Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

Ooooooooooooorka!

 

Backnatt i Årsta, 5k till. :(

 

Avgörande handen. Jag har :As::Kh: på knappen. 4 limp till sen pos, kille som höjer ofta pre. Han raisar till 105. Jag sitter med 5,7k i stack och slår upp till 360 (för liiiiiiiiiiite, jag vet!).

 

Vi blir 5-vägs och floppen kommer :Ks::Qh::8s:

 

Check fram till CO som ställer 900. Vad gör jag här?

 

CO spelar jag givetvis gärna emot, men ska jag syna eller höja?

 

Med FD ute så höjde jag till ca 2500 och hade då ca 2,2k bakom.

 

En djupis efter reraisar mig allin. Jag syn, han visar KQ och jag drar inte ut.

 

 

Kommentarer på handen? Hatar AK såååå mycket just nu...

 

 

Ska se om jag hittar nå sng-action. Tiltade bort en del på CG online igår på best, så där har jag bara typ 300 kvar nu :(

 

/Kalla Krippa som bara ligger typ 1k plus på pokern sista 5 veckorna online+live nu...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ooooooooooooorka!

 

Backnatt i Årsta, 5k till. :(

 

Avgörande handen. Jag har :As::Kh: på knappen. 4 limp till sen pos, kille som höjer ofta pre. Han raisar till 105. Jag sitter med 5,7k i stack och slår upp till 360 (för liiiiiiiiiiite, jag vet!).

 

Vi blir 5-vägs och floppen kommer :Ks::Qh::8s:

 

Check fram till CO som ställer 900. Vad gör jag här?

 

CO spelar jag givetvis gärna emot, men ska jag syna eller höja?

 

Med FD ute så höjde jag till ca 2500 och hade då ca 2,2k bakom.

 

En djupis efter reraisar mig allin. Jag syn, han visar KQ och jag drar inte ut.

 

 

Kommentarer på handen? Hatar AK såååå mycket just nu...

 

 

Ska se om jag hittar nå sng-action. Tiltade bort en del på CG online igår på best, så där har jag bara typ 300 kvar nu :(

 

/Kalla Krippa som bara ligger typ 1k plus på pokern sista 5 veckorna online+live nu...

 

/SK

 

Hmmmm.........Hade valt att ta syn här. Som du säger, det blev en 4vägs pott o med tanke på spelet pre så kan ju tänkas vad folk sitter med för händer........KK,QQ tex.

 

Se det så här, om du synat o killen efter dig ställt in, skulle du synat då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm.........Hade valt att ta syn här. Som du säger, det blev en 4vägs pott o med tanke på spelet pre så kan ju tänkas vad folk sitter med för händer........KK,QQ tex.

 

Se det så här, om du synat o killen efter dig ställt in, skulle du synat då ?

 

Det är precis det som är grejen. Antingen så synar jag bara och riskerar att bli utdragen av FD men viker mot omslag, eller så raisar jag FD ur odds men måste då oxå syna push efter mig.

 

Syn på flopp och om jag bara får syn bakom, vad göra på blank turn? Observera stackdjupen...

 

/SK

 

EDIT: Jag tror att KK och även QQ är ganska sällsynt i detta läget. Alla vid bordet visste att initialraisarn kan ha lite vad som, och betraktar nog min raise som inkluderande alla vanliga raisehänder, alltså inte min vanliga 3betsrange. Typ... KK hade definitivt 4bettat, QQ oftast oxå tror jag, men det är en rimlig hand. 88/KQ/QQ eller färgdrag känns väl troligt?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej dagbok jag är full som vanligt men nu ska jag ut. Blir prob storgrind tis eller nått nu är det fest och på söndag ska vi ut och dricka öl på polarens farsans ställe blir nog lite vattenskidor och div samtidigt. Lirar fortfarande mil under mina "normala" nivåer men måste verkligen styra denna bonus utan att gula så man kan leva med gott samvete :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt lirat nått de senaste dagarna blivit alldelles för mycket bad sol och fest :)

 

Och nu drar jag iväg till emmaboda om nån timme. Ledsen krippa såg fel på datumet trodde jag skulle åka imorgon. Du får hitta nån annan att öla med :)

 

Tror jag kommer hem på söndag vi får styra nått då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt lirat nått de senaste dagarna blivit alldelles för mycket bad sol och fest :)

 

Och nu drar jag iväg till emmaboda om nån timme. Ledsen krippa såg fel på datumet trodde jag skulle åka imorgon. Du får hitta nån annan att öla med :)

 

Tror jag kommer hem på söndag vi får styra nått då.

 

En riktig Metropol......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blir nog lite sent. Jag ska ju trots allt jobba imorrn. :rolleyes:

 

lol :) Tack för najs natt, du skulle hängt med hela vägen. :)

 

Jag drog vidare till Parti en sväng, där vi spelade Sviten Special med två brädor och ett öppet, 2-5 och crazy pinaple med tre brädor. :)

 

Lyckades från att ha gått från CC 1700 back, hitta 2k-plusset på Parti tot.

