Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vaknade kl 08.00 idag - sovmorgon med sonen! Somnade säkert före tolv, så har sovit längre i natt än på väldigt länge!!!

 

Nu blir det lite frukost för mig på stan, Lukas får såklart riskaka. ;)

 

Har ca $4'700 på Moneybookers nu, och funderar på att snart dra igång en grind på nya sajten. Blir isf Cardoza, Ipoker. Någon som har erfarenheter från nätverkets nl200-600 spel?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade kl 08.00 idag - sovmorgon med sonen! Somnade säkert före tolv, så har sovit längre i natt än på väldigt länge!!!

 

Nu blir det lite frukost för mig på stan, Lukas får såklart riskaka. ;)

 

Har ca $4'700 på Moneybookers nu, och funderar på att snart dra igång en grind på nya sajten. Blir isf Cardoza, Ipoker. Någon som har erfarenheter från nätverkets nl200-600 spel?

 

/SK

 

Riskakor och skattesajter...Hmmm...:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skattesajt?! WTF! Är det väl inte?

 

/SK

 

Well, what do I know, but:

 

Cardozagames is wholly owned and operated by:

Cardozagames Ltd

Millenium House

Ollivier Street

St Anne

Alderney

 

 

Wikipedia:

Kanalöarna och Isle of Man [redigera]

Kanalöarna (Guernsey, Alderney, Herm, Sark och Jersey) och Isle of Man lyder under den brittiska monarken men är inte en del av det Förenade kungadömet Storbritannien och Nordirland. Därför åtnjuter dessa ögrupper specialstatus inom EU.

 

EU-medborgarskapet liksom EU:s lagar gäller delvis. Öarna har rätt att styra över vem som får bosätta sig där. EU:s tullunion gäller fullt ut. Isle of Man ingår i EU:s momsunion. Kanalöarna ingår inte i momsunionen, vilket beror på att de inte har moms. Det skulle bli ett kryphål för postorder/e-handelsbolag som säljer på distans till konsument om de var med.

 

 

 

Låter inte skattefritt imho :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wikipedia:

Alderney (franska: Aurigny, och normandiska: Aoeur'gny eller Âorgny)) är en av Kanalöarna och av den brittiska kronan underlydande område. Ön åtnjuter ett omfattande självstyre inom fögderiet Guernsey, The Bailiwick of Guernsey, vilket är ett självstyrande område under den brittiska monarken. Det ingår inte i det Förenade konungariket Storbritannien och Nordirland.

 

Svårt å veta vad skatteverket tycker om det...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, what do I know, but:

 

Cardozagames is wholly owned and operated by:

Cardozagames Ltd

Millenium House

Ollivier Street

St Anne

Alderney

 

 

Wikipedia:

Kanalöarna och Isle of Man [redigera]

Kanalöarna (Guernsey, Alderney, Herm, Sark och Jersey) och Isle of Man lyder under den brittiska monarken men är inte en del av det Förenade kungadömet Storbritannien och Nordirland. Därför åtnjuter dessa ögrupper specialstatus inom EU.

 

EU-medborgarskapet liksom EU:s lagar gäller delvis. Öarna har rätt att styra över vem som får bosätta sig där. EU:s tullunion gäller fullt ut. Isle of Man ingår i EU:s momsunion. Kanalöarna ingår inte i momsunionen, vilket beror på att de inte har moms. Det skulle bli ett kryphål för postorder/e-handelsbolag som säljer på distans till konsument om de var med.

 

 

 

Låter inte skattefritt imho :shock:

 

 

Momsunionen=EES? Piss och skit isf...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt stora skattetråden inte skattefritt heller... Däremot torde väl både Expekt och Victor Chandler vara skattefria?

 

Nu var det inte just nätverket jag ville åt, utan en bra deal ;)

 

/SK

 

EDIT: Tokigt schysst att du reagerade. Godtrogen som man är, så hade jag nog börjat lira där annars... TY!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det inte just nätverket jag ville åt, utan en bra deal ;)

 

/SK

 

EDIT: Tokigt schysst att du reagerade. Godtrogen som man är, så hade jag nog börjat lira där annars... TY!

