ZaphodB Postad 24 December , 2007 Rapport Share Postad 24 December , 2007 Preflop är det väl inget att säga om, men sedan? Fi4 har tidigare höjt preflop med KJ men limpat med QQ. När han först synhöjer preflop, och sedan höjer mig på floppen, borde jag hitta läggningen? Hero posted the small blind BB posted the big blind ** Dealing card to Hero: 2 folded Fi1 raised 2 folded Fi2 called Fi 3 called Fi4 called Hero raised BB folded Fi1 called Fi2 called Fi3 called Fi4 raised Hero called Fi1 called Fi2 called Fi3 called ** Dealing the flop: Hero bet Fi1 called Fi2 called Fi3 folded Fi4 raised Hero raised Fi1 folded Fi2 folded Fi4 called Här kontrahöjer jag för att få bort fi1 och 2. Rätt eller fel? ** Dealing the turn: Hero bet Fi4 called ** Dealing the river: Hero bet Fi4 called Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ojmaha Postad 24 December , 2007 Rapport Share Postad 24 December , 2007 hemsk handhistorik, går ju knappt att utläsa vad som händer. man kan i princip inte lägga QQ på denna brädan, speciellt inte i fixed limit. och på 1/2 fixed så hade jag stoppat in så mycket bets det går i princip, man ser helt sjukt hjärndöda saker på de nivåerna hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dooken Postad 6 Januari , 2008 Rapport Share Postad 6 Januari , 2008 Hemsk handhistorik... Varför skulle du folda på floppen? Finns ju ganska många händer han kan slå om med preflopp. När han sedan synar din 3-bet på floppen tycker jag att det luktar AK, JJ - 88. Hade han suttit på AA eller KK hade du antagligen blivit 4-betad på floppen eller fått en höjning emot dig när du betar ut på turn. Här tror jag definitivt att du kan värdebeta hela vägen. Synar fi ner och visar KK eller AA så får du ta det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smitaren_ Postad 6 Januari , 2008 Rapport Share Postad 6 Januari , 2008 Bra spelat. Du kan saklart inte folda om du inte hatar pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZaphodB Postad 6 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2008 Alltså, jag håller med dig. Jag spelade ju också handen precis som du säger. Det här spelet är väl helt standard med höga pocketpar som blir överpar när floppen kommer. Orsaken till att jag överhuvudtaget lade in handen här är att jag nu på slutet har råkat ut för att mina QQ/JJ/TT gång på gång har förlorat mot högre pocketpar. Därför jag började fundera på om jag på något vis borde hitta läggningen någon stans. Men det är väl bara att konstatera att jag haft en period med dåligt flyt. Varians helt enkelt. För det är väl knappast rimligt att hitta läggningen med överpar mot en enda fi på en relativt ofarlig bräda. Bara att svälja de gångerna man möter ett högre pocketpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 11 Januari , 2008 Rapport Share Postad 11 Januari , 2008 Det enda du behöver fundera på är hur stor pott du vill bygga mot den här spelaren. dvs hur ofta han har AA-KK, att lägga sej är såklart inget alternativ. Mot en supertajt kan du syna flopraisen och sen checksyna ner mot de flesta så tycker jag att 3-betten på flop är ok och om han bara synar så betsyna ner. Om han cappar flop så är det checksyn ner som gäller. Jag skulle sällan gå längre än så även mot en maniac eftersom brädan inte inehåller några drag och även de galna spelarna ofta har träffat tripsen eller har ett överpar om de går bananas på den här brädan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts