JagGårGul Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 Är det någon som har koll på vad man kan tänkas ( vad som är rimligt ) att tjäna på 1/2 sek spel. ( svenska spel ) Spelar 2 bord samtidigt, 5 manna! Kan man räkna detta på någotvis eller finns det riktlinjer på vad förtjänsten bör ligga på. Timlön eller för en session. Givetvis kommer ju badbeats osv. men jag hoppas ni förstår vad jag är ute efter. Har en liten samling pokertidningar:-D där jag vet att detta togs upp i en artikel om att bygga bankrulle. Skall se om jag kan gräva fram det...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cmart Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 16kr/tim Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 Klart du inte kan förvänta dig en timlön, då gular du fortare än tiden det tog för dig att komma på ditt nick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 Tjena! Jag tror du kan räkna ungefär såhär: Jag tror man spelar ca 100 händer i timmen per bord. Alltså 200 händer i timmen och om du är ganska bra kan man nog räkna med att du kan hålla 5ptBB/100 hands alltså 10st big blinds per hundra händer. 20BB=40kr, Mao 40kr i timmen, visst det låter väldigt lågt(kanske väl lågt) men jag snackade nu över en massa händer. På kortare tid kan du säkert hålla 10-15ptBB. Rätta mig om jag har fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bogus Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 40 kr skattefritt för en hobby är väl jättebra på den nivån.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yberjonte Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 Jag höll ca 110kr/h på 4 bord på den nivån över 40k händer, så runt 50kr/h på 2 bord kan nog vara något att sikta/hoppas på. EDIT: Fullring Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 Jag tror man kan snitta cirka 50 BB/timme på 2 bord, det är en extremt svag nivå du kör på, lätt att vinna och det kryllar av kassa spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 Jag tror man kan snitta cirka 50 BB/timme på 2 bord, det är en extremt svag nivå du kör på, lätt att vinna och det kryllar av kassa spelare. Jag hade ca 13 BB/100 händer vilket blir ca 12 BB/h. 12BB/h är ungefär 50kr/h vilket blir ungefär 250kr/h vid 5-tablande. (Jag 4-tablade och kunde absolut ha haft en högre winrate om jag inte stundtals spelat som ett spån.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Driver2 Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 Jag antar att den förväntade timförtjänsten mest beror på hur pass stark spelare man är i förhållande till nivån man spelar på. Är du duktig låter inte 50/h orimligt, medan en medelbra spelare på den nivån kanske går jämnt upp... Vinner du 50/timme över tid, låter det som att du är mogen att gå upp ett snäpp! Jag är en färsking på detta forumet, så ta det lugnt om du inte håller med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 30 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 December , 2007 Klart du inte kan förvänta dig en timlön, då gular du fortare än tiden det tog för dig att komma på ditt nick Ok, o du är förmodligen lika smart som ditt nick..... Annars, tack för bra svar ( Inte JoeDuck alltså )............ska hålla lite koll nu o kommer med rapporter i min dagbok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
handmadegod Postad 30 December , 2007 Rapport Share Postad 30 December , 2007 Jag tjänar ungefär 50 kr i timmen på 0,5/1 kr SH på SvS två bord samtidigt. Vet inte hur bra motståndet är på 1/2 kr men det borde inte vara så stor skillnad. Jag förväntar mig på att tjäna minst 75kr i timmen på 1/2. Om jag nu går upp i nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wortex557 Postad 31 December , 2007 Rapport Share Postad 31 December , 2007 jag har ingen PT, så för så mycket statistik jag kan på papper istället. Jag lirar dock PLO 1/2 just nu.. 2-3 bord samtidigt(ungeför 50/50 2 eller3 bord). Spelat totalt ca 29h,5400 händer,vunnit 11500 kr= 11500/29/2,5= 158.62 Kr/h/bord.. Dock är jag inne i ett litet stim just nu,hähä .. Fortsätter det såhär blir det kke dagbok av mitt lilla experiment. Men vem orkar med en till omaha galning liksom? så vi får se,eller så kke jag gular min vana trogen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 31 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 December , 2007 Med lite fiskberäkningar har jag legat runt 120 kr tim idag på att lira poker ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
protte Postad 31 December , 2007 Rapport Share Postad 31 December , 2007 Med lite fiskberäkningar har jag legat runt 120 kr tim idag på att lira poker ! Nice Allt har redan sagts tror jag men den stora skillnaden kommer när du börjar spela 4-5 bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 31 December , 2007 Rapport Share Postad 31 December , 2007 Ok, o du är förmodligen lika smart som ditt nick..... Annars, tack för bra svar ( Inte JoeDuck alltså )............ska hålla lite koll nu o kommer med rapporter i min dagbok. sorry, jag uttryckte mig lite dåligt. På svenska spel kan 51% av pokerspelarna förvänta sig att få 200kr/session i genomsnitt på nivå 1/2sKr om de skottar varje fredagskväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 31 December , 2007 Rapport Share Postad 31 December , 2007 Det är otroligt lätt att räkna ut sin timlön på just svs. I spelgränser står det exakta tid man har spelat och även dags och månadsresultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 31 December , 2007 Rapport Share Postad 31 December , 2007 Det är otroligt lätt att räkna ut sin timlön på just svs.I spelgränser står det exakta tid man har spelat och även dags och månadsresultat. Fast det ger knappast vår förväntade timlön om vi inte spelat en jäkla massa händer, som jag antar att op inte har gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts