Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad tror ni om den här då? Fi är en solid spelare åt TAG-hållet. När han checkar floppen tycker jag det skriker AA, KK eller AK. Jag checkar bakom och prickar ett set.

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

MP3 ($15)

Hero ($100)

Button ($162.10)

SB ($151.65)

BB ($100)

UTG ($184)

UTG+1 ($18)

MP1 ($92.15)

MP2 ($125.30)

Preflop: Hero is CO with 5h.gif, 5c.gif.

2 folds, MP1 calls $1, 2 folds, Hero raises to $5, 1 fold, SB raises to $13.5, 1 fold, MP1 folds, Hero calls $8.

Flop: ($28.50) 2d.gif, kc.gif, as.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

Turn: ($28.50) 5s.gif(2 players)

SB bets $21, Hero calls $21.

Har han två par vill jag ju att han ska fortsätta beta, så jag tänker mig att en syn är bäst.

River: ($70.50) qs.gif(2 players)

SB bets $55

Tar ni synen här för 2,2/1? Eller går all-in kanske, det blir ju ungefär samma sak? Jag vet vad jag tycker.

Postad

Om Fi är en TAG hade han väl betat ut på floppen med ett set, eller?

Jag hade höjt på turn för att få in så mkt som möjligt för om Fi har tvåparet (AK) så tror jag inte han släpper det samtidigt som han kan folda ett uppstått färgdrag eller högre PP än dig. Har han floppat set så betalar jag tyvärr av.

Sen tror jag du sätter FI på för snål HD. AJs+/99+/AQ+ tror jag mer man får sätta Fi på.

Postad

Jag hade höjt på turn för att få in så mkt som möjligt för om Fi har tvåparet (AK) så tror jag inte han släpper det samtidigt som han kan folda ett uppstått färgdrag eller högre PP än dig. Har han floppat set så betalar jag tyvärr av.

Sen tror jag du sätter FI på för snål HD. AJs+/99+/AQ+ tror jag mer man får sätta Fi på.

Ja visst är hans range större än AA och KK. Jag håller nästan med om din uppskattning. AJs skulle jag räkna bort. Nu har ju jag facit i hand, så jag vill inte säga nåt mer. Vi väntar in lite åsikter under kvällen, så alla jullediga gymnasister hinner vakna och tycka "all in".

Postad

Bra, ni tycker som jag. Jag frågade honom om han hade två par eller ett set, synade och förlorade mot AA.

Jag hittar inte heller folden, fast magkänslan sa mig att jag var slagen. Folden vore riktigt dålig. Det finns ju 18 AK/AQ-kombinationer som ger ett starkt tvåpar och bara nio kombintioner som ger ett set om jag räknar rätt. Lägg sen på några fler händer han kan beta med, så är ju femmorna bäst minst 60-70% av gångerna.

Postad

Bra, ni tycker som jag. Jag frågade honom om han hade två par eller ett set, synade och förlorade mot AA.

.

Jahaja.

Bara att göra en note där, ja.