Gå till innehåll

Går det att lägga?


sulla

Recommended Posts

När personen ställer om så råder de ingen tvivel om, för min del, att spelaren fyllt en kåk. Skulle fi ha satt en lägre färg, inte hade då spelaren gjort en re-raise mot dig. Även om de hade suttit långt inne, så hade jag lagt ner handen där. Men som sagt, de hade suttit långt inne!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er är garanterat färgade av resultatet...

 

Hur som, kan alla ärligt säga att de vikt AJs pre med stort stackdjup?

 

Kan alla andra säga att de viker nötfärg på river efter omslag och semicomitt i potten?

 

Vad skulle vara rätt spel rakt igenom förutsatt att väljer att spela pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är antagligen EV- att limpa in där med AJs tror även jag. Om man får en raise bakom får man lägga, om några limpar efter en har de ett bättre läge än en själv att spela potten. De gånger man floppar sitt monster är det svårt att få betalt av händer, särskilt från ens position.

 

Hade faktiskt hellre haft 33 än AJs.

 

Jag hade nog haft svårt att lägga och kanske synat eftersom jag är en sån synstation trots att jag verkligen känt mej slagen när han ställer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj preflop och fortsätt att höja efter flopp, även fast du inte träffa! Du får ut mer information av spelarna som är kvar då, sen har du ju en fin runner runner som jag inte hade lagt mig på, även fast tanken om kåk fanns..

 

Ehh, du lirar MTT på lägre nivå gissar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är antagligen EV- att limpa in där med AJs tror även jag. Om man får en raise bakom får man lägga, om några limpar efter en har de ett bättre läge än en själv att spela potten. De gånger man floppar sitt monster är det svårt att få betalt av händer, särskilt från ens position.

 

Hade faktiskt hellre haft 33 än AJs.

 

Jag hade nog haft svårt att lägga och kanske synat eftersom jag är en sån synstation trots att jag verkligen känt mej slagen när han ställer

 

Har du svårt att få betalt pga pos är det snarare imagen du bör ändra på. Men jag kan vara med på att man alltför sällan floppar monster för att det ska löna sig, men som sagt gör djupet på stackarna det mer intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt lite analys bakom era svar. Visst, det känns starkt när han höjer på river, men hur är handen egentligen spelad? Tänk på att han checkar på flopp med två bakom - det spelet borde han inte göra med ett set (eller osannolikt tvåpar). Det lämnar i stort sätt bara 33 kvar som slår dig - syn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelade handen ok förutom reraisen på river men vi tar det från början.

 

AJs utg kan man nog spela lite hur som helst bara man vet vad man gör. Inget större fel varken att folda, limpa eller höja. Det beror väl till stor del på hur bordet har varit tidigare.

 

Flopp och turn är självspelande imo. På river hade jag bara synat hans 2k-bet då jag tror det är svårt att få ut så mycket mer värde av en sämre hand medans en bättre hand kommer att reraisa dig och du har ett svårt beslut.

 

Visst, ni har djupa stackar men det känns ändå onödigt att riskera förlora en stor pott istället för att bara vinna en helt ok pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på att posta denna i handanalys, men alla fattar att det är en bad beat.

 

Du har 50/50 preflop, du ligger under på floppen, du ligger under på turn och du ligger under på rivern. Var är det en bad beat?

 

Om vi förutsätter limpen preflop så hade jag nog i rådande läge valt en bet på floppen. Eftersom blindarna har såpass djupa stackar (ca 2 ggr average båda två) kommer de inte vilja riskera något om de har träff på mitten- eller bottenparet, alternativt som i detta fallet ett lågt pocketpar. Om de har något kommer vi få veta det genom syn/raise, och vi kan anpassa spelet på turn, alternativt lägga oss mot raisen. Vi har då tappat ca 1200-1500 i potten, och har fortfarande 18500 kvar att leka med, långt över average. Foldar de så har vi plussat 2BB på handen, helt okej.

 

På turn är synen helt rätt. Har vi betat floppen och fått syn, så har vi fortfarande mycket goda odds för att dra in nötfärgen och vinna en mängd marker, särskilt som båda spelarna är med.

