mendieta19 Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Någon som tänkt lira sunday million idag? Hur mycket får man skatta bort av eventuell vinst? 30% Citera
Nebo Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Jag vet inte riktigt hur du tänker med AA-handen ovan. Re-rais pre för det första,sen du synar ju bara ner hela vägen till rivern som en vek synstation. Som du nu spelat är din push på river lika obegriplig, du får bara syn av en bättre hand. Citera
kgl Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 När han frågade vad jag hade sa jag kungar. Varfor? Citera
Diaaz Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 Har du 19 i VPIP ska du inte ha 11 i PFR utan snarare 17. Varför? ja är helt lost när det gäller stats... Citera
Diaaz Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 Jag vet inte riktigt hur du tänker med AA-handen ovan. Re-rais pre för det första,sen du synar ju bara ner hela vägen till rivern som en vek synstation. Som du nu spelat är din push på river lika obegriplig, du får bara syn av en bättre hand. Alltså ja hade en svag känsla av att han hade kungar och hade tänkt bomba på resten av handen eftersom han var ganska aggressiv men han försökte väl hålla potten nere eftersom han kände att han var svag. så ja misstänkte högre par och väntade på ett högre kort så han skulle balla ur och go bananas själv. men det kom inte så ja försökte signalera bluff på rivern där. hur bör ja spela handen för att ett all-in-bet ska verka som en bluff? Citera
mendieta19 Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Alltså ja hade en svag känsla av att han hade kungar och hade tänkt bomba på resten av handen eftersom han var ganska aggressiv men han försökte väl hålla potten nere eftersom han kände att han var svag. så ja misstänkte högre par och väntade på ett högre kort så han skulle balla ur och go bananas själv. men det kom inte så ja försökte signalera bluff på rivern där. hur bör ja spela handen för att ett all-in-bet ska verka som en bluff? men vadå???? vill du att han ska träffa sitt höga pocket så att han ska gå bananas??? bara så du vet så vinner inte par i ess mot triss.... för inte lär han väl balla ur om det kommer j,k eller a?? om du ser ur hans situation så slår han bara ett fåtal händer som du kan ha( tex 99-jj) alla mellanpocket och många suitedconnectors har träffat vad de vill, och qjs etc lägger du på flopp(?) som du säger vill han hålla floppen nere med högt pocket, men är det inte bättre att betta ut ganska starkt då? och inte syna på flopp för det skriker floppad stege lr set om det, bara att du gör det som ett nybörjarspel med aa, där du tror du slår allt i alla lägen.. om du höjer flopp och betar rätt belopp på turn och river, så får du betalt.. precis som kq1 säger, varför säga att du har kk?? hela handen är märklig och kasst spelad i mina ögon Citera
logicsense Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 men vadå???? vill du att han ska träffa sitt höga pocket så att han ska gå bananas??? bara så du vet så vinner inte par i ess mot triss.... för inte lär han väl balla ur om det kommer j,k eller a?? om du ser ur hans situation så slår han bara ett fåtal händer som du kan ha( tex 99-jj) alla mellanpocket och många suitedconnectors har träffat vad de vill, och qjs etc lägger du på flopp(?) som du säger vill han hålla floppen nere med högt pocket, men är det inte bättre att betta ut ganska starkt då? och inte syna på flopp för det skriker floppad stege lr set om det, bara att du gör det som ett nybörjarspel med aa, där du tror du slår allt i alla lägen.. om du höjer flopp och betar rätt belopp på turn och river, så får du betalt.. precis som kq1 säger, varför säga att du har kk?? hela handen är märklig och kasst spelad i mina ögon . Citera
Diaaz Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 men vadå???? vill du att han ska träffa sitt höga pocket så att han ska gå bananas??? bara så du vet så vinner inte par i ess mot triss.... för inte lär han väl balla ur om det kommer j,k eller a?? om du ser ur hans situation så slår han bara ett fåtal händer som du kan ha( tex 99-jj) alla mellanpocket och många suitedconnectors har träffat vad de vill, och qjs etc lägger du på flopp(?) som du säger vill han hålla floppen nere med högt pocket, men är det inte bättre att betta ut ganska starkt då? och inte syna på flopp för det skriker floppad stege lr set om det, bara att du gör det som ett nybörjarspel med aa, där du tror du slår allt i alla lägen.. om du höjer flopp och betar rätt belopp på turn och river, så får du betalt.. precis som kq1 säger, varför säga att du har kk?? hela handen är märklig och kasst spelad i mina ögon Alltså glöm det där med KK. moment of madness. men tack för alla bra tips. gillar din ton. rätt ska va rätt. hehe någon som ska lira sunday million ikväll? Citera
