Gå till innehåll

frekje kör hu på ongame, snabb klättring utlovas


frekje

Recommended Posts

Bakgrund

Jag har varit medlem på pokerforum ett par år och är semiaktiv när det gäller att posta men läser desto mer. Jag har spelat poker i flera år under min studietid och det har gått relativt bra. Mitt fokus har varit att bli så bra som det går på shorthanded texas och jag har spelat på nivåer upp till $5/10 och 25/50 SEK. Jag har spelat på en stor mängd olika siter och olika spel. Turneringsmässigt har jag tagit en del andraplatser och finalbord men inte någon storklonk. Jag är relativt svag på spelformer där blindarna ökar och föredrag djupstackade cashgames. Efter att ha insett att HU är en spelform jag inte helt behärskar så har jag lagt allt annat spel på hyllan och valt att gå tillbaka till min gamla favoritsite Heypoker (Ongame) med en liten rulle för att träna. Största meriten är att jag har spöat Daniel Negreanu i en HU-match på Stars.

 

Dagboken

Dagboken kommer att handla om när jag spelar HU NL100 med $1000 i BR under nicket "frekje". 10 inköp är verkligen inte mycket men mitt spel är såpass utvecklat att jag slår de flesta lowlimitfiskarna på den nivån. Ambitionen är att klättra relativt snabbt och etablera mig på nivåer som jag vanligtvis har spelat på.

 

Utvecklingskurvan kommer att vara enligt följande:

$0-3000: NL100

$3000-8000: NL200 (start vid 15 inköp)

$8000+: NL400 (start vid 20 inköp)

 

Jag är inte i behov av pengar så jag kommer inte att nagga på rullen. Jag kommer förmodligen stundoms dra någon turnering och/eller cg shorthanded (främst om jag börjar backa för hårt i HU).

 

Mål

Att för mig skapa en plats för diskussion kring teorier gällande spelstrategi mot olika typer av motståndare, diskutera om lämpliga hd, hitta läckor i mitt spel, öka min spelförståelse. Jag tänker göra det genom att frikostigt bjuda på bra spel, dåliga spel och turliga spel. Jag hoppas att någon annan tycker en HU-dagbok låter intressant och vill bidra till diskussionen.

 

Finansiella mål är egentligen sekundära men jag sätter upp ett mål om 100.000 SEK till juni.

 

Privat

Rent privat så arbetar jag som affärsutvecklingskonsult samt driver en e-handelssida. Jag spelar en hel del tennis och håller precis på att inreda en ny lägenhet. Jag är utbildad på Chalmers och bor kvar i Göteborg. Jag gillar att spendera pengar på teknik, vin, restaurangbesök, flickvän och idrott.

 

 

Alright, då kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till!

 

Vad har du för stats HU?

 

Tack! Jag kollar upp det senare ikväll och återkommer

 

Gl!

 

Tack! Har som du vet följt din dagbok och vi har väl haft någon batalj på SVS 5/10 kan jag tänka mig.

 

Added to favorites. GL! Ska följas!

 

Härligt, ser fram emot dina synpunkter i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har bidragit med bra inlägg i diskussionerna i min dagbok, men du har aldrig sagt vad du nickar på SvS... 8-)

 

Aha det stämmer säkert. Har varit lite restriktiv med öppenhet tidigare men känner att det kan vara kul att släppa på den nu med detta ny minirulle-projekt.

 

Hade några oerhört trista månader på SVS där jag förlorade en stor del av rullen (på det kontot) så SVS ligger på paus tills vidare. Kör mest sportsbetting där nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåså. Nyss hemkommen från jobbet och dags att ta en titt på statistiken. Jag är rookie när det gäller poker tracker men gör ett försök.

 

Statistik över NL100 HU på 1 månads spel

 

Antal händer: 4500

VPIP: 44.4

BB/100: 8

PF raise: 30% (det känns lågt)

PF AF: 1.65 / Flop AF: 2.8 / Turn AF: 2.9 / River AF: 3.0 /Total AF: 2

Went to SD: 30%

Won at SD: 48%

Total rake: $489

 

Rake/hand = $0.11

 

Antal händer /h uppskattar jag till ca 300, vilket betyder ca $30/h

 

Som, sagt så är jag inte rutinerad på att tolka statistik och särskilt inte HU-statistik. Jag tycker själv att det ser märkligt ut att jag inte har 50+ wins vid SD vilket borde betyda att jag synar lite för ofta kanske. Jag kan nog inte direkt sätta något mål med att förbättra statistiken utan gör det istället genom att försöka få rullen att växa.

 

Startar upp en session nu och återkommer med resultat senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nära 11bb/100 i rake?

 

Över ~35K händer nl100HU har jag rejkat $1925 => $0.053/hand ~5BB/100.

 

Nu varierar rejken förståss rätt mycket på spelstil. Jag spelar själv (lite för) tajt, och ser inte så många floppar => mindre rejk. Medan en lös spelare betalar lite mer.

 

EDIT: Kollade hur det är med nl50 också. Över ~52K händer $2400 i rejk. => $0.046/hand => ~9BB/100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs, man mäter väl oftast i ptbb, så det blir drygt 5ptbb/100, inte för att det gör nån reell skillnad - men man är väl mer van att se det presenterat så.

 

Sjukt högt, som sagt.

 

Är SuperiorFishs siffror från samma site?

Hur många bananer hittar man på Ongame?

 

Det beror på vilken relation man har med sin site men jag är inte missnöjd. Ongame har en cap på (lowlimit?) HU på $1/pot, det är iaf tur det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har blivit 1h spel nu under kvällen och jag lägger ned pga av trötthet efter en lång arbetsdag idag och en tidig start imorgon. Spelet flöt på bra och jag hittade ett hyfsat plus trots några dåliga och ofokuserade spel. Presenterar ett antal intressanta händer nedan.

 

20/12 +$374

 

BR: $1374

 

Handhistorik

 

Heimeri är en lös spelare som gillar att syna med dåliga händer. Jag var inte helt övertygad om att raise rivern i det här läget och det visade sig vara helt fel. Hur gör ni i samma situation när brädan parar? Bara syn eller raise med förhoppning att han sitter med Kx utan kåk?

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-56454109-76

played at "Nzerekore" for USD RM from 2007-12-20 17:25 until 2007-12-20 17:25

Seat 3: Heimeri ($85.45 in chips)

Seat 8: frekje ($309.15 in chips)

ANTES/BLINDS

frekje posts blind ($0.50), Heimeri posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

frekje bets $4, Heimeri calls $3.50.

 

FLOP [board cards: Jack of Diamonds,3 of Diamonds,10 of Hearts ]

Heimeri checks, frekje bets $6, Heimeri calls $6.

 

TURN [board cards: Jack of Diamonds,3 of Diamonds,10 of Hearts,King of Spades ]

Heimeri checks, frekje checks.

 

RIVER [board cards: Jack of Diamonds,3 of Diamonds,10 of Hearts,King of Spades,King of Diamonds ]

Heimeri bets $35, frekje bets $80, Heimeri calls $39.95 and is all-in.

 

SHOWDOWN

frekje shows [ 7 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

Heimeri shows [ 3 of Hearts,King of Clubs ]

frekje wins $5.05, Heimeri wins $169.90.

 

------------------------------------------------------------------------

 

Revanschen kom fort med Heimeri och jag misstänker att jag bustade honom tillslut. Det finns väl ingen anledning att lägga händer iom hans mesraise på turn? En återkommande känsla är att dessa spelare inte kan ett smack om betting och ständigt ständigt betar för lite. Oftast har jag odds och tar givetvis synen. Det jag funderar på är om de vill bygga poten långsamt eller om de helt enkelt är rädda för att handen inte står. I vissa fall grundar det sig säkert på oerfarenhet från HU-lir.

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-56454109-92

played at "Nzerekore" for USD RM from 2007-12-20 17:29 until 2007-12-20 17:29

Seat 3: Heimeri ($220.85 in chips)

Seat 8: frekje ($167 in chips)

ANTES/BLINDS

frekje posts blind ($0.50), Heimeri posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

frekje bets $4, Heimeri calls $3.50.

 

FLOP [board cards: Jack of Clubs,9 of Spades,10 of Hearts ]

Heimeri checks, frekje bets $7, Heimeri calls $7.

 

TURN [board cards: Jack of Clubs,9 of Spades,10 of Hearts,Jack of Diamonds ]

Heimeri checks, frekje bets $15, Heimeri bets $30, frekje calls $15.

 

RIVER [board cards: Jack of Clubs,9 of Spades,10 of Hearts,Jack of Diamonds,8 of Clubs ]

Heimeri checks, frekje bets $40, Heimeri calls $40.

 

SHOWDOWN

frekje shows [ Queen of Diamonds,10 of Clubs ]

Heimeri mucks cards [ Jack of Spades,5 of Diamonds ]

frekje wins $162.

 

------------------------------------------------------------------------

 

Heimeri lämnade och jag jagade vidare och hittade en obekant holländare. Han höjde inte en hand under vår session och jag raisade nog alla händer. Här gör jag dock bort mig nästan direkt. Tanken med spelet är att han får svårt att syna utan hjärter eller 7 men jag räknade inte med att han satt med 87o. Planen var att check-raise turn stenhårt med stegdrag, nötfärgdrag och två överkort men den sluge holländaren checkade bakom. Inget vidare spel från min sida i den handen.

 

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-56450710-208

played at "Asmara" for USD RM from 2007-12-20 17:41 until 2007-12-20 17:42

Seat 3: JauneYellow ($115.20 in chips)

Seat 8: frekje ($93.25 in chips)

ANTES/BLINDS

JauneYellow posts blind ($0.50), frekje posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

JauneYellow calls $0.50, frekje bets $4, JauneYellow calls $4.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,3 of Hearts,4 of Spades ]

frekje bets $10, JauneYellow bets $20, frekje calls $10.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,3 of Hearts,4 of Spades,5 of Hearts ]

frekje checks, JauneYellow checks.

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,3 of Hearts,4 of Spades,5 of Hearts,6 of Spades ]

frekje bets $50, JauneYellow calls $50.

 

SHOWDOWN

frekje shows [ Ace of Hearts,Jack of Diamonds ]

JauneYellow shows [ 7 of Hearts,8 of Diamonds ]

JauneYellow wins $149.

 

------------------------------------------------------------------------

 

Lyckligtvis plockade jag tillbaka allt och ett inköp till och kan redovisa följande träff. Det finns vissa likheter med föregående motståndare och det är passivitet. Jag fattar inte varför de ska hålla på att slowspela bra träffar hela tiden? Helt sjukt. Rimligtvis spelar jag drag eller 5 och han torskar i båda lägen.

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-56450710-282

played at "Asmara" for USD RM from 2007-12-20 17:56 until 2007-12-20 17:57

Seat 3: JauneYellow ($157.80 in chips)

Seat 8: frekje ($126.95 in chips)

ANTES/BLINDS

JauneYellow posts blind ($0.50), frekje posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

JauneYellow calls $0.50, frekje bets $4, JauneYellow calls $4.

 

FLOP [board cards: King of Hearts,Queen of Clubs,5 of Clubs ]

frekje bets $7, JauneYellow calls $7.

 

TURN [board cards: King of Hearts,Queen of Clubs,5 of Clubs,10 of Clubs ]

frekje bets $20, JauneYellow calls $20.

 

RIVER [board cards: King of Hearts,Queen of Clubs,5 of Clubs,10 of Clubs,5 of Diamonds ]

frekje bets $40, JauneYellow calls $40.

 

SHOWDOWN

frekje shows [ Jack of Diamonds,9 of Diamonds ]

JauneYellow mucks cards [ King of Diamonds,Queen of Diamonds ]

frekje wins $143.

 

Sammanfattning

 

En bra session mot två motståndare som verkade vara fullkomliga nybörjare. Jag har lärt mig att man otroligt ofta kan se hur rutinerade de är beroende på var de sätter sig. Den erfarene spelaren sitter ofta tätt inpå eller helt parallellt (mittemot) för att minimera väntetid när potten "reser" över bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

Bombar på turn också ibland, beroende på FI. Svårt att kommentera ditt river spel utan några egna reads på FI. Mot en nit synar jag, mot en åsna höjer jag.

 

Hand 2.

Fram till river är det ju standard. Du betar ½-pott? Va? själv betar jag minst 90% av potten, har han en 7:a eller ett J får du ändå betalt och allt annat åker i mucken vad du än betar.

 

Hand 3.

Vet inte riktigt hurdan HD du representerar. Ge upp på flop om FI var en nit.

 

Hand 4.

Inget annat märkvärdigt än din betsize på river. Igen, jag betar ut ca. pott. Har FI en liten del av brädan synar de oftast ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

Bombar på turn också ibland, beroende på FI. Svårt att kommentera ditt river spel utan några egna reads på FI. Mot en nit synar jag, mot en åsna höjer jag.

 

Han är verkligen inte nit. Men some Mike Sexton säger ibland, "if you think long you think wrong".

 

Hand 2.

Fram till river är det ju standard. Du betar ½-pott? Va? själv betar jag minst 90% av potten, har han en 7:a eller ett J får du ändå betalt och allt annat åker i mucken vad du än betar.

 

Du har rätt, här borde jag ha betat bättre. Har han J så får jag ändå syn precis som du säger.

 

Hand 3.

Vet inte riktigt hurdan HD du representerar. Ge upp på flop om FI var en nit.

 

FI var hyfsat nit så det spelet var lite halvkass. Han slår mig ofta och jag borde givetvis ha checkat rivern.

 

Hand 4.

Inget annat märkvärdigt än din betsize på river. Igen, jag betar ut ca. pott. Har FI en liten del av brädan synar de oftast ändå.

 

Den här motståndaren var lite svårare då han alltid foldade utan träff (och/eller nötter). Jag tror betsize var relativt bra avvägd i det här fallet, men rent generellt tror jag att jag kan maximera något med att öka lite.

 

 

Tack för dina synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igårkväll hade vi en avslutande champagnelounge på jobbet innan julen och julklappen blev en ovanlig flaska champagne från världens äldsta tillverkare. Riktigt rolig gåva som ska avnjutas vid ett speciellt tillfälle. Efter att under kvällen ha letat mat på Göteborgs krogar hamnade vi tillsist på tvivelaktiga Hard Rock och i larmet av någon radiostations sinneslöshet. Jag har varit där en gång tidigare, i sällskap av ett tyskt gäng och med gårdagen så har jag varit där två gånger för mycket. Jag har svårt för att klara mer än 3 minuter av ölkannor, svarta västar och läderarmband. Dock var burgaren fin.

 

Julens pokerspel blir något osammanhängande men jag kommer försöka få in en del händer. Startade precis upp en session och ligger efter 30 minuter ca +300 USD. Något som jag funderade på när jag lämnade bordet med 5 inköp i stacken var om man vill sitta kvar med stor stack eller "tömma av". Jag har railat CDS ett par gånger och sett att han är otroligt snabb på att byta bord och säkra hem vinsten. Det kanske inte är en dum taktik, jag har själv haft fina stackar för att sedan tappa stora delar mot någon utdragande FI som hit'n'runnar. Alltid lika bittert. Hur tänker ni? Vad är optimal stack-management under sessionen? Personligen har jag gärna 200-300BB, men om det blir runt 5BI så kanske det är dags att tänka om? Tankar uppskattas.

 

Postar en hand innan jag färdigställer sessionen. Jag plockar upp premium 85o och raisargivetvis från knappen. Hur ser ni på omslaget på turn? Är det för vekt? Kan jag verligen reppa 9an eller stegen där? Har trots allt en del outs och det är möjligt att han jagar stege eller färg eller överkort. Provade att öka vb-betsize på river enligt tidigare diskussion.

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-56597279-124

played at "Cedar Rapids" for USD RM from 2007-12-22 16:49 until 2007-12-22 16:49

 

 

 

Seat 3: x Nana 89 x ($132.50 in chips)

Seat 8: frekje ($328.50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

frekje posts blind ($0.50), x Nana 89 x posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

frekje bets $4, x Nana 89 x calls $3.50.

 

FLOP [board cards: 9 of Hearts,6 of Spades,5 of Spades ]

x Nana 89 x checks, frekje bets $7, x Nana 89 x calls $7.

 

TURN [board cards: 9 of Hearts,6 of Spades,5 of Spades,9 of Clubs ]

x Nana 89 x bets $14, frekje bets $32, x Nana 89 x calls $18.

 

RIVER [board cards: 9 of Hearts,6 of Spades,5 of Spades,9 of Clubs,7 of Diamonds ]

x Nana 89 x checks, frekje bets $50, x Nana 89 x calls $50.

 

SHOWDOWN

frekje shows [ 8 of Hearts,5 of Clubs ]

x Nana 89 x mucks cards [ 10 of Clubs,10 of Diamonds ]

frekje wins $186.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen session färdigspelad och det blev ca 90 minuter poker med en paus i mitten. Sista motståndaren var en enorm fisk som lyckades klonka hålpipa två gånger och ta en stor del av min stack. Jobbade dock tillbaka allt och lite till och slutade med ca 5,5BI på det bordet. Postar två händer från den här killen så får ni se hur han lirade. Bra stabilt spel med kontrollerad aggression.

 

20/12 +$374

21/12 -

22/12 $+438

 

BR: $1812

 

 

Intressant flopcall på min överbet.

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-56606418-104

played at "Plzen" for USD RM from 2007-12-22 18:40 until 2007-12-22 18:41

 

 

 

Seat 2: Behnfeilings ($286.45 in chips)

Seat 8: frekje ($97.05 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Behnfeilings posts blind ($0.50), frekje posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Behnfeilings calls $0.50, frekje bets $4, Behnfeilings calls $4.

 

FLOP [board cards: King of Diamonds,9 of Diamonds,5 of Clubs ]

frekje bets $10, Behnfeilings bets $20, frekje bets $70, Behnfeilings calls $60.

 

TURN [board cards: King of Diamonds,9 of Diamonds,5 of Clubs,King of Clubs ]

frekje bets $12.05 and is all-in, Behnfeilings calls $12.05.

 

RIVER [board cards: King of Diamonds,9 of Diamonds,5 of Clubs,King of Clubs,7 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

frekje shows [ Ace of Spades,Ace of Clubs ]

Behnfeilings shows [ 9 of Hearts,2 of Diamonds ]

frekje wins $193.10.

 

------------------------------------------------------------------------

 

Sista handen innan han bustar. Han nöjer sig inte med att syna utan ställer gärna in med par i sexor på den brädan. Helt sjukt.

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-56606418-220

played at "Plzen" for USD RM from 2007-12-22 19:11 until 2007-12-22 19:12

 

 

 

Seat 2: Behnfeilings ($106.65 in chips)

Seat 8: frekje ($419 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Behnfeilings posts blind ($0.50), frekje posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Behnfeilings calls $0.50, frekje bets $4, Behnfeilings calls $4.

 

FLOP [board cards: 2 of Hearts,3 of Spades,2 of Spades ]

frekje checks, Behnfeilings bets $4.50, frekje calls $4.50.

 

TURN [board cards: 2 of Hearts,3 of Spades,2 of Spades,5 of Spades ]

frekje checks, Behnfeilings bets $30, frekje calls $30.

 

RIVER [board cards: 2 of Hearts,3 of Spades,2 of Spades,5 of Spades,6 of Spades ]

frekje bets $40, Behnfeilings bets $67.15 and is all-in, frekje calls $27.15.

 

SHOWDOWN

Behnfeilings shows [ 6 of Hearts,King of Hearts ]

frekje shows [ Ace of Spades,King of Clubs ]

frekje wins $212.30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen har inte varit bra och jag har blivit hårt utdragen flera gånger. Torskade en 300BB pot med flush mot set som blev till kåk. Torskade en 400BB pot med AA vs Q7 när han synar ställ och drar ut med en till dam. Torskade 3 överpar mot floppade set så det var tungt.

 

Sista sessionen lyckades jag straffa en riktig fisk och plocka tillbaka en del, men resultatet är till trots ett rejält back. Var nere som mest på -1100 men det slutar något bättre än så. Imorgon lär det inte bli något lir och förmodligen inte på juldagen heller. Först den 26e lär jag kunna plocka in några händer igen.

 

20/12 +$374

21/12 -

22/12 $+438

23/12 $-539

 

BR: $1273 (+273)

 

Exempel från dagen. Visste att han var stark men alltid trist när de drar ut. FI var dock rätt schysst om vi hade en rätt trevlig match men jag slutade efter den här handen. Tredje i rad han drog ut, ingen idé att fortsätta.

 

(hm, blir det symboler nu? tredje redigeringen...)

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-56663758-217

played at "Vineland" for USD RM from 2007-12-23 15:03 until 2007-12-23 15:03

Seat 1: HeadzUpKilla ($294.70 in chips)

Seat 8: frekje ($141.65 in chips)

ANTES/BLINDS

frekje posts blind ($0.50), HeadzUpKilla posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

frekje bets $4, HeadzUpKilla bets $14, frekje calls $10.50.

 

FLOP [board cards: KH,8S,3S ]

HeadzUpKilla bets $15, frekje calls $15.

 

TURN [board cards: KH,8S,3S,TS ]

HeadzUpKilla checks, frekje bets $111.65 and is all-in, HeadzUpKilla calls $111.65.

 

RIVER [board cards: KH,8S,3S,TS,TH ]

 

 

SHOWDOWN

frekje shows [ JS,9S ]

HeadzUpKilla shows [ KS,KD ]

HeadzUpKilla wins $282.30.

SUMMARY

Dealer: frekje

Pot: $283.30, (including rake: $1)

HeadzUpKilla, bets $141.65, collects $282.30, net $140.65

frekje, loses $141.65

 

 

 

En relativt bra(?) spelad hand mot sista motståndaren. Chatten bombarderades av glåpord efter synen:

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-56681743-395

played at "Jinja" for USD RM from 2007-12-23 19:12 until 2007-12-23 19:13

Seat 3: Chjack x ($257.10 in chips)

Seat 8: frekje ($175.05 in chips)

ANTES/BLINDS

frekje posts blind ($0.50), Chjack x posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

frekje bets $4, Chjack x bets $11, frekje calls $7.50.

 

FLOP [board cards: QC,9H,4D ]

Chjack x bets $21, frekje calls $21.

 

TURN [board cards: QC,9H,4D,7C ]

Chjack x bets $45, frekje calls $45.

 

RIVER [board cards: QC,9H,4D,7C,QH ]

Chjack x bets $99, frekje calls $97.05 and is all-in.

 

SHOWDOWN

Chjack x shows [ 8C,JC ]

frekje shows [ 9C,TC ]

Chjack x wins $1.95, frekje wins $349.10.

SUMMARY

Dealer: frekje

Pot: $352.05, (including rake: $1)

Chjack x, loses $175.05

frekje, bets $175.05, collects $349.10, net $174.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har något av en grindkväll ikväll och det har gått både upp och ned. Nu kör jag en paus för att ev senare plocka in lite fler händer.

 

20/12 +$374

21/12 -

22/12 +$438

23/12 -$539

24/12 +$107

25/12 -

26/12 +$137

 

BR: $1517

 

Postar en hand som jag tycker var intressant men spar på upplösningen. Jag och Fi har battlat ett tag och spelet är aggresivt 3-bets och 4-bets nästan hela tiden. Han är dock mindre LAG än vad jag är och värdebetar inte lika marginella händer. Han synar dock ner mig relativt ofta och brukar försöka trappa mig med check-call, check-raise ur pos på rivern.

 

Nu har jag syltat in mig med :8c::9c: Hur spela rivern?

 

Seat 3: pufferfish77 ($230.20 in chips)

Seat 8: frekje ($238.60 in chips)

ANTES/BLINDS

frekje posts blind ($0.50), pufferfish77 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

frekje bets $4, pufferfish77 calls $3.50.

 

FLOP [board cards: Queen of Hearts,3 of Clubs,Jack of Clubs ]

pufferfish77 checks, frekje bets $6, pufferfish77 bets $20, frekje calls $14.

 

TURN [board cards: Queen of Hearts,3 of Clubs,Jack of Clubs,6 of Hearts ]

pufferfish77 bets $42, frekje calls $42.

 

RIVER [board cards: Queen of Hearts,3 of Clubs,Jack of Clubs,6 of Hearts,Jack of Hearts ]

pufferfish77 checks, frekje ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...