Gå till innehåll

Fråga ang. flushdrag


jonas1000

Recommended Posts

Tjena

 

Jag håller till på 50-200NL borden och har på sista tiden förlorat flera 1000dollar på All-In situationer mot flush-drag. Jag har oftast haft set eller stege och varit säker på att jag ledde efter floppen. Ibland har jag satsat All-In och ibland fi. Det har varit 2 i samma färg på floppen. Någonstans vet jag att det är rätt att få in alla pengarna när man är favorit men det är inte lätt att vara övertygad när man åker på utdragning efter utdragning.

 

Skall jag fortsätta? Skall jag sträva efter att hålla ner potten?

Det är kankse lättare att acceptera dess eviga utdragningar om man spelar efter sin bankrulle i alla lägen. Men hur kul är det =)

Man kan ju tillägga att jag aldrig sätter mina flushar.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bekräftar deras intellektuella kapacitet.

 

Alltså, vad fan väntar du dig för svar. Det största felet med Pokerforum.nu är okunskapen, och med sådana här trådar förstår man varför lejonparten av alla bra postare försvinner, och bara en massa semi-troll blir kvar.

 

Mitt råd till dig är att sluta spela poker! Du suger enormt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ställer en sån fråga och sen ifrågasätter du andras intellektuella kapacitet? Seriöst..

 

Hahaha vad är du för en ynklig stackare sture eller vad du nu heter? Vilket meningslöst och rövslickande inlägg, visa lite ryggrad en gång i ditt liv.

Klart killen blir besviken när en massa fjollor wanna be bullys häver ur sig en massa meningslös skit. Har kollat lite i din dagbok och tendensen är omöjlig att missa, en ynklig stackare som står bakom de tuffa grabbarna( hahaha skrattar ihjäl mig) och håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilket läge. Har du t ex färgdrag (nötfärg) + lågt par på floppen så har du i nästan alla lägen 50% att vinna och det är oftast det som bra spelare ställer på (i CG främst) eftersom chansen att FI lägger sig mot en all-in är så stor att det väger upp 50% chansen att vinna potten.

 

Om du har :Ah::6h: på en :6s::8h::Qh: flopp t ex och FI har top par, säg :Ks::Qg: så har du högre procent att vinna handen (52% mot hans 48%), mot två par t ex :Qg::8g: så har du 48% mot 52% att vinna och mot överpar t ex :Kg::Kb: har du 52% mot hans 48%.

 

Det enda som du är en ganska stor underdog emot är om han har set t ex :8b::8g: och om du ställer så måste du veta vem du ställer emot, är det en person som brukar grinda sets (d v s syna ett bet preflop med pocket tvåor för att träffa set) eller om det är en person som kanske t o m skulle kunna syna en all-in på flop med bara top par/överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha vad är du för en ynklig stackare sture eller vad du nu heter? Vilket meningslöst och rövslickande inlägg, visa lite ryggrad en gång i ditt liv.

Klart killen blir besviken när en massa fjollor wanna be bullys häver ur sig en massa meningslös skit. Har kollat lite i din dagbok och tendensen är omöjlig att missa, en ynklig stackare som står bakom de tuffa grabbarna( hahaha skrattar ihjäl mig) och håller med.

 

Tack för att du läser min dagbok!

 

Är du en sån som jag också bör slicka röv på och efterlikna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du läser min dagbok!

 

Är du en sån som jag också bör slicka röv på och efterlikna?

 

Har bara ögnat igenom lite snabbt men har sett tillräckligt för att dra slutsatser. Tycker att du, främst för din egen skull, bör sluta upp med kommentarer liknande den ovan. Jonas har väl lika stor rätt som någon annan att ställa frågor och komma med funderingar. Ett pokerforum finns till för alla typer av spelare, highroller och småskalig hobbylirare, och om man tycker en fråga eller ett inlägg är simpelt är det bara att ignorera.

 

Börja slicka du sture.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara ögnat igenom lite snabbt men har sett tillräckligt för att dra slutsatser. Tycker att du, främst för din egen skull, bör sluta upp med kommentarer liknande den ovan. Jonas har väl lika stor rätt som någon annan att ställa frågor och komma med funderingar. Ett pokerforum finns till för alla typer av spelare, highroller och småskalig hobbylirare, och om man tycker en fråga eller ett inlägg är simpelt är det bara att ignorera.

 

Börja slicka du sture.........

 

Den här tråden är ju exakt det som är fel med pokerforum. Killen säger att han spelar NL200 och frågar om han ska syna en all in när han leder. Sen skriver han att andra måste vara osmarta för att man hånar detta uppenbara trollinlägg. Sen vet jag inte riktigt vad jag har gjort för att du ska börja skriva massa skit om mig helt plötsligt? Är det för att jag oftast är trevlig och visar respekt för de som jag vet kan hjälpa mig med min pokerutveckling eller blev du tappad som liten?