mendieta19 Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Alltså glöm det där med KK. moment of madness. men tack för alla bra tips. gillar din ton. rätt ska va rätt. hehe någon som ska lira sunday million ikväll? uppfatta det inte så gillar egentligen heller folk med sån elak ton8-) men den spelade du helt fel och det ska du veta;-) ibland får man fel uppfattning om folks spel eller spelar konstigt själv, det är helt naturligt, men då brukar de flesta inte lägga upp händerna på sin dagbok, modigt:mrgreen: Citera
tamtaram Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Jag vet inte riktigt hur du tänker med AA-handen ovan. Re-rais pre för det första,sen du synar ju bara ner hela vägen till rivern som en vek synstation. Som du nu spelat är din push på river lika obegriplig, du får bara syn av en bättre hand. Ja, det är bara att hålla med. Skulle inte förvånat mig om du fått in allt preflop om du fyrbettat, eftersom du lika bra kan/bör squeza där med rätt många händer . Pushen är alldeles för stor i relation till potten. Citera
Diaaz Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 uppfatta det inte så gillar egentligen heller folk med sån elak ton8-) men den spelade du helt fel och det ska du veta;-) ibland får man fel uppfattning om folks spel eller spelar konstigt själv, det är helt naturligt, men då brukar de flesta inte lägga upp händerna på sin dagbok, modigt:mrgreen: haha ja tog det inte fel. ja tycker det är bra att få tips. blev nog lite för paralyserad i den handen. inte ofta man har raise och reraise emot sig innan man ens gått in i potten med AA. Nu kör vi miljonen!!! lycka till alla! Citera
Diaaz Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2008 Bustade ur miljonen på plats 3500. QQ mot AK all in preflop. Torrt med kort innan en rush på QQ AA AK QQ på några få händer och på sista så busta jag. Inte mycket att göra. Hann inte bygga nån stack heller. Någon annan som tycker att 0.5/1 är väldigt weak på stars? Citera
Antisk Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 Bustade ur miljonen på plats 3500. QQ mot AK all in preflop. Torrt med kort innan en rush på QQ AA AK QQ på några få händer och på sista så busta jag. Inte mycket att göra. Hann inte bygga nån stack heller. Någon annan som tycker att 0.5/1 är väldigt weak på stars? Som vanligt brukar man inte vinna flips Jag tycker att nl100 på stars är ruskigt lättspelat, typ som nl25 på ftp. Jag har iofs bara lirat 5k händer där men har ptbb/100 på 9,8. Citera
Jakelamotta Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 Som vanligt brukar man inte vinna flips Jag tycker att nl100 på stars är ruskigt lättspelat, typ som nl25 på ftp. Jag har iofs bara lirat 5k händer där men har ptbb/100 på 9,8. Lirade lite NL200 och tycker även det är väldigt mjukt motstånd, många jättepassiva synstationer och därmed veka grinders. Citera
Weedobooty Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 ...Någon annan som tycker att 0.5/1 är väldigt weak på stars? Verkligen? På Full tilt har det blivit så tokgnetigt på sistone så det är nästan löjligt. Citera
hager Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 Spelar du 19/11/1.55 på 6manna? Är inte det sjukt tight och vekt? Sedan så förstår jag verkligen inte spelet med AA ihuvudtaget, höj preflop höj flop och max syna river? Citera
Supertequila Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 Min motspelare säger att jag spelade handen uselt. Han visade upp sina damer och la sig på min fina riverbet. När han frågade vad jag hade sa jag kungar. Iaf, här kommer handen. Vad hade ja kunnat göra med facit i hand? - Gnisteren sitting in seat 1 with $259.69 [Dealer] - MisterDiaz sitting in seat 2 with $333.38 - Bobbysocks sitting in seat 3 with $198.56 - Spielfuhrer8 sitting in seat 4 with $168.00 - gavinalways sitting in seat 5 with $376.95 - giftof sitting in seat 6 with $88.34 MisterDiaz posted the small blind - $1.00 Bobbysocks posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to MisterDiaz: , Spielfuhrer8 folded gavinalways folded giftof raised - $4.00 Gnisteren raised - $12.00 MisterDiaz called - $12.00 Bobbysocks folded giftof folded ** Dealing the flop: , , MisterDiaz checked Gnisteren bet - $22.00 MisterDiaz called - $22.00 ** Dealing the turn: MisterDiaz checked Gnisteren checked ** Dealing the river: MisterDiaz checked Gnisteren bet - $22.00 MisterDiaz went all-in - $300.38 Gnisteren folded Gnisteren shows: , MisterDiaz mucks: MisterDiaz wins $393.38 from the main pot Du spelade den här riktigt uselt ja. Du hade lätt kunnat