Gå till innehåll

Dåligt spelad AKs


Recommended Posts

Här är en hand som jag sjukt missnöjd med, dock inte bara en gnällhand, utan jag försöker ringa in exakt vad som gick fel. Förutom att jag inte fick träff =)

 

Kanske raisade/betade/synade jag fel vid olika skeden. Vidare tycker jag att potten blev onödigt stor, samt att jag brände onödigt mycket marker. Känns som att det gick fel i varje steg faktiskt.

 

GAME #1258752590: Texas Hold'em NL Tournament 2007-12-26 01:26:44

Table 119833971 (Tournament: Cape Cod Buy-In: $50+$5)

Seat 1: pickleshark21 ($1,500.00 in chips)

Seat 2: FI ($1,450.00 in chips)

Seat 3: Pilgrim S ($1,470.00 in chips)

Seat 4: spudster99 ($1,940.00 in chips)

Seat 6: janols ($1,460.00 in chips) DEALER

Seat 7: lillefod ($3,140.00 in chips)

Seat 8: HERO ($1,500.00 in chips) Orörd stack.

Seat 10: mornez ($2,540.00 in chips)

lillefod: Post SB $10.00

HERO: Post BB $20.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of ClubsAce of Clubs

mornez: Fold

pickleshark21: Fold

FI: Call $20.00

Pilgrim S: Fold

spudster99: Fold

janols: Raise $40.00

lillefod: Call $30.00

HERO: Raise $120.00 höjde till 140, alldeles för lite, men vad är bra size?

FI: Call $120.00

janols: Call $100.00

lillefod: Call $100.00

 

Alla hakade verkligen på och jag har dålig position. Potten är nu 560.

 

*** FLOP *** 9 of Clubs9 of Spades3 of Clubs - Jobbig flop, bra med färgdraget dock.

lillefod: Check

HERO: Bet $300.00 Check/fold eller blockbeta för att få klöver? Inget är gratis med 4 spelare till så jag testar blockbet. Kunde betat mindre kanske?

FI: Call $300.00 - Hmmm, självklart fick någon av synarna träff. A9, 33, färgdrag, högre pocketpar?

janols: Fold

lillefod: Fold

 

*** TURN *** 6 of Diamonds - Felfärg. Potten är nu 1160.

 

HERO: Check - Visar svaghet, men kan nog få ett gratis kort. Potten är så stor, så jag kan inte beta undan honom.

FI: Check - Också färgdrag? Dumt av FI att slowplaya en träff med färgdrag på brädet.

 

*** RIVER *** Jack of Diamonds

 

HERO: Check - Visar svaghet, men jag kände att det var svårt att beta. Fet bet nu bara skriker missat färgdrag. Eller?

FI: Bet $500.00

HERO: ?

 

Fold känns surt. Syn ger inget, förutom om FI har missat drag också. Ställa kan knappt skrämma någon då han ska skjuta till 500 för en pot på 3 000, och sannolikt sitter på nån sorts träff.

 

Hur blev det så här jobbigt? Höjde jag för lite pre? Skulle jag hållt i pengarna och foldat på flopp när jag missade? Främst känner jag mig osäker på hur jag skulle spelat fram till hit, men jag passar på att fråga om sista beslutet också, så rimmar det bättre med reglerna för handanalysposterna. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trycka på rejält kan man göra med AKo i ett läge som detta för att antingen bara få det som är i potten eller spela den mot en Fi. AKs är lite annorlunda för mig, då väljer jag att bara syna i ett sådant läge preflopp.

 

Mot tre spelare varav bara en har checkat så vill jag få ett billigt kort. Får jag inte det så kan jag C/R-pusha om det känns som om det är rätt motståndare att göra det mot. Klart oftast C/F då vi fortfarande har mycket marker kvar och behöver ju inte ta stora risker för stora delar av stacken.

 

På river tycker jag det bara är att checka ner och endast syna om fi betar väldigt svagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du "passar på att fråga" om sista beslutet så vill jag påstå att jag banne mig skulle överväga checksyn på river. Det finns trots allt händer jag slår. Suited connectors och 2gapers.

Tycker A9 faller bort på turn med den checken, är jag ute och cyklar? märkligt spel preflop också med den handen.

33 och eventuellt TJs känns som det enda rimliga att värdebeta med på river med hd.

 

Annars återstår idel missade drag som inte vinner en showdown. Eller något sjukt floatande med typ KQ i ruter(osannolikt dåligt men ändå).

 

AA, KK, QQ, går väl ändå bort innan floppen?

AJ går bort på floppen.

 

 

Jag vet inte, men jag tycker i min fiskhjärna att pottoddsen är okej nog för att överväga syn. :oops: Med det sagt skulle jag inte höja här då jag inte ser varför Fi skulle värdebeta/bluffa typ par i fyror och liknande på river. Hursomhaver, bluffar han så ger det inget att ställa, och värdebetar han så är du fucked.

 

Fold är väl fint, men jag tycker nog att syn inte är en helt orimlig variant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Jag foldade till sist handen, kändes trist, men jag hade fortfarande tillräckligt med marker för att kunna köra vidare ändå.

 

Ulaf: Bra tips, jag känner också att problemen tog sin början i och med min klena höjning pre.

 

Asfalten: Skulle du bara överväga syn, eller ta hela steget ut och syna? Jag övervägde också syn, men tiden höll på att gå ut, det började pipa och tjuta och min intuition fick mig att folda. Tror också som du att det fanns stor sannolikhet att FI bara hade drag, inte minst checken på turn, men även på flop borde FI betat hårdare med en riktig träff, eftersom det fanns färgdrag på bordet. Det var främst dessa misstankar som fick folden att smaka så sjukt surt, och den dåliga smaken satt i länge. Men som sagt, så långt som jag hann tänka så kändes både syn och fold dåligt, och då var ju fold i alla fall billigast =)

 

 

GAME #1258752590: Texas Hold'em NL Tournament 2007-12-26 01:26:44

Table 119833971 (Tournament: Cape Cod Buy-In: $50+$5)

Seat 1: pickleshark21 ($1,500.00 in chips)

Seat 2: FI ($1,450.00 in chips)

Seat 3: Pilgrim S ($1,470.00 in chips)

Seat 4: spudster99 ($1,940.00 in chips)

Seat 6: janols ($1,460.00 in chips) DEALER

Seat 7: lillefod ($3,140.00 in chips)

Seat 8: HERO ($1,500.00 in chips)

Seat 10: mornez ($2,540.00 in chips)

lillefod: Post SB $10.00

HERO: Post BB $20.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of ClubsAce of Clubs

mornez: Fold

pickleshark21: Fold

FI: Call $20.00

Pilgrim S: Fold

spudster99: Fold

janols: Raise $40.00

lillefod: Call $30.00

HERO: Raise $120.00

FI: Call $120.00

janols: Call $100.00

lillefod: Call $100.00

*** FLOP *** 9 of Clubs9 of Spades3 of Clubs

lillefod: Check

HERO: Bet $300.00

FI: Call $300.00

janols: Fold

lillefod: Fold

*** TURN *** 6 of Diamonds

HERO: Check

FI: Check

*** RIVER *** Jack of Diamonds

HERO: Check

FI: Bet $500.00

HERO: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $1,660.00 Rake $0.00

FI: wins $1,660.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan påstå att det ju är jävligt lätt att komma och säga hur man skulle ha gjort när man tittar på handhistorik. Personligen känner jag att jag begår en massa jävla misstag pga att jag inte hinner tänka igenom en del stora beslut när det spelas online.

Just det, samt att jag ännu kommer ha marker att spela med(eller är mörkarna på väg upp mkt snart?), skulle kunna tala för att jag faktiskt synar och blir svinförbannad när jag får se 66 i motståndarens hand -en hand som jag ändå tycker förklarar synen på floppen, samtidigt som en check med den handen är ganska bra på turn.

Så "jävla lätt" är det inte, inte ens nu när jag får tänka lääänge, så antagligen skulle jag låta tiden rinna ut i väntan på en ingivelse och sedan sitta och muttra över att jag inte tog syn. Är jag mycket bekväm på nivån där det hela utspelas så instasynar jag kanske uti nyfikenheten, samtidigt som jag intalar mig att väntevärdet är positivt. Jag skulle hata att folda bottenpar i det här läget, och AK i klöver är ju i princip samma hand på river.

Magkänslan får som du säger styra här, och när jag läste igenom handen förstgången tänkte jag inför river: checksyn. Med tiden som gått känns det mer tveksamt. Men som sagt, det går fort på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...