 

No sweat m8! Men VC har väl bra deals också eller? Har du jämfört mot SvS? Garanterat skattefritt! Sugig klient, men det har ju Betfair också så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade kl 08.00 idag - sovmorgon med sonen! Somnade säkert före tolv, så har sovit längre i natt än på väldigt länge!!!

 

Nu blir det lite frukost för mig på stan, Lukas får såklart riskaka. ;)

 

Har ca $4'700 på Moneybookers nu, och funderar på att snart dra igång en grind på nya sajten. Blir isf Cardoza, Ipoker. Någon som har erfarenheter från nätverkets nl200-600 spel?

 

/SK

 

Jag vill också vara så där bra som Vrakman och hjälpa till!

 

Friggs populära riskakor finns i många olika varianter och smaker, alla med råris som bas. Det passar utmärkt som mellanmål eller tilltugg. Ät dem som de är eller med ett gott pålägg.

 

Källa:Friggs Låter som nötkäk för grabben imo! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också vara så där bra som Vrakman och hjälpa till!

 

Friggs populära riskakor finns i många olika varianter och smaker, alla med råris som bas. Det passar utmärkt som mellanmål eller tilltugg. Ät dem som de är eller med ett gott pålägg.

 

Källa:Friggs Låter som nötkäk för grabben imo! :mrgreen:

 

LOL :D

 

Snabba puckar här. Jag kommer förmodligen att gå tillbaka till mina favvisar på bestpoker ;) Har alltid gillat de sköna killarna jag haft kontakt med, och ska bli spännande att se hur OnGame är när det gäller CG. Nån som har erfarenhet av low-/mid stakes där? Någon som t.o.m. kan jämföra med Betfair?!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också vara så där bra som Vrakman och hjälpa till!

 

Friggs populära riskakor finns i många olika varianter och smaker, alla med råris som bas. Det passar utmärkt som mellanmål eller tilltugg. Ät dem som de är eller med ett gott pålägg.

 

Källa:Friggs Låter som nötkäk för grabben imo! :mrgreen:

 

Jo men vafan liksom!!! Hört talas om kostcirkeln? Det måste du ju, vi är ju relativt jämnåriga.

 

Junisarna Krippa och Lukas har ju helt missat det här med varierad kost, och det vet ju alla att om man dricker mycket kaffe så får man hår under fötterna, likväl som om man bara käkar riskakor så får man sneda ögon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men vafan liksom!!! Hört talas om kostcirkeln? Det måste du ju, vi är ju relativt jämnåriga.

 

Junisarna Krippa och Lukas har ju helt missat det här med varierad kost, och det vet ju alla att om man dricker mycket kaffe så får man hår under fötterna, likväl som om man bara käkar riskakor så får man sneda ögon!

 

Aha! Därför du inte dricker kaffe! Överdoserat tidigare i livet? Har tyckt att det ser mjukt ut när du går... :mrgreen:

 

Btw...kostcirkeln och flourtanten...inte nöten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade kl 08.00 idag - sovmorgon med sonen! Somnade säkert före tolv, så har sovit längre i natt än på väldigt länge!!!

 

Nu blir det lite frukost för mig på stan, Lukas får såklart riskaka. ;)

 

Har ca $4'700 på Moneybookers nu, och funderar på att snart dra igång en grind på nya sajten. Blir isf Cardoza, Ipoker. Någon som har erfarenheter från nätverkets nl200-600 spel?

 

/SK

Riskakor och skattesajter...Hmmm...:roll:
Nu ska jag komma med en egen teori... Alla sajter på iPoker är skattefria!

 

Vad sa ni nu då?!

