Gå till innehåll

Schack online


jack_the_dipper

Recommended Posts

Haha, hade hoppats på något lite seriösare än blip.se faktiskt. :P Synd att jag inte minns sidan jag lirade på för typ två år sedan. Laddade ner en klient som jag loggade in på och sen spelade mot massor av folk. Satt och lirade ett helt gäng partier mot någon gubbe som lirat i 40 år. Fick lagom med stryk. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jättemycket för tipsen. Försökte mig på den där FICS men när jag skulle registrera så vägrade den acceptera gmail-adresser så jag kunde inte registrera mig. :D

 

Får försöka lösa det på något sätt. Hmm.

http://www.trashmail.net kanske funkar, det är en vidarebefodringsmailadress, som du får typ blahabah@trashmail.net

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som vet var man får tag i en vettig motståndare utan att behöva betala för sig? fritz är dyr och sigma-chess ELO 2800 spöar jag utan båda tornen...

 

Playchess.com är det absolut roligaste alternativet...du lirar mot andra alltifrån blixt till långpartier med ranking och kan klättra i rankinglistan...Kostar 2-300kr per år

 

Om man är snål och inte vill betala en krona finns det gratisställen såsom fics.com...samma princip som playchess.com men med mindre spelarvolym, sämre motstånd och mindre kringaktiviteter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok på freechess nu iaf. 1580 i rating efter 2partier. det första förlorade och då rankades jag till 1554. är det någon analys över hur kasst jag spelade eller börjar alla däromkring?

 

Rating efter 2 partier säger typ ingenting. Spridningen inne på fics ligger väl annars mellan runt 1000-2400 senast jag kollade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FICS (freechess) är väl den bästa gratis-sidan, men dom 'riktiga' grabbarna håller till på icc:

 

http://www.chessclub.com/

 

Det går att köra gratis som gäst om man vill prova på.

Man laddar lämpligen hem gratisprogrammet Blitzin för att spela.

 

Det går att följa alla stora evenemang (VM, Ryska mästerskapen etc) 'live' och även köra diverse träningsprogram mm.

 

Tips: Kommandot '5-min' gör att du automatiskt får möta en annan motståndare som också angett detta kommando i ett parti där ni har 5 minuter vardera i betänketid. Motståndarens rating kommer vara i ungefärlig nivå med din egen. Bra att använda för att snabbt få lagom motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok på freechess nu iaf. 1580 i rating efter 2partier. det första förlorade och då rankades jag till 1554. är det någon analys över hur kasst jag spelade eller börjar alla däromkring?

 

Det görs ingen analys över hur bra du spelar.

Rankingsystemet fungerar i grova drag så här (väldigt förenklat):

Du får mer poäng om du vinner mot en högrankad än en lågrankad motståndare.

Du förlorar fler poäng om du torskar mot en lågrankad än mot en högrankad spelare.

I början så kommer dina svängningar i ranking att vara större än när du spelat många partier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ICC tog ju bort möjligheten att spela som gäst, vet ej om de ändrat på det nu.

 

FICS är ju bästa alternativet om man inte går in för schack allt för mycket, jag är xlars där. Tycker Babaschessklienten är bäst.

 

 

Jag fick spela mot ett gäst-konto så sent som i förrgår, så på något sätt går det ialla fall. Men man kanske inte får spela rankade partier?

 

Har inte provat att regga gäst-konto själv eftersom jag är 'normal-medlem'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...