Diaaz Postad 24 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Juli , 2008 Spelade ett pass nyss, 40€/700händer. Stabilt. Funkar bra med 50bb gambling. Inga speciellt svåra beslut. Slaskade lite i mitten men plockade upp det fint sen. Postar en rolig syn. B2B No Limit Hold'em Cashgame Blinds: €0,25 / €0,50 Players: 6 B2B Hand Converter from One Of A Kind BB (€46,14) UTG (€35,36) MP (€50,00) CO (€58,53) Button - Hero (€39,32) SB (€83,42) Preflop: Hero is Button with J:diamond:, J:spade: 2 folds, Hero raises to €2,00, 1 fold, BB calls €1,50 Flop: (€4,25) 2:club:, 4:spade:, 2:heart: (3 players) BB checks, Hero bets €3,50, BB calls €3,50 Turn: (€11,25) 6:club: (3 players) BB checks, Hero bets €10,00, BB calls €10,00 River: (€31,25) 6:heart: (3 players) BB checks, Hero goes all-in for €23,82, BB calls €23,82 Final pot: €78,89 Hero shows J:diamond:, J:spade: (two pairs, jacks and sixes) BB shows K:diamond:, A:diamond: (two pairs, sixes and deuces) Outcome: Hero wins €78,89 dagens bild: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 24 Juli , 2008 Rapport Share Postad 24 Juli , 2008 Jag har spelat lite på med dig senaste dagarna om du är diaaz på B2B. På dom händerna är du 10/8/3 och en steal på 14. Det är helt sjuuukt tighta stats. Om du dubblar alla utom AF börjar det likna nått men fortfarande tight. Du lägger dig även för ofta till steal atempt och har en won at showdown på över 65%, sjukt högt men just den brukar ta lite fler händer innan den planar ut så kanske bara en tillfällighet. EDIT: Just på dom borden kanske det funkar att vara vinnande och så tight när det sitter Italienare och donerar till höger och vänster men om du vill utveckla ditt spel bör du fundera på att öpna upp dig. Preflop stats är långt ifrån allt men en bra början. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 24 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Juli , 2008 Jag har spelat lite på med dig senaste dagarna om du är diaaz på B2B. På dom händerna är du 10/8/3 och en steal på 14. Det är helt sjuuukt tighta stats. Om du dubblar alla utom AF börjar det likna nått men fortfarande tight. Du lägger dig även för ofta till steal atempt och har en won at showdown på över 65%, sjukt högt men just den brukar ta lite fler händer innan den planar ut så kanske bara en tillfällighet. EDIT: Just på dom borden kanske det funkar att vara vinnande och så tight när det sitter Italienare och donerar till höger och vänster men om du vill utveckla ditt spel bör du fundera på att öpna upp dig. Preflop stats är långt ifrån allt men en bra början. Ja du har så rätt så. De statsen är korrekta, men min rulle är minimal och jag har inte råd att spela lösare med 50bb-inköp. Och som du säger, det funkar på de borden med alla italienare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 25 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2008 Gårdagens hand med rubriken: va fan, inte nu igen.... B2B No Limit Hold'em Cashgame Blinds: €0,25 / €0,50 Players: 6 B2B Hand Converter from One Of A Kind UTG - Hero (€23,50) MP (€75,73) CO (€51,68) Button (€50,00) SB (€148,83) BB (€63,25) Preflop: Hero is UTG with A:diamond:, A:club: Hero raises to €2,00, 1 fold, CO calls €2,00, 3 folds Flop: (€4,75) A:spade:, 9:diamond:, 2:club: (2 players) Hero bets €3,25, CO calls €3,25 Turn: (€11,25) 7:spade: (2 players) Hero bets €6,75, CO calls €6,75 River: (€24,75) 6:club: (2 players) Hero goes all-in for €11,50, CO calls €11,50 Final pot: €47,75 Hero shows A:diamond:, A:club: (three of a kind, aces) CO shows 8:spade:, T:spade: (a straight, ten high) Outcome: CO wins €47,75 tillsammans med dagens bild: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 25 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2008 Min chat är förresten avstängd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 25 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2008 Ska ner till stan innan sju och reklamera ett par skor så jag klämmer in ett pass innan dess. råkar ut för en ganska så sjuk hand. Read em and weap! haha B2B No Limit Hold'em Cashgame Blinds: €0,25 / €0,50 Players: 6 B2B Hand Converter from One Of A Kind Button (€71,05) SB (€20,73) BB (€47,00) UTG (€34,35) MP - Hero (€28,38) CO (€44,83) Preflop: Hero is MP with 9:heart:, 9:diamond: UTG calls €0,50, Hero raises to €2,50, 2 folds, SB calls €2,25, 1 fold, UTG calls €2,00 Flop: (€8,00) 6:club:, 9:club:, 8:spade: (3 players) SB goes all-in for €18,23, UTG calls €18,23, Hero goes all-in for €25,88, UTG calls €7,65 Turn: (€77,99) T:club: (3 players - 2 