Gå till innehåll

Lämna PW till nordicbet


Snusarn

Recommended Posts

Funderade på att ta upp Primagrinden och tittade därför till mitt Nordicbetkonto. Märkte dock att det var i SEK och det vill man ju inte, därför mailade jag supporten för att be dem ändra det. De sa åt mig att skapa ett nytt konto och sedan maila dem så skulle de kunna länka ihop mitt gamla konto med det (så jag inte kan byta alias). Sagt och gjort skapade jag ett nytt och mailade, då kom svaret att jag skulle skicka det nya kontots lösenord till dem.

 

Är detta standard för nordicbet? Skickade samma fråga till support@nordicbet.com (samma mail jag konverserat med tidigare) och de svarade förstås jakande, men jag känner mig ändå inte helt trygg i att behöva lämna ut lösenord, inte ens till dem. Hur som helst gjorde jag det då inga känsliga uppgifter går att komma åt än så länge (inte depoistat något så).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså, jag skulle vara mycket tveksam till att skicka in PW i klartext med mejl. Jag känner inte till någon seriös verksamhet där man gör så. Tvärtom, de brukar ALLTID understryka att du inte skall göra det typ "No xxx employee will ever ask for your password"

 

Om detta är standard för Nordicbet så undrar man hur pålitlig den sajten är överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...