Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Asså.. den viktigaste frågan är ju ifall 20-20 killen kan lägga sin toppträff någonsin med bajskicker? Svaret lyder som följer... eh nej! Aldrig någonsin.

Därför så tycker jag personligen (detta funkar bara på cc´20 20 spel) att har man 9 outs eller fler så finns det all anledning att slå och få in smeten på floppen och vinna antingen en stor pott eller inget alls (som ni märker så har jag en hysteriskt aggressiv kurdisk galning sida, inget jag är stolt över, men som jag lärt mig leva med).

PS Tack för en soft bords sällskap. Tycker jag vi gör om.

kram

d

 

ps..

Hatade rebuy förut, men har på senare tid insett att det är där man får ge utlopp för sitt behov att få utöva ett fullkomligt idiotiskt och icke genomtänkt spel ;-)

Ungefär som det känns för er killar att få kissa utomhus på sommaren va?8-)

 

 

Well, skillnaden är väl att när man lirar rebuys så blir man inte stoppad av en piketbuss, får på ett fint sätt förklara att ena polisen är en totalidiot som inte kan argumentera öht (och får en ursäkt!) och får sen med sig en bot hem på 600 pix... Tur bara att man dagen innan klonkat en lillturre på UB å scoopat $2k. :)

 

Det är väl egentligen det som skiljer rebuy-turrar från att kissa ute på sommaren, för oss killar då alltså...

 

Ses på CC gal /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev utanför pengarna i sista och jag fick 475 för hela kalaset :(. Lirade 8 turrar kom ITM i 3. Vet inte vad jag ska göra riktigt med dem cashen eftersom det inte är tillräckligt för att lira nå tourshema. Antagligen cashar jag ut dem och fortsätter med att ta stake på stars mtts. Viktigast just nu känns som att bygga rulle igen med minimalrisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga hur er deal ser ut?

 

Blev väldigt spontant. Eftersom ante hade lirat 1 tim av 11r och inte orkade lira mer bara så jag tog över. Dealen ser ut så:

 

*Jag tar bara % på profiten

*Varje turre räknas för sig, Om jag går itm i en går jag pluss även om jag är ner $300 på staken

*Jag fick 35% i 11r eftersom den var redan påbörjad och 40% i resterande tours.

 

Jag är riktigt nöjd med den dealen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev väldigt spontant. Eftersom ante hade lirat 1 tim av 11r och inte orkade lira mer bara så jag tog över. Dealen ser ut så:

 

*Jag tar bara % på profiten

*Varje turre räknas för sig, Om jag går itm i en går jag pluss även om jag är ner $300 på staken

*Jag fick 35% i 11r eftersom den var redan påbörjad och 40% i resterande tours.

 

Jag är riktigt nöjd med den dealen.

 

Låter som en kanon deal .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #15467640600: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2008/02/22 - 11:47:46 (ET)

Table 'Prylis IV' 2-max Seat #2 is the button

Seat 1: Kraclob ($229.80 in chips)

Seat 2: Dethlefsen ($223.60 in chips)

Dethlefsen: posts small blind $0.50

Kraclob: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kraclob 5 of Spades7 of Spades

Dethlefsen: raises $2 to $3

Kraclob: raises $7 to $10

Dethlefsen: raises $20 to $30

Kraclob: calls $20

*** FLOP *** King of HeartsQueen of Hearts5 of Hearts

Kraclob: checks

Dethlefsen: bets $36

Kraclob: raises $163.80 to $199.80 and is all-in

Dethlefsen: folds

Kraclob collected $131.50 from pot

Kraclob: shows 5 of Spades7 of Spades (a pair of Fives)

*** SUMMARY ***

Total pot $132 | Rake $0.50

Board King of HeartsQueen of Hearts5 of Hearts

Seat 1: Kraclob (big blind) collected ($131.50)

Seat 2: Dethlefsen (button) (small blind) folded on the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #15467640600: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2008/02/22 - 11:47:46 (ET)

Table 'Prylis IV' 2-max Seat #2 is the button

Seat 1: Kraclob ($229.80 in chips)

Seat 2: Dethlefsen ($223.60 in chips)

Dethlefsen: posts small blind $0.50

Kraclob: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kraclob 5 of Spades7 of Spades

Dethlefsen: raises $2 to $3

Kraclob: raises $7 to $10

Dethlefsen: raises $20 to $30

Kraclob: calls $20

*** FLOP *** King of HeartsQueen of Hearts5 of Hearts

Kraclob: checks

Dethlefsen: bets $36

Kraclob: raises $163.80 to $199.80 and is all-in

Dethlefsen: folds

Kraclob collected $131.50 from pot

Kraclob: shows 5 of Spades7 of Spades (a pair of Fives)

*** SUMMARY ***

Total pot $132 | Rake $0.50

Board King of HeartsQueen of Hearts5 of Hearts

Seat 1: Kraclob (big blind) collected ($131.50)

Seat 2: Dethlefsen (button) (small blind) folded on the Flop

 

Vad har vi sagt om cashgame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har vi sagt om cashgame?

 

vadåra?

 

PokerStars Game #15467815496: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2008/02/22 - 11:57:30 (ET)

Table 'Prylis IV' 2-max Seat #1 is the button

Seat 1: Kraclob ($320.30 in chips)

Seat 2: Dethlefsen ($134.70 in chips)

Kraclob: posts small blind $0.50

Dethlefsen: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kraclob 2 of Clubs5 of Clubs

Kraclob: raises $2 to $3

Dethlefsen: raises $9 to $12

Kraclob: calls $9

*** FLOP *** 8 of Spades5 of Hearts8 of Hearts

Dethlefsen: bets $19

Kraclob: raises $289.30 to $308.30 and is all-in

Dethlefsen: calls $103.70 and is all-in

*** TURN *** 8 of Spades5 of Hearts8 of Hearts7 of Hearts

*** RIVER *** 8 of Spades5 of Hearts8 of Hearts7 of Hearts3 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

Dethlefsen: shows King of DiamondsAce of Diamonds (a pair of Eights)

Kraclob: shows 2 of Clubs5 of Clubs (two pair, Eights and Fives)

Kraclob collected $268.90 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $269.40 | Rake $0.50

Board 8 of Spades5 of Hearts8 of Hearts7 of Hearts3 of Diamonds

Seat 1: Kraclob (button) (small blind) showed 2 of Clubs5 of Clubs and won ($268.90) with two pair, Eights and Fives

Seat 2: Dethlefsen (big blind) showed King of DiamondsAce of Diamonds and lost with a pair of Eights

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev väldigt spontant. Eftersom ante hade lirat 1 tim av 11r och inte orkade lira mer bara så jag tog över. Dealen ser ut så:

 

*Jag tar bara % på profiten

*Varje turre räknas för sig, Om jag går itm i en går jag pluss även om jag är ner $300 på staken

*Jag fick 35% i 11r eftersom den var redan påbörjad och 40% i resterande tours.

 

Jag är riktigt nöjd med den dealen.

 

Oj sådana deals som jag brukar ge mina närmaste vänner när jag stejkar dem. den där ante verkar verkligen generös=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inge BJ bara :) Ha skoj.

 

/SK

 

Igår var sjukligt skoj. Vi var 3 som drog på roadtrip till uppsala för att se mr oizo. Åkte upp och träffade polarens flickvän som bor där (sängplats fixad SCORE!). Började med mousserande och Sushi. Sjukt bra kombo fö. Sedan tog vi en taxi in till Kongresshuset där det var spelning. När man kom var det helt öde på folk gick runt lite mellan de olika dansgolven inget folk någonstans och bristfällig bar.

 

Ut på gatan igen och leta efter första bästa hak som serverar RB/vodka. rakt över gatan blev det till ett ställe som hette Tilltugg. Tydligen för uppercrusty för oss då bartender kommer fram och säger fint. "Allvarligt grabbar..Nej" Vägg i vägg hitta vi ett ställe som hette KB en RB/vodka svept på några min och in i kongresshuset igen.

 

Stod och kolla på en kille som kallade sig Ninja massacre och hade en video i bakgrunden med sladdandes volvo 240s. Semi weird. Efter det kom Kovox på och det blev grymt röj! Efter det var det raka vägen ner till Mr oizo som spelade i säkert 2½ timme helt jävla slut är man.

 

Var några försök till att sen styra efterfest vilket fallerade i att ena polaren hade gått och druckit GT under hela kvällen när vi andra dansat och visade detta med att förlämpa allt och alla det gick tom så långt att jag fick tilllåtelse att bitchslappa honom varje gång han var dryg när vi satt inne på McD. Han var ganska röd om kinderna när vi kom ut därifrån. Dumpade dem som skulle med på efterfest på McD och tog taxi till A(polarens flickvän) mötte upp med en av hennes tjej polare och det blev en mini efterfest med mig polarn och A kompis. Efter alla lackat totalt på att vi vägra gå och lägga oss tog vi ett järvt beslut och flyttade efterfesten till bilen vi kom upp i.

 

Tog oss in runt 7 på morgonen suttit ute där i 2 tim säkert. Alla somna ganska fort nu. jobbigt för A som skulle upp 8 på morgonen bara och fått MAX 2 tims sömn :) Efter det drog hon i antagligen hat av oss till sthlm för att träffa sin pojkvän. Vi blev kvarlämnade i hennes hus och kl 12 kommer hennes mor in och säger att hennes plastpappa fyller år och att de har gäster som kommer. Vi tar piken och börjar dra oss därifrån. Vilket kommer till dilemmat att vår käre chafför inte slutade dricka förrän 7 på morgonen. Lite ångest på resan ner men allt gick bra.

 

Väl i Sthlm igen blev jag och ena polaren dumpade vid slussen och tog en liten shopping tur. Skor för han jag hitta nått flummig armband med en slotmachine på. Då slog vårkänslorna igång och vi fick någon 7 år retro känsla och vi har införskaffat en back med sockerdricka och en box piggelin till det liras det super mario galaxy. NICE!

 

Nu blir det lungt antagligen. hörde nått om utgång till ambassadör ikväll men vet inte om vi orkar. fö lyckades vi på något sätt få en vip inbjudan till en klubb på orange i uppsala den 15/3. Blir nog att hitta sig upp dit igen då.

 

Nu ska jag nog testa lite HU på stars igen. Känns ganska värt sätt att bygga rulle faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...