 

Nu sova, sen städa. Blääääääää.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista livenatten på länge avklarad. Lyckades efter mycket om och men hitta ett 5,5k-plus. Låg 2,4k back efter bara två timmar, men grindade tillbaka det i mindre potter. Loosade en riktigt jobbig 4,5k-pott dock med 22 vs AQ allin på turn på brädan AQ32, river A. Hittade dock ett set vs lägre set mot samma kille senare, och vann tillbaks det mesta. Sen kom en riktigt dryg kille till bordet som tyckte att han var kung. Jag movade en del mot honom, träffade bra ett par gånger och resten är historia :).

 

Nu blir det jobb två nätter till, Cornelisdagen på Söndag och på Måndag kommer familjen hem. När faan ska jag städa, min enda dag var ju idag... Blir antagligen hela sista natten som vanligt. Blä...

 

Aja, mitt liveäventyr slutade ganska bra får man väl säga. Ca 18k plus tror jag att det blev - en extra månadslön iaf :)

 

Gnatt /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista livenatten på länge avklarad. Lyckades efter mycket om och men hitta ett 5,5k-plus. Låg 2,4k back efter bara två timmar, men grindade tillbaka det i mindre potter. Loosade en riktigt jobbig 4,5k-pott dock med 22 vs AQ allin på turn på brädan AQ32, river A. Hittade dock ett set vs lägre set mot samma kille senare, och vann tillbaks det mesta. Sen kom en riktigt dryg kille till bordet som tyckte att han var kung. Jag movade en del mot honom, träffade bra ett par gånger och resten är historia :).

 

Nu blir det jobb två nätter till, Cornelisdagen på Söndag och på Måndag kommer familjen hem. När faan ska jag städa, min enda dag var ju idag... Blir antagligen hela sista natten som vanligt. Blä...

 

Aja, mitt liveäventyr slutade ganska bra får man väl säga. Ca 18k plus tror jag att det blev - en extra månadslön iaf :)

 

Gnatt /SK

 

Snyggt jobbat! Verkade ha blivit lite en hel del action efter att jag drog. Vem var det du lirade set-setuperna mot förresten? Var som bekant en riktigt kall kväll för mig igår, tror jag backade ~2k.

 

CC ikväll? Sjukskrivning ftw! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat! Verkade ha blivit lite en hel del action efter att jag drog. Vem var det du lirade set-setuperna mot förresten? Var som bekant en riktigt kall kväll för mig igår, tror jag backade ~2k.

 

CC ikväll? Sjukskrivning ftw! 8-)

 

Det var en snubbe som kom efter att du gått. Vi hade enligt många det tuffaste 20/20-bordet öht igår, och det blev inte bättre annat än att herr tuffis donerade lite till höger och vänster. Själv orkade han kommentera "aha, e du proffs eller?" å annat skit, men spelade som en idiot. Synade bl.a. en allin med A4 för fullt inköp pre och drog ut QQ.

 

Sorry mannen, nu får du klara dig själv på CC ett tag framöver :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma från emmmaboda nu skev och trasig. Var full så gott som hela festivalen men lyckades med att se allt jag ville ändå :)

 

Boys noize var det bästa på festivalen imho, sen var Hoffmeastro ruskigt kul konsert, mest pga omständigheter än musik tror jag ;) Justice och Familjen var också helt klart värt pengarna :)

 

Hamnade med massa festivalveteraner så hände sjuka saker hela tiden.

 

Denna vecka sak jag försöka lira lite poker får se hur det går :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen fått tillbaka en seriös grind pressat över 100st 54or FR turbo både idag och igår :)

 

Siktar på att snitta över 2k points per dag denna vecka. Kommer inte orka uppdatera nått speciellt men tänkte skriva upp dagsresultat och inspelade poäng varje dag iaf. Kanske lägga upp nån hand om man hittar någon riktigt intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen fått tillbaka en seriös grind pressat över 100st 54or FR turbo både idag och igår :)

 

Siktar på att snitta över 2k points per dag denna vecka. Kommer inte orka uppdatera nått speciellt men tänkte skriva upp dagsresultat och inspelade poäng varje dag iaf. Kanske lägga upp nån hand om man hittar någon riktigt intressant.

 

Sådärja! Tillbaka till hemmaplan med lite stabil sng-grind. Se till att stanna här ett tag nu. Har varit ensamt ett tag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt lirat nått de senaste dagarna blivit alldelles för mycket bad sol och fest :)

 

Och nu drar jag iväg till emmaboda om nån timme. Ledsen krippa såg fel på datumet trodde jag skulle åka imorgon. Du får hitta nån annan att öla med :)

 

Tror jag kommer hem på söndag vi får styra nått då.

 

En riktig Metropol......

 

Nyss hemkommen från Karlskrona så förstår jag helt din kommentar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja! Tillbaka till hemmaplan med lite stabil sng-grind. Se till att stanna här ett tag nu. Har varit ensamt ett tag ;)

 

Jepp. Vore kul om man inte sprang så jävla dåligt bara tror jag är uppe i 10 OOTM i rad nu idag. Inget står.. Jag skriker som om jag vunnit på lotto när jag vinner ett race. bläääääääääääääää.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...