stacka Fi här. Rerejsa pre. Genom att syna bjuder du in första rejsaren och får då möta 2 pers istället för 1. Men det finns argument för o syna också, så det tycker jag inte är superfelet i handen. På floppen måste du rerejsa med tanke på alla drag. Hade du rerejsa floppen hade ni nog hamnat all in. Här gör du ett väldigt stort misstag. Turn checker du och ger honom gratiskort????? Och på river när ev. drag gått in check rejsar du all in? Vilken sämre hand tror du synar där egentligen? Enbart en hand som slår dig synar din checkraise. Du är drabbad av FPS, Fancy Play Syndrome. En sån fan som du är av Ivey, bör du titta lite på hans spel. Han bettar alltid sina starka händer för att bygga pott. Gör samma sak du med. Edit: Fattar inte heller va Fi håller på med som checkar turn där.... Citera
quxii Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 Äsch lägg av Supertequila, Diaaaz är inne på en mycket djupt avancerat spelstil som varken du eller jag förstår oss på. Att kunna variera sitt spel och slowplaya AA hör till en av ingredienserna hos en vinnande nl200 grinder. Tiden är här då det inte bara hjälper att spela ren ABC poker. Citera
Diaaz Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2008 Äsch lägg av Supertequila, Diaaaz är inne på en mycket djupt avancerat spelstil som varken du eller jag förstår oss på. Att kunna variera sitt spel och slowplaya AA hör till en av ingredienserna hos en vinnande nl200 grinder. Tiden är här då det inte bara hjälper att spela ren ABC poker. hahahaha. det var nog det roligaste ja läst idag. tack quxii! mycket skön attityd. Citera
Diaaz Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2008 Du spelade den här riktigt uselt ja. Du hade lätt kunnat stacka Fi här. Rerejsa pre. Genom att syna bjuder du in första rejsaren och får då möta 2 pers istället för 1. Men det finns argument för o syna också, så det tycker jag inte är superfelet i handen. På floppen måste du rerejsa med tanke på alla drag. Hade du rerejsa floppen hade ni nog hamnat all in. Här gör du ett väldigt stort misstag. Turn checker du och ger honom gratiskort????? Och på river när ev. drag gått in check rejsar du all in? Vilken sämre hand tror du synar där egentligen? Enbart en hand som slår dig synar din checkraise. Du är drabbad av FPS, Fancy Play Syndrome. En sån fan som du är av Ivey, bör du titta lite på hans spel. Han bettar alltid sina starka händer för att bygga pott. Gör samma sak du med. Edit: Fattar inte heller va Fi håller på med som checkar turn där.... hehe AA-handen har varit skälet till många fullt förståeliga påhopp. Grejen med synen är att jag vet att Fi aldrig höjer med mindre än JJ-AK och QQ KK AA så ja känner mig väldigt lugn när floppen kommer. det jag däremot glömde är att han också är en vek spelare när han spelar sitt pocket. Och jag är helt inne på det att mitt agerande på floppen är under all kritik. Pengarna ska åka in på flopp eller turn. River gör ja bara ett desperat försök att få honom att syna. Men det händer inte. Ingen hand i hans HD kan ha träffat något på river så ja vet att jag leder. Men men...jag spelar fel på flopp och turn har jag kommit fram till. Citera
quxii Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 hehe AA-handen har varit skälet till många fullt förståeliga påhopp. Grejen med synen är att jag vet att Fi aldrig höjer med mindre än JJ-AK och QQ KK AA så ja känner mig väldigt lugn när floppen kommer. det jag däremot glömde är att han också är en vek spelare när han spelar sitt pocket. Och jag är helt inne på det att mitt agerande på floppen är under all kritik. Pengarna ska åka in på flopp eller turn. River gör ja bara ett desperat försök att få honom att syna. Men det händer inte. Ingen hand i hans HD kan ha träffat något på river så ja vet att jag leder. Men men...jag spelar fel på flopp och turn har jag kommit fram till. mm och utan all denna information, tog sig Supertequila friheten att fördomma dej och din spelstil. Men ta inte illa upp, detta är pf, ett fenomen som bygger på att "sparka neråt och klättra uppåt". Citera
Diaaz Postad 20 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2008 Har problem med mitt MTT-spel. Har oftast inga problem med spelet den första timmen, där ja oftast ligger på avg eller över. men någonstans mellan det första breaket och den tredje tappar jag spelet. Ja skulle behöva lite pointers på hur man bör spela där? Citera
Diaaz Postad 20 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2008 come on people, kan ingen hjälpa mig? Citera
RiverKlonk Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Testa spela in någon film när du lirar en MTT då? Då kanske du kan få lite hjälp:-) GL! Citera
Recommended Posts