 

Kravet för att en sajt ska betraktas som skattefri är att arrangören ska ha sin hemvist inom EU. Vem är arrangören när du lirar på Cardoza? Cardoza? -Jag röstar på iPoker! Cardoza har ingen som helst kontroll över servrarna och kan inte påverka vare sig rejkens storlek, kortens utfall, bla bla bla bla nada, zip! Cardoza är en "affiliate" för iPoker. Cardoza får betalt i % av rejken som deras spelare genererar. Man skulle kanske kunna kalla Cardoza för en "kommissionär"? ... Min teori är då att iPoker ska anses vara arrangören och därmed ska alla sajter inom iPoker anses vara skattefria!

iPoker ägs av Playtech. Playtech har delvis HQ på Cypern och handlas på börsen i UK (rimligtvis borde man ha ganska fina kontor i UK också).

 

Någon som vill argumentera mot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag komma med en egen teori... Alla sajter på iPoker är skattefria!

 

Vad sa ni nu då?!

 

Kravet för att en sajt ska betraktas som skattefri är att arrangören ska ha sin hemvist inom EU. Vem är arrangören när du lirar på Cardoza? Cardoza? -Jag röstar på iPoker! Cardoza har ingen som helst kontroll över servrarna och kan inte påverka vare sig rejkens storlek, kortens utfall, bla bla bla bla nada, zip! Cardoza är en "affiliate" för iPoker. Cardoza får betalt i % av rejken som deras spelare genererar. Man skulle kanske kunna kalla Cardoza för en "kommissionär"? ... Min teori är då att iPoker ska anses vara arrangören och därmed ska alla sajter inom iPoker anses vara skattefria!

iPoker ägs av Playtech. Playtech har delvis HQ på Cypern och handlas på börsen i UK (rimligtvis borde man ha ganska fina kontor i UK också).

 

Någon som vill argumentera mot?

 

Jag skulle asgärna hålla med, det skulle innebära att samtliga OnGames skins är skattefria också! Prima likväl?

 

Skatteverket verkar väl inte vara med på dessa tankebanor dock eller?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle asgärna hålla med, det skulle innebära att samtliga OnGames skins är skattefria också! Prima likväl?

 

Skatteverket verkar väl inte vara med på dessa tankebanor dock eller?!?

Ja, iPoker, OnGame, IPN (Boss), Entraction/24h, Crypto, ActionPoker, Everleaf och DQE (The3dPokerNetwork) borde alla skins vara skattefria enligt min teori.

Angående Prima, Pacific och Party har jag dålig kolla på vad som gäller för kanalöarna. Du verkar ha greppat det där bättre än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore så otroligt skönt ifall skatteverket kunde göra en ordentlig utredning av allt sånt här. Och sen hålla ordentliga listor, borde ju vara så pass stora summor i rotation att det skulle löna sej för dem.
Det kommer dom aldrig att göra. Men det går att lösa! Lösningen stavas "Förhandsbesked från Skatterättsnämnden!"

Är vi inte lite i fel tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er. Sitter på jobbet och har tråkigt. Jobbar i natt, så därför ingen grind. Nu är det för att ställa upp för en kompis som fick najs gig, så känns ok. Vore cool om du ville dra igång nåt kring skattefrågan Cyntax, var inte det på gång tidigare med flera som var beredda att lägga pengar för att få ett sådant besked? Hände det nåt med det? /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er. Sitter på jobbet och har tråkigt. Jobbar i natt, så därför ingen grind. Nu är det för att ställa upp för en kompis som fick najs gig, så känns ok. Vore cool om du ville dra igång nåt kring skattefrågan Cyntax, var inte det på gång tidigare med flera som var beredda att lägga pengar för att få ett sådant besked? Hände det nåt med det? /SK

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er. Sitter på jobbet och har tråkigt. Jobbar i natt, så därför ingen grind. Nu är det för att ställa upp för en kompis som fick najs gig, så känns ok. Vore cool om du ville dra igång nåt kring skattefrågan Cyntax, var inte det på gång tidigare med flera som var beredda att lägga pengar för att få ett sådant besked? Hände det nåt med det? /SK
Hehe jo, det är väl bara jag som är lat och kanske inte orkar göra hur mycket obetalt arbete som helst. :cry:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...