 

Har kollat igenom din db en snabbis också och du verkar ju vara en mycket trevlig och sympatisk människa... Hoppas du får ett riktigt bra år 2008 så du slutar vara så bitter och dryg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas kan mycket väl ställa frågor, men att posta detta som OP precis gjort kan man bara inte göra. Vad ska han få för svar ?

 

Jag har insett att du har svårt att förstå andras synpunkter och åsikter men försök att förstå att här ligger felet helt klart hos dig shipit. Du har ingen självklar rätt att håna och driva med folk endast för att du anser att tillfälle ges. Svårt att hålla sig online, det förstår jag alltför väl, men försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden är ju exakt det som är fel med pokerforum. Killen säger att han spelar NL200 och frågar om han ska syna en all in när han leder. Sen skriver han att andra måste vara osmarta för att man hånar detta uppenbara trollinlägg. Sen vet jag inte riktigt vad jag har gjort för att du ska börja skriva massa skit om mig helt plötsligt? Är det för att jag oftast är trevlig och visar respekt för de som jag vet kan hjälpa mig med min pokerutveckling eller blev du tappad som liten?

 

Har kollat igenom din db en snabbis också och du verkar ju vara en mycket trevlig och sympatisk människa... Hoppas du får ett riktigt bra år 2008 så du slutar vara så bitter och dryg.

 

Ta inte allt bokstavligt lille sture. Måste ändå fråga dig: Tycker du verkligen att din kommentar var trevlig och respektfull? Hårt mot hårt har alltid varit min filosofi och du behövde en tillrättavisning som jag ser det.

 

 

Edit: Okej sture såg precis att du går sista året på gymnasiet, förklarar en hel del. Känns inte riktigt rättvisst att hacka på en liten pojkspoling så fortsätt med dina back up kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta inte allt bokstavligt lille sture. Måste ändå fråga dig: Tycker du verkligen att din kommentar var trevlig och respektfull? Hårt mot hårt har alltid varit min filosofi och du behövde en tillrättavisning som jag ser det.

 

Om du letar igenom alla mina postade inlägg så kommer du att märka att jag är en trevlig person som sällan kläcker ur mig en massa grodor. Men jag vill att forumet ska vara utvecklande och lärorikt vilket det länge var, sen kom alla dessa trollinlägg (som detta uppenbarligen är?). Om jag har fel angående det, fine då var jag out of line så att säga. Men vem är du egentligen att leka polis och bestämma när "hårt mot hårt" ska tillämpas?, låt OT sköta det isåfall. Du verkar bara vilja smitta oss andra med din bittra inställning och dryga attityd, tycker du kan hålla dig till din egen dagbok med sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du letar igenom alla mina postade inlägg så kommer du att märka att jag är en trevlig person som sällan kläcker ur mig en massa grodor. Men jag vill att forumet ska vara utvecklande och lärorikt vilket det länge var, sen kom alla dessa trollinlägg (som detta uppenbarligen är?). Om jag har fel angående det, fine då var jag out of line så att säga. Men vem är du egentligen att leka polis och bestämma när "hårt mot hårt" ska tillämpas?, låt OT sköta det isåfall. Du verkar bara vilja smitta oss andra med din bittra inställning och dryga attityd, tycker du kan hålla dig till din egen dagbok med sånt.

 

Jag tar mig den rätten lille vän. Vilket jag även skulle göra irl om du uppträdde lika ynkligt. Däremot kan jag försäkra dig om att du inte skulle ha ryggrad nog att komma med dessa kommentarer öga mot öga med mig. Dessutom är våra inlägg av liknande karaktär, vi angriper bara olika ämnen. Grow a backbone ffs!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du, när var du född sade du?

 

Ehhhh känns inte relevant. Det var inte min mening att framföra ett hot, bara ett konstaterande som jag lovar dig stämmer. "Denstore" som han kallar sig är inte typen som konfronterar folk öga mot öga, det var hela min poäng. Kan vi betrakta den här diskussionen som avslutad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ ] Zodiac gör ett gott intryck

[X] Zodiac vet att han gjort bort sig, fimpar dagboken, och ger sig ut och kramar träd under 2008

 

 

 

Case Closed!

 

OP: Jag tycker att du ska syna när du leder i fortsättningen. Jag antog att en NL200 spelare förstod det, men antagligen spelar du för lotto-deg!

 

Tycker obv. fortfarande att du suger, men det är annan femma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...