Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
jag tycker visa ska vänta på AA tills vi måste dubbla 5ggr i rad för att vara med i leken igen...

en del borde fråga sig varför de aldrig vinner på turneirngar trots att de alltid har bäst hand när pengarna åker in...

Pre så har du så lite information du någonsin har i en hand, jag tar hellre spekulativa beslut efter floppen för det är då mina läsningar visar sig vara mer korrekt. Jag skulle hellre synat allin, på en 8hög bräda, med samma relation av stackarna i potten än den som utspelar sig utav TS. Men som sagt, alla spelar inte likadant o det är förbannat bra det. :shock:

Postad
Pre så har du så lite information du någonsin har i en hand, jag tar hellre spekulativa beslut efter floppen för det är då mina läsningar visar sig vara mer korrekt. Jag skulle hellre synat allin, på en 8hög bräda, med samma relation av stackarna i potten än den som utspelar sig utav TS. Men som sagt, alla spelar inte likadant o det är förbannat bra det. :shock:

ja det är förbannat bra det, så länge folk fortsätter spela som du så komemr det finnas mycket pengar atg öra.

seriöst lägg ner trollandet det är inte kul.

pokerforum är så meningslöst nuförtiden pga av allt trams och dåligt attityd. den dåliga attityden kommer dock pga allt trollande och trams coh folk som går minus på poker som ger råd.

de som vet måste ju skrika för att höras.

Postad
ja det är förbannat bra det, så länge folk fortsätter spela som du så komemr det finnas mycket pengar atg öra.

seriöst lägg ner trollandet det är inte kul.

pokerforum är så meningslöst nuförtiden pga av allt trams och dåligt attityd. den dåliga attityden kommer dock pga allt trollande och trams coh folk som går minus på poker som ger råd.

de som vet måste ju skrika för att höras.

ska vi ta fram måttstocken?:-P

Postad
När man synar all in i en turnering ska man vara medveten om att markerna är värda mer i dina händer än i fiskens händer. Åtminstonde det dubbla. Så allin-synen kostar mer i en turnering än vad pottoddsen indikerar.

Du kan vara 70% favorit om han har ett svagt ess, vilket är drömscenariot naturligtvis, men du kan lika gärna vara 60-40 om han har Kx eller suited connectors.

Sitter han på knektar eller tior så har du bara 43% till seger

ja till och med par i tvåor ligger man ju under emot här.

Det är iochförsig bara 4 händer som är riktigt vidriga, QQ+ och AK

Du ligger troligen inte så illa till, utan leder nog fler gånger än du ligger under, men du kan ju som sagt komma att bli utdragen de gånger du synar i ledning också. Och du måste fråga dig om du vill ta 55 procentare synandes all in. Det krävs inte många såna för att få dig utslagen ur turneringen matematiskt... Så det är värt att fundera över annan information, såsom hur bra läsningar man har på andra spelare, och hur bra kontroll man har över bordet i övrigt -finns där ett positivt förväntat värde, eller förväntar du dig ett helvete? Har du varit kortdöd... Blindstrukturen känns också relevant för huruvida man vill riskera sin turnering med en sån här hand.

Det kan kännas riktigt jobbigt att ha en sån där galning till vänster som reraisar en hela tiden, men det kan vara lukrativt om man har tålamod. Tycker som sagt att AQ är nånstans på gränsen till en syn med informationen vi har.

Tanken är ju fin men tyvärr är den fel. Vi leder mot hans HD och vi har sjukt bra pott odds. Vi har drygt 20bb i mitten av en turnering och dethär är ett skit bra läge att dubbla.

Dessutom så är de halvkallt att höja en hand på CO först in med ~20bb stackar med en hand du inte vill syna med ifall bb ställer, iaf med din read.