Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

wtf? är inte det lite sent? du sa väll han var 8månader? min är ju bara 6½ o hon har fått 2 där nere o nu börjar hon få där uppe oxå... :)

 

Det är väl ändå väääldigt individuellt när kidsen får tänder och om det nu skulle vara så att det är sent (vilket jag inte vet om det är), vad skulle han göra tycker du, lämna tillbaka grabben? Ringa Sverker på Plus? Whats your point liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ändå väääldigt individuellt när kidsen får tänder och om det nu skulle vara så att det är sent (vilket jag inte vet om det är), vad skulle han göra tycker du, lämna tillbaka grabben? Ringa Sverker på Plus? Whats your point liksom?

 

Låt han bragga om att hans unge fått 2tänder innan krippas:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ändå väääldigt individuellt när kidsen får tänder och om det nu skulle vara så att det är sent (vilket jag inte vet om det är), vad skulle han göra tycker du, lämna tillbaka grabben? Ringa Sverker på Plus? Whats your point liksom?

 

lol jag skojar ju med han... ZzzZzzzZZZ ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The following chart shows when primary teeth (also called baby teeth or deciduous teeth) erupt and shed. Please note that eruption times can vary from child to child.

 

As seen from the chart, the first teeth begin to break through the gums at about 6 months of age. Usually, the first two teeth to erupt are the two bottom central incisors (the two bottom front teeth). Next, the top four front teeth emerge. After that, other teeth slowly begin to fill in, usually in pairs – one each side of the upper or lower jaw – until all 20 teeth (10 in the upper jaw and 10 in the lower jaw) have come in by the time the child is 2 ½ to 3 years old. The complete set of primary teeth is in the mouth from the age of 2 ½ to 3 years of age to 6 to 7 years of age.

 

 

Other primary tooth eruption facts:

 

* A general rule of thumb is that for every 6 months of life, approximately 4 teeth will erupt.

* Girls generally precede boys in tooth eruption

* Lower teeth usually erupt before upper teeth

* Teeth in both jaws usually erupt in pairs – one on the right and one on the left

* Primary teeth are smaller in size and whiter in color than the permanent teeth that will follow

* By the time a child is 2 to 3 years of age, all primary teeth should have erupted

 

Shortly after age 4, the jaw and facial bones of the child begin to grow, creating spaces between the primary teeth. This is a perfectly natural growth process that provides the necessary space for the larger permanent teeth to emerge. Between the ages of 6 and 12, a mixture of both primary teeth and permanent teeth reside in the mouth.

dental_health_your_childs_teeth.jpg

 

 

 

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sm win yes :)

 

Nu börjar det också bli löjligt i mina mått mätt. Ska ut nu för 4:e dagen i rad och sen är det tallinn på måndag. Dock kommer nog absurd fyllan i tallinn förhindras genom att mina två sämre hälfter valt att inte följha med pga ekonomiska skäl..

 

Nu blir det en sistya värstinggrogg och vattenpipa innan man ska släpa sig till medis och gå på yelle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja kvällen över :) 4 dagar av utgångar imorgon blir det tvättande :)

 

Kvällen började hos en gammal jobbarkompis på söder sen skulle det gå till Yelly på medis men eftersom vissa (jag och två till) var seg startade sa vi stolt att vi kommer senare varav vi hamnade kl 12 på fenixbar på götgatan och efter letat efter en polare som ofta stå¨r i baren där gick vi vidare till deb medis då yelles spelinin var över för längesen. hittar bara en jag känner igen i rökruten men personen ifråga står så långt bort så den hör inte mina skrik . Jag ringer får någort fylle svar och ger upp. Kvarnen nästa för vårat fyllegäng. Tog inte så lång tis som vi förväntat oss efter 20 min var vi inne. innan dess får jag dock ett smatal av mannen i rökrutan vilken tydes som dem jagh kände på spelningen blev antingen tagen av vakt av att storma scen och vandrade runt jättepackad utan mål i lokale3n(två olika påersoner). Vilket gjorde vårat val av kvarnen mer själv klart.

 

 

Var där nån time sen blev det lite fyllekäk och bulle hem. Nu ska´man sova och drömma sött imo. Kommer kanske editera texcten till mer läsbar imorrn imo. Hare gött..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter stabilt krac. Med din bakfylla kan du få 5% i mig mot att jag får 35% i dig. Deal? 8-)

 

Ikväll blir det MTT-grind, jippie! :) Med min lillskärm så är fem turneringar max, och dessa fem blir:

 

18.00 Bid Deal, OnGame, 150k gtd, $300+20

20.00 The Sunday Brawl, Full Tilt, 250k gtd, $250+16

22.00 100k gtd, Bodog, $100+9

22.30 Sunday Million, PokerStars, 1M gtd, $200+15

23.00 200k gtd, Ultimate Bet, $200+15

 

 

Eftersom det är SM snart så kände jag att jag ville lira djupstackade turrar med långsam/flack struktur. Dessa turrar blir perfekta för detta ändamål!

 

Nu ska vi utfodra lillknodden, sen ut i vårsolen. 8-)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter stabilt krac. Med din bakfylla kan du få 5% i mig mot att jag får 35% i dig. Deal? 8-)

 

Ikväll blir det MTT-grind, jippie! :) Med min lillskärm så är fem turneringar max, och dessa fem blir:

 

18.00 Bid Deal, OnGame, 150k gtd, $300+20

20.00 The Sunday Brawl, Full Tilt, 250k gtd, $250+16

22.00 100k gtd, Bodog, $100+9

22.30 Sunday Million, PokerStars, 1M gtd, $200+15

23.00 200k gtd, Ultimate Bet, $200+15

 

 

Eftersom det är SM snart så kände jag att jag ville lira djupstackade turrar med långsam/flack struktur. Dessa turrar blir perfekta för detta ändamål!

 

Nu ska vi utfodra lillknodden, sen ut i vårsolen. 8-)

 

/SK

 

 

Blir ofta inte särskilt bakis. Idag mår jag riktigt bra :)

 

Ingen grind för mig idag tror jag. Har bara deg på ipoker just nu och tror inte jag orkar med att bara lira en tour på en söndag då känns ingen hetare.

 

Nu ska jag iväg och tvätta hos min mor sen blir det att försöka styra allt som behövs göras innan tallinn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ofta inte särskilt bakis. Idag mår jag riktigt bra :)

 

Ingen grind för mig idag tror jag. Har bara deg på ipoker just nu och tror inte jag orkar med att bara lira en tour på en söndag då känns ingen hetare.

 

Nu ska jag iväg och tvätta hos min mor sen blir det att försöka styra allt som behövs göras innan tallinn.

 

Inge poker alls? lol på dig :D

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger till warm up, rätt segt å bara lira Big Deal just nu imo...

 

18.00 Bid Deal, OnGame, 150k gtd, $300+20

18.45 Sunday Warmup, PokerStars, 500k gtd, 200+15

20.00 The Sunday Brawl, Full Tilt, 250k gtd, $250+16

22.00 100k gtd, Bodog, $100+9

22.30 Sunday Million, PokerStars, 1M gtd, $200+15

23.00 200k gtd, Ultimate Bet, $200+15

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...