Gå till innehåll

Handanalysdelen

Recommended Posts

Då forumet vimlar av folk som är efterblivna alternativt så jävla delusional att de är fullkomligt övertygade om att NL100 är mid-/highstakes, är det så svårt att sätta upp lite riktlinjer för vilka nivåer som gäller för respektive forum? Uppdelningen blir ju ganska värdelös när man hittar NL200-händer i lowstakes och NL100 i mid/high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar 2+2s uppdelning, och förutsatte att det var den uppdelning vi kör här.

Dvs $1/2 och högre är mid- eller highstakes. Motsvarande på SvS blir väl 5/10 då antar jag.

Jag förutsatte detsamma men som det är nu är ju folk alldeles för korkade/stolta för att posta sina 2,5/5sek i lowstakes. Moderatorerna verkar ju inte direkt bry sig heller. FWIW gillar även jag 2p2s uppdelning, men visst är det väl vid $2/4 som gränsen går där?

Länk till kommentar

Okej, mitt förslag, Sylwester får gärna skjuta in:

2+2 Definerar midstakes och högre som $2/4 och uppåt. Jag föreslår därför att även €2/4 är gränsen i euros, eftersom well, folk blir nog förvirrade annars.

Annat är det med pund, som folk nog i allmänhet vet är klart större än dollar.

Där tycker jag gränsen går vid £1/2.

Vad gäller SEK vill jag nog inte precisera mig utan att någon med stor erfarenhet från SvS hoppar in, men jag tycker absolut vi bör välja 10/20 och uppåt. Det är lite mindre än $2/4, men spelar 200bb djupt på SvS, samt oftare djupare än så live.

Då är bara frågan, var ska vi lägga 10/10 live som ofta spelar djupare än 10/20 online? Troligen ska vi inte ta hänsyn till live vs online-skillnaden här, då den dels är förvirrande, och dels (antar jag) mindre viktig nu när Sviten har gått bort.

Jag menar alltså att följande bör vara de LÄGSTA nivåerna som räknas till MIDSTAKES eller högre, oavsett live/online och stackdjup:

$: 2/4

€: 2/4

£: 1/2

SEK: 10/20

Länk till kommentar

Jag la till 2-$4 / 10-20 kr i rubrikena. Med detta menar jag att 2-4 får postas i båda grupperna (som pga ego säkert bara hamnar i den högre), men det är lite upp till postaren.

Vidare så bytte jag ordning på grupperna, så lowstakes kommer först. Det är nog en stor orsak till felpostandet, att man tagit första bästa grupp som var texas cashgame.

Länk till kommentar