 Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Att undvika allt som microsoft har ett finger med i är standardspelet. Citera
Recommended Posts