All-In) River: (€77,99) 4:club: (3 players - 2 All-In) Final pot: €77,99 UTG shows 8:club:, T:diamond: (a flush, ten high) Hero shows 9:heart:, 9:diamond: (three of a kind, nines) SB shows J:spade:, 6:spade: (a pair of sixes) Outcome: UTG wins € from a side pot UTG wins € from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 27 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2008 Gårdagen var katastrofal. Ute med polarna och hemgång 06:00. Vaknar superbakis och bestämmer mig för att "grinda", blev mer en supertilt än grind. Eftersom jag kör med halva inköp så tiltade jag bort 12 halva inköp på 1000 händer. Helvete va dåligt. Hade lite ångest men det mesta är borta nu. Får ta igen det under månadens sista vecka så det blir något hyftast av min "semester" Måste ju ha råd med drömbilen snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 27 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2008 Dagens låt som alla andra dagar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 28 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2008 Körde ett litet pass. Försöker ta igen tappet från förrgår. plus ca 100euro idag. men fy va det har svängt. Inte kul när alla sätter sina färgdrag mot en, precis när man ska dra så kommer denna snubbe in och sätter sig. All in varje hand? funkar kanske inte varje gång. Think I wont get busy? Well I will... B2B No Limit Hold'em Cashgame Blinds: €0,25 / €0,50 Players: 6 B2B Hand Converter from One Of A Kind SB (€76,50) BB (€120,00) UTG (€50,00) MP - Hero (€72,75) CO (€15,68) Button (€110,03) Preflop: Hero is MP with 9:spade:, 9:club: 1 fold, Hero raises to €2,00, 3 folds, BB raises to €23,00, Hero goes all-in for €70,75, BB calls €49,25 Flop: (€145,75) J:club:, Q:spade:, K:diamond: (2 players - 1 All-In) Turn: (€145,75) K:heart: (2 players - 1 All-In) River: (€145,75) A:diamond: (2 players - 1 All-In) Final pot: €145,75 BB shows 4:spade:, 8:diamond: (a pair of kings) Hero shows 9:spade:, 9:club: (two pairs, kings and nines) Outcome: Hero wins €145,75 Dagens låt = http://www.youtube.com/watch?v=WdvnX54ca-g Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 31 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Oj va jag är gul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 1 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Spelade en session nyss på 500händer och plussade ca ett inköp. Två intressanta händer, första handen är bland det första som händer när jag sätter mig vid bordet och efter killen har lite mer än ett inköp misstänker jag att han är kapabel till moves. vad tycker ni om mitt spel? B2B No Limit Hold'em Cashgame Blinds: €0,25 / €0,50 Players: 5 B2B Hand Converter from One Of A Kind CO - Hero (€49,25) Button (€45,86) SB (€68,76) BB (€24,95) UTG (€49,75) Preflop: Hero is CO with Q:spade:, J:diamond: 1 fold, Hero raises to €2,00, SB calls €1,75, 1 fold Flop: (€4,50) 8:club:, 3:heart:, J:heart: (3 players) SB checks, Hero bets €3,50, SB raises to €8,00, Hero raises to €17,00, 1 fold Turn: (€20,50) (2 players) River: (€20,50) (2 players) Final pot: €20,50 Hero didn't show hand Outcome: Hero wins €20,50 Andra handen spelar jag lite donkigt märker jag nu. Borde självklart sakta ner när jag han höjer in i mig. Men men, skönt att jag inte tiltade ur efter den utan jobbade ikapp det bra. B2B No Limit Hold'em Cashgame Blinds: €0,25 / €0,50 Players: 6 B2B Hand Converter from One Of A Kind UTG (€34,91) MP - Hero (€62,24) CO (€9,07) Button (€4,96) SB - Villain (€53,54) BB (€49,41) Preflop: Hero is MP with A:club:, A:diamond: UTG raises to €1,60, Hero raises to €2,70, 1 fold, Button calls €2,70, Villain calls €2,45, 1 fold, UTG calls €1,10 Flop: (€11,30) K:diamond:, 7:heart:, 6:club: (4 players) Villain checks, UTG checks, Hero bets €7,00, Button goes all-in for €2,26, Villain raises to €14,00, 1 fold, Hero goes all-in for €52,54, Villain goes all-in for €36,84 Turn: (€115,24) 6:diamond: (3 players - 3 All-In) River: (€115,24) Q:heart: (3 players - 3 All-In) Final pot: €115,24 Villain shows 7:diamond:, 7:spade: (a full house, sevens full of sixes) Hero shows A:club:, A:diamond: (two pairs, aces and sixes) Button shows 5:diamond:, 8:diamond: (a pair of sixes) Outcome: Villain wins € from a side pot Villain wins € from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Hand #1, har du som plan att syna en push? annars ser jag inget värde i att höja flopp. Hand #2. Låt oss titta närmare på denna. Börjar preflop: En kille höjer UTG, du återhöjer UTG+1 en flatcallar och en till flatcallar(från SB) ha det i tanke nu när vi går vidare. (Vad sätter du dem som flatcalla på för händer?) Floppen kommer (I princip så torr som en flop kan bli, ist för 6an hade varit nöttorr) Du bettar in i 3personer (vilket det oftast krävs en hand för) blir minihöjd av killen som flatcallade ifrån SB (vilket 80% är lågt pp och 20% sc) på den absolut torraste floppen. Jag tror inte ens en fisk skulle göra det spelet som en bluff eller med bara K här. Vet inte hur enkelt jag skulle ha att komma ifrån denna handen på NL50 med tanke på hur man sätt vissa människor spela. men om jag visste att Villian iaf spelade lite logiskt så. En push direkt är iaf jättedåligt, bra att du insåg det i efterhand iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 hand1: Som rio säger, du kan inte folda mot en push här. Men bra spelat ändå. hand2: Jag hoppas verkligen att din raise pre är en missclick, för den är verkligen bedrövlig. Höj upp den till minst 5$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Oj tänkte inte ens att det var en sån liten höjning preflop, vilken miss. Det förändrar ju en del, men inte till något bättre är jag rädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 1 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Hand #1, har du som plan att syna en push? annars ser jag inget värde i att höja flopp. Hand #2. Låt oss titta närmare på denna. (Vad sätter du dem som flatcalla på för händer?) Jag tror inte ens en fisk skulle göra det spelet som en bluff eller med bara K här. men om jag visste att Villian iaf spelade lite logiskt så. En push direkt är iaf jättedåligt, bra att du insåg det i efterhand iaf hand1: Som rio säger, du kan inte folda mot en push här. Men bra spelat ändå. hand2: Jag hoppas verkligen att din raise pre är en missclick, för den är verkligen bedrövlig. Höj upp den till minst 5$ Hand ett hade jag faktiskt ingen plan att syna push, men jag misstänkte att han var tom och därför ville ja vinna handen på flopen. Är det fel spelat? Hur bör jag spela annars om jag sätter honom på lågt pocket, missade överkort eller Ax? Hand 2 är så bedrövligt det kan bli. Miniraisar pre för att bara få med den första fi. var ett tajt bord annars. Helt plötsligt synar alla. Och jag bestämmer mig för att gå i graven med handen. Idiotiskt ja. Största problemet är ju att han som minhöjer mig på flop är en "TAG/NIT" så jag bombar ju in i ett monster. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 1 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Här är några fler händer där jag känner mig lite vilsen: B2B No Limit Hold'em Cashgame Blinds: €0,25 / €0,50 Players: 6 B2B Hand Converter from One Of A Kind Button - Villain (€62,57) SB (€58,10) BB (€50,00) UTG - Hero (€53,80) MP (€94,99) CO (€21,23) Preflop: Hero is UTG with K:club:, J:club: Hero raises to €2,00, 2 folds, Villain calls €2,00, SB calls €1,75, 1 fold Flop: (€6,50) 4:heart:, K:spade:, 2:club: (3 players) SB checks, Hero checks, Villain bets €5,00, 1 fold, Hero calls €5,00 Turn: (€16,50) 7:heart: (2 players) Hero bets €15,00, 1 fold Final pot: €16,50 Hero didn't show hand Outcome: Hero wins €16,50 B2B No Limit Hold'em Cashgame Blinds: €0,25 / €0,50 Players: 6 B2B Hand Converter from One Of A Kind Button (€25,40) SB (€49,77) BB - Hero (€57,80) UTG (€26,88) MP (€121,00) CO - Villain (€46,60) Preflop: Hero is BB with K:heart:, J:spade: 1 fold, MP calls €0,50, Villain raises to €2,00, 2 folds, Hero calls €1,50, MP calls €1,50 Flop: (€6,25) 6:spade:, 2:diamond:, J:diamond: (3 players) Hero checks, MP checks, Villain bets €4,00, Hero raises to €9,00, 2 folds Final pot: €14,25 Hero didn't show hand Outcome: Hero wins €14,25 B2B No Limit Hold'em Cashgame Blinds: €0,25 / €0,50 Players: 5 B2B Hand Converter from One Of A Kind SB (€50,25) BB - Villain (€59,30) UTG - Hero (€52,50) CO (€93,91) Button (€29,45) Preflop: Hero is UTG with A:spade:, J:diamond: Hero raises to €2,00, 1 fold, Button calls €2,00, 1 fold, Villain calls €1,50 Flop: (€6,25) A:diamond:, 5:spade:, 5:diamond: (3 players) Villain bets €0,50, Hero raises to €4,00, 1 fold, Villain calls €3,50 Turn: (€14,25) J:heart: (2 players) Villain checks, Hero bets €13,00, 1 fold Final pot: €14,25 Hero didn't show hand Outcome: Hero wins €14,25 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Hand ett hade jag faktiskt ingen plan att syna push, men jag misstänkte att han var tom och därför ville ja vinna handen på flopen. Är det fel spelat? Hur bör jag spela annars om jag sätter honom på lågt pocket, missade överkort eller Ax? Du kan ju bara flat-call floppen och låta han bomba vidare på turn om du tror han är tom. Lite riskfyllt spel men brukar funka om han är väldigt aggressiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 1 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Kolla in den här tråden, episk tråd på twoplustwo. Speciellt inlägg nr 10 :lol: http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=239989&highlight=dummies Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Hand ett hade jag faktiskt ingen plan att syna push, men jag misstänkte att han var tom och därför ville ja vinna handen på flopen. Är det fel spelat? Hur bör jag spela annars om jag sätter honom på lågt pocket, missade överkort eller Ax? Om han har det så spelar jag hellre för lite potkontroll och synar ner. Problemet med att inte syna push om man väljer att höja (jag hade nog inte valt det alls) här är att jag ser fi ställa här med många draghänder som han väljer att checkraisa flopp med såsom (såklart), , , , , etc Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Ska iväg snart men jag har lite åsikter om dem andra två händerna du postade, kommer med dem sen, stay tuned Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 1 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Om han har det så spelar jag hellre för lite potkontroll och synar ner.Problemet med att inte syna push om man väljer att höja (jag hade nog inte valt det alls) här är att jag ser fi ställa här med många draghänder som han väljer att checkraisa flopp med såsom (såklart), , , , , etc Du har en bra poäng, jag får inte syn av en sämre hand, bara push av draghänder. Ville dock vinna potten på flop. Problemet för mig att syna ner är att jag oftast känner mig obekväm med att spela potter på det sättet. Känns som jag förlorar kontrollen och lättare blir bluffad när jag släpper över initiativet. Kolla gärna på mina andra händer ifall du ser någon läcka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Du vet nog redan om vad som verkar vara din största läcka. Problemet för mig att syna ner är att jag oftast känner mig obekväm med att spela potter på det sättet. Känns som jag förlorar kontrollen och lättare blir bluffad när jag släpper över initiativet. Du är rädd att spela Top pair passivt (när det är läge för det), för du är rädd att bli utspelad senare gator. AJ handen tycker jag du spelar helt ok. Men på KJo handen har du samma problem som innan med QJ (drag push), och du får det väldigt svårt att spela den som initiativtagare ur position utan att commita dig. Dock mycket bättre läge att göra det för value eftersom dragen han pushar med ofta inte är kombodrag, samt att du kan få value av QJ JT TT om du ser han som en synstation. Eftersom jag inte har någon read på spelaren så vet jag inte om jag älskar eller hatar ditt spel med den handen, men klart bättre läge än QJ-handen iaf. (KJo är en disskutabel hand att syna med ur pos preflop, speciellt om man är obekväm, just för att den är svårspelad) Sen den KJs handen, med den turnbetten får du bort nästan alla händer du slår och blir synad/pushad av alla händer som slår dig. Gillar din linje med check/call sen bet mycket mer än checkraise på flop, gör beten mindre dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 2 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Dagens låt: http://www.youtube.com/watch?v=VOh9MrLUav4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diaaz Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2008 Brorsan kom hem från Kina idag så det har varit en kul dag. Massa galna historier om kineser(män) som kommer fram med sina 2-åriga söner och frågar om de får ta kort på en för att "sonen" tycker att man ser "handsome" ut. haha ja skrattade rakt ut. galet uttrycksfulla over there! men allt som allt en kul upplevelse. ska försöka få in lite fräna bilder från muren om det vill sig väl. spelade ett entimmes-pass nyss och plussade ett inköp så jag är nöjd. dock har jag märkt att jag har svårt för killar som spelar 85/23/3. kan aldrig riktigt sätta dom på en hand. Speciellt inte när de bettar varje gata med minimumbettet på en bigblind. och så sitter han med 4 inköp på bordet. herregud. Någon som har samma problem? Dagens låt: http://www.youtube.com/watch?v=D11Pyo_KOMk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demimonde Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2008 fin bild på adriano.Kul med Interfans!! Zlatan har ju kommit igång med träning nu så ser fram emot en grym höst med Zlatan och Adriano på topp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts