SOLDforFOOD Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Hehe...Jämfört med Emmaboda så är ju K-na rena stooorstaun. Karlskrona är nöt! Var där med en polare på hans båt(Skepp ) ett par dagar och krökade till lite. Tror det var en torsdag och hittade nötställe med Karaeoke och sjukt mkt damer! blev lite legendariskt ligga den natten! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 11 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 Lite pokeruppdatering. Jag har bestämt mig för att göra slag i saken och testa CG ett tag nu. Jag kommer att köra HU NL200 och har nu en rulle på $5'400 på Betfair där jag kommer att lira till å börja med. Om jag lyckas hålla mig borta från idiotbluffar och istället grinda in mindre potter så kommer det nog gå bra tror jag. Det känns kul, och samtidigt så känns sng rätt småtrist igen tyvärr. Tror det blir bra det här. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 11 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 Usch. Trist start. Backade två inköp mot en otrevlig, men rätt duktig kille. Hittade en trist timing och gjorde väl en sjukt dålig syn med AK AI pre efter 5bet, var ju inne med en hel del redan, men kasst ändå. FI hade AA. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!! Tappat 600 på 7 minuter. Första inköpet på en snygg bluff tycker jag, men FI hittade en marginell syn imo. Andra, jag AA. Raisar, han 3bet jag syn. Flopp Q65 typ, han bet, jag raise han ställer med KQ. Turn Q river K. Tredje, jag tvåpar på turn. Har knappa pottbetet kvar på river och då har FI träffat högre 2p. Så jävla kallt!!! Rulle nu på 4'390. Gråt. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Gråt. Tappat 250 till. JJ allin på flopp, han syna med färgdrag som satt på river. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Men lol. A3 vs 75, allin för 550-potten på floppen 245. Turn 5, river 7. Tack och god natt. Har loosat 1700 idag, allt utom 200 på beats... /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Usch. Trist start. Backade två inköp mot en otrevlig, men rätt duktig kille. Hittade en trist timing och gjorde väl en sjukt dålig syn med AK AI pre efter 5bet, var ju inne med en hel del redan, men kasst ändå. FI hade AA. /SK Ja att inte vika AK pre är nog den största luckan in NLT HU! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Ja att inte vika AK pre är nog den största luckan in NLT HU! humm.... Jag lirar endast sng HU, men för mig krävs det mycket för att släppa ak mot någorlunda aggressiv fi. Med detta menar jag absolut inte att jag spelar ofiskigt, mer lite nyfiken. Vad anser du vara brytpunkten i stackdjup för att ett vik ska kunna vara befogat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SuckItOrMuckIt Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 man viker inte AK HU helt enkelt, om man inte spelar med jätte djupa stackar å har speciell read helt änkelt. Vore en jätte lucka att 4-bet-folda AK pree i NLT HU. Även i något annat CG ifall de som sagt inte är väldigt djupt då kanske man kan börja diskutera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SuckItOrMuckIt Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Om vi tror att fi 5-bettar så tight som QQ+ AK så kan vi fundera på vik med 200bb stackar. Men är tveksam till att de finns många som har så tight 5-betts range i NLT HU på den nivån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 humm.... Jag lirar endast sng HU, men för mig krävs det mycket för att släppa ak mot någorlunda aggressiv fi. Med detta menar jag absolut inte att jag spelar ofiskigt, mer lite nyfiken. Vad anser du vara brytpunkten i stackdjup för att ett vik ska kunna vara befogat? Jag var väldigt ironisk i det jag skrev givetvis . Givetvis släpper vi inte AK pre och det borde nog söderkrippa inse oxå om han inte vore så relutatorienterad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Jag var väldigt ironisk i det jag skrev givetvis . Givetvis släpper vi inte AK pre och det borde nog söderkrippa inse oxå om han inte vore så relutatorienterad. pwned, again... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Jag var väldigt ironisk i det jag skrev givetvis . Givetvis släpper vi inte AK pre och det borde nog söderkrippa inse oxå om han inte vore så relutatorienterad. Bra. ty. Effektivt stackdjup var väl på ca 130bb i den handen om jag minns rätt, alltså push obv. Sjukt trist att jag backat så rakt ut såhär i början. Tycker fan att jag lirat bra... Får gå ner å lira nl100 nu, känns riktigt kallt faktiskt. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Känner verkligen att jag vill utveckla mitt CG-spel nu och jag uppskattar verkligen att ni duktiga CG-lirare (jim å consp m.fl.) kommer in och kommenterar! Jag behöver verkligen det såhär i början... Ska nog ta och börja posta lite HHs. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 pwned, again... Du är en fin kille med andra kvaliteter, du har fin frisyr t.ex.!!! /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 verkligen att ni duktiga CG-lirare (jim å consp m.fl.) kommer in och kommenterar! Tilt! Jag vet var du bor.... typ iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 AA vs KJ allin på turn. 277J. River J. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Tilt! Jag vet var du bor.... typ iaf. Fler än consp som är födda i den ironiska generationen /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Sorry, but Vädjan om lån eller liknande är inte tillåtna enligt forumets regler, oavsett vem elller hur många smileys efter (allt för att kunna hålla efter scammuppar på ett effektivt sätt). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Sorry, but är inte tillåtna enligt forumets regler, oavsett vem elller hur många smileys efter (allt för att kunna hålla efter scammuppar på ett effektivt sätt). Låter vettigt. Sorry för det! /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Jag har kommit på ett motiverande mål! Jag ska jaga ikapp Ola vad gäller antal posts på PF!!!! Vänta er en sköööön grind! Va inte helt fel att kliva ner förresten. Sjukt mycket fisktätare på nl100 faktiskt! /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Ja att inte vika AK pre är nog den största luckan in NLT HU! Hehe........På CC STHLM ställer han med den handen Pre ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Hehe........På CC STHLM ställer han med den handen Pre ! Hm... Det har du koll på? Rullen stannar på ca 4,5k. Imorrn ska jag faan hitta rushplus istället... Gnatt. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Hm... Jag skottade lite... Avslutade med först ett halvt inköp på nl500. Klev ut med 750. Blev sugen på att kolla hur hajarna hade det uppe på nl1k, så jag tog 300 och pytsade in där. 20 min senare klev jag ut med 2'350. Till alla som funderar på att börja med poker lite mer seriöst: Ni måste våga skotta! Lägg undan ca 40-50% av er rulle, som ni satsar på högvariansspel som t.ex. HU NLH alternativt lotto, sen är saken biff! Tack och godnatt, rulle på $6'400 igen. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Tog det som var över 6k, dvs ca 400, och satte mig en snabbis igen. Klev av med 1200 Rulle på 7k. NU ska jag sova. Till läkaren med Lukas imorrn. NATTI! /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts