Gå till innehåll

Först in i small blind, NL Cashgame


Teddybear

Recommended Posts

Funderar lite på vad man ska ha för riktlinjer som först in i small blind i NL CG, och då pratar jag inte om HU utan när man är ur position postflop. Det beror givetvis på vilken typ av spelare man har på big blind men det skulle vara intressant att höra lite hur ni tycker man ska agera mot olika spelartyper. Ska man någonsin limpa? Osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det allra viktigaste är väl att variera sitt spel från gång till gång. Korten man har på hand har självklart en betydelse men det när du väl är uppe mot bara en spelare hänger det ju också på hur bra du kan läsa denne.

Sitter man på ett monster kan det ju vara bra att slowspela och bara limpa med om man känner för det.

Raise, limp, fold - allt kan vara rätt att göra här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar tänka såhär, om jag inte har en galen callingstation på BB, höj höj höj. syna först in på SB kan vara det nått av det sämsta man kan göra enligt mej. Säg att du har AA och BB har T5off, när kommer BB betala av ditt AA? sitter man inte på micro limits så kommar han enbart att betala med ett tvåpar eller bättre, så varför låta honom se floppen gratis? dessutom, höjer du varje ggn du är först in på SB så kommer FI tillslut tro att du är tom varje ggn. vilket i sin tur kommer leda till att ahn betalar av dina AA KK osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm när jag har AA så brukar jag köra 50% raise, 30% limp och 20% fold för att mixa upp det lite.

 

 

Haha ja man blir ändå bara utdragen med AA :-P

 

Nej jag får ursäkta för min dåliga formulering.

Vad jag menade va förstås att beroende på vad man har för kort så kan man spela på lite olika sätt från gång till gång.

Har man bra så höjer man ju oftast, men kan ändå bara limpa med.

Har man dåliga kort så kan man bara limpa med men de kan också vara rätt att slänga. (inget fel heller att höja på dåliga kort ;-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk synar generellt alldeles för mycket från stora mörken i just den här situationen, så höj och det mer än normalt mot de flesta. Har du bra kort, ex: AQ+,JJ+ höj

limpa inte med AA. om du är den typen som tror att AA står hela vägen till river

Det är ju dock ganska situationsberoende så limp går väl men 30% som någon skrev låter som ren b**shit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...