 

På rivern kan jag inte annat än att hålla med bandini, syna bara. Även om vi har "nötfärgen" så finns det många händer som kan slå oss. K3 är en fullt trolig hand, då den på floppen kommer vara rädd för händer som AK eller KQ (som är fullt troliga efter vår limp). När trean faller på turn har K3 helt plötsligt gått från kass till kanon, vilket gör att spelet av SB är helt motiverat. Synar vi och vinner har vi plussat 4400 på potten, en helt okej pott på den rådande nivån. Det finns ingen anledning att bli giriga här i och med att vi faktiskt inte sitter med nötterna. Raisar vi kommer vi förmodligen aldrig bli synade av en sämre hand. Antingen får vi en fold av händer som Kx som förstår att vi satte färgen, eller så får vi, som i det aktuella fallet, rejält omslag av en bättre hand och har förlorat mer marker än nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon!:-D

 

Alltid varningsflagg på parad bräda!

Precis, och dessutom är det en ohöjd pott. Jag garderade ju mig med att säga att jag var en fisk.

Men det känns ändå svårt att bara slänga färgen på river. Jag pliktsynar utan att veta var jag står i handen.

Men det i alla fall jag lärt mig av denna tråd är att jag ska börja kasta AJs mycket oftare än tidigare i den positionen i en turre.

Det borde ju gälla CG också om stackarna ligger mellan 50 och 100 BB.

Inte alltid dock. Var går gränsen. Det var väl någon liknande situation i dagens fråga om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till de som tycker den är felspelad pre och på flopp, hur hade ni spelat den? Tycker raise utg känns kallt, lite att göra handen till bluff typ. Och att vika rätt av är ju också surt. Handen tål ju inte att syna en raise, pos suger och den är för vek. Limpar man finns det alltid nån som sätter en på en hand och inte vågar höja.

 

Höjer alltid pre i detta läget. Om du bara får en syn betar jag alltid ut på den brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer alltid pre i detta läget. Om du bara får en syn betar jag alltid ut på den brädan.

 

det här, och cbet på den brädan mot även 2 spelare oftast och fortsätta på den turn.

 

 

som spelat, antar ja att det e en ok raise/fold egentligen men orka. tidigt i million tror ja aldrig du kan ha nog read för att han inte ska kunna tycka kx eller en FÄRG e nötterna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag läste handen på poker.se tänkte jag raise till 6K fold mot push på rivern.

 

edit: alltså given värderaise på rivern men även om folk i sunday milion(omdet är det det är) är utvecklingsstörda i allmänhet så är rivern en ganska klar fold.

 

sen raise eller fold pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Turnering #86319745, $4.00+$0.40 Holdem No limit - Omgång VI (100/200) - 2008/04/27 - 16:58:02 (ET)

Bord '86319745 3' 9-max Plats #6 har knappen

Plats 1: Cirkuit20 (5698 i marker)

Plats 2: Goldriver17 (3207 i marker)

Plats 3: Snowsmile (10060 i marker)

Plats 4: nick666999 (2375 i marker)

Plats 5: em0dave (5385 i marker)

Plats 6: steambull (4605 i marker)

Plats 7: dgtd (1930 i marker)

Plats 8: GreatMind99 (10525 i marker)

Plats 9: salsero1977 (3310 i marker)

dgtd: lägger lilla mörken 100

GreatMind99: lägger stora mörken 200

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Snowsmile [2c 2s]

salsero1977: lägger sig

Cirkuit20: lägger sig

Goldriver17: lägger sig

Snowsmile: synar 200

nick666999: lägger sig

em0dave: lägger sig

steambull: lägger sig

dgtd: synar 100

GreatMind99: passar

*** FLOPP *** [7h 2h Th]

dgtd: passar

GreatMind99: satsar 600

Snowsmile: höjer 600 till 1200

dgtd: lägger sig

GreatMind99: synar 600

*** TURN *** [7h 2h Th] [Js]

GreatMind99: passar

Snowsmile: satsar 1200

GreatMind99: synar 1200

*** RIVER *** [7h 2h Th Js] [7d]

GreatMind99: satsar 7925 och är all-in

Snowsmile: synar 7460 och är all-in

*** VISNING ***

GreatMind99: visar [Td 7s] (en kåk, sjuor över tior)

Snowsmile: visar [2c 2s] (en kåk, tvåor över sjuor)

GreatMind99 vann 20320 från pott

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 20320 | Avgift 0

Bord [7h 2h Th Js 7d]

Plats 1: Cirkuit20 lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: Goldriver17 lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 3: Snowsmile visade [2c 2s] och förlorade med en kåk, tvåor över sjuor

Plats 4: nick666999 lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: em0dave lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 6: steambull (knappen) lagda innan Flopp (satsade inte)

Plats 7: dgtd (lilla mörken) lagda på Flopp

Plats 8: GreatMind99 (stora mörken) visade [Td 7s] och vann (20320) med en kåk, sjuor över tior

Plats 9: salsero1977 lagda innan Flopp (satsade inte)

 

:ola: :ola: :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...