ulaf Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Ny vid bordet, fi är nog "halvfiskig grinder", jag har precis trebetat pre och betfoldat flopp mot en annan. Vet inte hur mycket han snappat upp, men min image är normalt semilös. Ska vi syna för att fånga semibluff samt hålla nere potten mot färg eller ska vi värdehöja mot set/kombodrag? Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 5 players Converter Stack sizes: UTG: $216.70 Hero: $200 Button: $189 SB: $251.55 BB: $210.80 Pre-flop: (5 players) Hero is CO with UTG folds, Hero raises to $7, Button folds, SB calls, BB calls. Flop: ($21, 3 players) SB checks, BB checks, Hero bets $18, SB folds, BB raises to $36, Citera
Dante Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Jag hade återhöjt (och synat eventuellt ställ). Ser ingen mening i att försöka hålla potten nere då du förmodligen ändå kommer vara all-in vid rivern om turn och river blankar (om fi nu har en färg). Tror inte en halvtaskig grinder bluffar turn tillräckligt ofta för att flopcall/turnraise ska vara bättre, dessutom måste vi folda ganska ofta om ett ruter kommer eller brädet parar sig. Citera
jinxad Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 calla och crai vid blank turn är väl en plan? Citera
skalle88 Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 calla och crai vid blank turn är väl en plan? crai blir svårt men jag är också inne på att syna för att raisa/betta turn. Citera
animalplanet Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 calla och crai vid blank turn är väl en plan? . Citera
ulaf Postad 27 December , 2007 Författare Rapport Postad 27 December , 2007 Jag har pos så ni vet, men det ändrar väl inte värdet i en turnraise så mycket eller? Mitt problem är att jag blir för stressad i såna här situationer och vill bara proppa in så mycket deg som möjligt. Blir i princip alltid stackad på såna här floppar. Borde nog kunna ge "gratiskort" nån gång för att fånga bluffen. Citera
Recommended Posts