perran_ Postad 22 December , 2007 Rapport Postad 22 December , 2007 Egentligen kanske denna ska postas i teoridelen på forumet men hoppas att den funkar här med. Om jag "vet" att Fi sitter på färgdraget i en situation som denna, är det då bättre att beta pott i stället för att ställa? Jag är ju commitad om jag gör så, men jag låter samtidigt Fi göra ett misstag och syna en pottbet för att se sista kortet. Samtidigt ekar det i mitt huvud att: "för faen - vill du bli utdragen?" vilket gör att jag ställer. Detta kanske är helt trivialt, men hade ni ställt här eller betat så att Fi inte får odds att syna? Man blir ju tvärsur om färgen sitter där, men man kan ju samtidigt ta en "girig" väg att få in några extra dollar... ** Game ID 895500803 starting - 2007-12-22 20:36:57 ** Adrastus [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - TomWaters sitting in seat 1 with $30.27 - twinnie777 sitting in seat 2 with $10.09 - POKERCHIP40 sitting in seat 3 with $9.61 - NickyT666 sitting in seat 4 with $23.26 - mini-hopp sitting in seat 5 with $16.99 [Dealer] - _Calypso_ sitting in seat 6 with $18.10 _Calypso_ posted the small blind - $0.10 TomWaters posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to _Calypso_: , twinnie777 called - $0.20 POKERCHIP40 folded NickyT666 called - $0.20 mini-hopp folded _Calypso_ raised - $1.30 TomWaters folded twinnie777 folded NickyT666 called - $1.30 ** Dealing the flop: , , _Calypso_ bet - $2.80 NickyT666 called - $2.80 ** Dealing the turn: _Calypso_ went all-in - $14.10 Citera
gEeWhiZm8 Postad 22 December , 2007 Rapport Postad 22 December , 2007 Jag hade följt upp med ett bet på $5 men om jag nu vet till 100 % att han har färgdrag hade jag betat $8 Citera
Pey Postad 22 December , 2007 Rapport Postad 22 December , 2007 Beta på bara, du förlorar värde om du jämt ställer i sådana här lägen. Han får inte odds att syna ett rejält bet heller, och oroa dig inte för mkt om färgen sitter då och då - ditt spel är ju bra oavsett. Sedan 'vet' du ju aldrig i verkligheten vad han har heller. Finns många händer han kan betala av med (och tom ett par som du får stacka av mot), men skjut vidare bara så lönar det sig bättre än att ställa. Syna givetvis hans eventuella all in. Citera
ojmaha Postad 22 December , 2007 Rapport Postad 22 December , 2007 lol vadå betta mer om du vet att han har färgdrag? om du VET att han sitter på ett färgdrag ska du betta det största belopp du tror han synar men minst 1/3 av potten. bettar du mindre får han ju direkta pottodds att syna. normalt bettar man ju 3/4 till 1/1 av potten. du vill ju att han ska syna med ett färgdrag, du tjänar ju penger varje gång han gör det. och om du vet att han har det så kan du ju vika när den kommer... Citera
Joeduck Postad 23 December , 2007 Rapport Postad 23 December , 2007 lol vadå betta mer om du vet att han har färgdrag? om du VET att han sitter på ett färgdrag ska du betta det största belopp du tror han synar men minst 1/3 av potten. bettar du mindre får han ju direkta pottodds att syna. normalt bettar man ju 3/4 till 1/1 av potten. du vill ju att han ska syna med ett färgdrag, du tjänar ju penger varje gång han gör det. och om du vet att han har det så kan du ju vika när den kommer... om du VET att han sitter på färgdrag ska du nog söka jobb inom försvaret eller som förståsigpåare i aftonbladet seriöst: Vik dig inte när färgen ligger, spela istället som att det är du som sitter på färgdraget o checksyna ner till river. Förutsatt att FI bettar när du checkar flopp o hjärter kung kommer på river. Mycket dåligt spelat f.ö men det var väl knappast din avsikt att få beröm när du postade den här.. TurnAllinen är sååååååååååååå fiskig, vafan sånt ser man baraa på bubblan i en o annan frirulle Citera
perran_ Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 Jo det är ingen hand jag är stolt över direkt, men bra att man får kommentarer så man kan förbättra sitt spel iaf. Dock tycker jag inte den är så dålig som om jag hade slowspelat handen iaf... Ibland för jag dock i mitt spel resonemanget att stoppar jag in pengar på turn så att jag blir potcommitad på rivern, så kan jag lika gärna ställa in allting på turnen (vilket iofs kanske är mer turneringstänkande). I vissa fall lämpar det sig uppenbarligen bättre än det här.. Citera
Pey Postad 23 December , 2007 Rapport Postad 23 December , 2007 Mja alltså perran, ett problem med det tänkandet är att du sätter dig i situationer där du enbart får syn av händer som har dig slagen, och skrämmer bort alla sämre händer som annars skapat värde åt dig. Det blir en sjukt stor läcka. Lycka till med spelet! OCH GOD HHJULLL Citera
Joeduck Postad 23 December , 2007 Rapport Postad 23 December , 2007 Jo det är ingen hand jag är stolt över direkt, men bra att man får kommentarer så man kan förbättra sitt spel iaf. Dock tycker jag inte den är så dålig som om jag hade slowspelat handen iaf... Ibland för jag dock i mitt spel resonemanget att stoppar jag in pengar på turn så att jag blir potcommitad på rivern, så kan jag lika gärna ställa in allting på turnen (vilket iofs kanske är mer turneringstänkande). I vissa fall lämpar det sig uppenbarligen bättre än det här.. Ja det finns det finns de som synar med svaga ess tex, tom färgdrag har jag sett folk syna allin/halva deras stack på turn med men det är inte allt för ofta man har turen att spela med en sådan. Inte ens på låga nivåer. Men tycker du verkligen A med Knekt är en höjdarhand.. menar nu spelet preflop,nu floppade du en färdighand men turn blir du bara synad av en bättre om du inte har en rejält fiskig image från början. Det som oxå är dåligt är att FI förmodligen foldar AK/AQ på turn. Det vill du inte knappast värt att spela sådär i CG som standard förra postaren förklarade det bättre o kortare.. Citera
Recommended Posts