TotalFarsa Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Vad den här artikeln egentligen handlar om har jag inga synpunkter på. Vissta inte ens om att Nordenstam hade tagit över efter Kent-Lennart som ambassadör för SvS poker. Det som blir underligt är då nån jeppe vid namn Thomas Falkenström, från SvS, säger följande: - Vi känner inte att det går i linje med vårt spelprofil att ha en representant som försörjer sig på pokerspel. Vi vill se poker som en rolig spelupplevelse snarare än en fast inkomstkälla, säger Thomas Falkenström på Svenska Spel. Nej, för guds skull. Tänk om nån Svensson eller Johansson skulle få för sig att man kunde leva på poker. Det vore ju för hemskt. 1. Svensson och Johansson har inte en susning om vem Nordenstam är. 2. Vi som vet vem hon är vet även att det går att leva på poker. Är det bara jag som blir confused eller har Falkenström börjat smutta på julsnapsen i förtid? Citera
Weedobooty Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Jamen så där måste han ju säga. Allt annat vore politiskt inkorrekt. Ett företag som ATG har aldrig en professionell travbettare i sin marknadsföring heller. Citera
Gummo Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Jag förstår inte vad som är konstigt med det. Det är väl snarare mycket bra tänkt. SvSs särställning står under ett enormt hot just nu och ett av deras huvudargument för att behålla den reglerade marknad vi har idag är att det är mycket säkrare att spela hos dom. Säkrare på flera sätt, bla att de jobbar hårdare mot spelmissbruk än sina konkurenter. För SvS är, utåt sett, rekreationsspelaren den perfekta kunden. Att då ha ett pokerproffs som sitt ansikte utåt för sin internetpoker vore ytterst tokigt. Särskilt med de senaste rapporterna färskt i minne, där internetpokern nu pekas ut som den största inkörsporten för spelmissbruk bland unga. Det har till och med gått om Vegasmaskinerna. Att det sen är rent bullshit har ju inget med saken att göra. Citera
MikeTime Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Jag förstår inte vad som är konstigt med det. Det är väl snarare mycket bra tänkt. SvSs särställning står under ett enormt hot just nu och ett av deras huvudargument för att behålla den reglerade marknad vi har idag är att det är mycket säkrare att spela hos dom. Säkrare på flera sätt, bla att de jobbar hårdare mot spelmissbruk än sina konkurenter. För SvS är, utåt sett, rekreationsspelaren den perfekta kunden. Att då ha ett pokerproffs som sitt ansikte utåt för sin internetpoker vore ytterst tokigt. Särskilt med de senaste rapporterna färskt i minne, där internetpokern nu pekas ut som den största inkörsporten för spelmissbruk bland unga. Det har till och med gått om Vegasmaskinerna. Att det sen är rent bullshit har ju inget med saken att göra. Helt korrekt! Citera
TotalFarsa Postad 21 December , 2007 Författare Rapport Postad 21 December , 2007 Välskrivet Xram, men det är ju som sagt bara ett luftslott, skådespel för politikerna osv. Och det är precis det jag menar med punkt 1 och 2. Citera
Fudge Postad 21 December , 2007 Rapport Postad 21 December , 2007 Är väl bra att politikerna får smaka på sin egen medicin!? Det ser bra utåt mot den stora målgruppen, det är det som räknas här.. Citera
Recommended Posts