omarqure Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Hejsan forumgrabs n girls. Jag är en 28 årig snubbe som trots upprepade gulningar inte gett upp hoppet om att kunna leva på pokern. Vid midnatt tänkte jag dra igång resan mot miljonerna(iom att a-kassan droppar in). Jag har inte spelat riktig poker på flera månader,bara slaskat runt i freerolls och bränt de små vinster jag tagit hem där, så jag är riktigt taggad nu. Preliminärt har jag tänkt att dra i gång på Ladbrokes men om någon vet var man kan få en bra rakeback på prima så kanske jag kör där istället. Jag bör nog avslöja att jag tidigare alltid lyckats bränna min BR på en massa galna sportbets så mitt primära mål är att lyckas hålla mig till pokern och jobba mig uppåt i nivå i lugnt och fint tempo. Detta är min första post men jag har den senaste tiden läst en hel del här på pf och hoppas kunna få hjälp av er i min kamp mot pokergudarna:-D Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Till och börja med kommer jag att spela cg NL30 och ev PLO30 på Ladbrokes varvat med turneringar på div olika siter. Börjar med att sätta in 3500 sek på ladbrokes i natt. Jag kommer även att berätta div om min psykotiska spelmissbruksbakgrund lite senare......ett jävla äventyr :-) :-( :mrgreen: Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Till och börja med skulle jag uppskatta om någon vänlig själ skulle kunna berätta hur man får fram HH´s som jag kan visa här för ev hjälp med spelet. Citera
MJ Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Förutsättningarna tycks inte vara de allra bästa, men gl! Antar att du söker jobb samtidigt? Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Tänker försöka att ägna minst 1/2 timme per dag åt att söka jobb men största fokus lägger jag på pokern..... detta är en seriös satsning..... get rich or die trying Om allt går bra så har jag tänkt att när marginaler ges starta en cosmopol-rulle, men det ligger i framtiden for now. Citera
shipitholla85 Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Herregud! För det första är det sjukt enkelt att skaffa jobb om man är fullt frisk, och kan tänka sig industriella jobb. Mitt tips är att du skaffar ett sådant innan du degar in A-Kassan på pokern. Önskar dig verkligen lycka till, och var inte för "het" vid borden. Låter inget bra att ha ett sådant sug efter poker som du beskrivit. Citera
Zeberdeee Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Herregud! För det första är det sjukt enkelt att skaffa jobb om man är fullt frisk, och kan tänka sig industriella jobb. Mitt tips är att du skaffar ett sådant innan du degar in A-Kassan på pokern. Önskar dig verkligen lycka till, och var inte för "het" vid borden. Låter inget bra att ha ett sådant sug efter poker som du beskrivit. Sjukt enkelt skulle jag inte säga, men visst vill man verkligen ha ett jobb så går det att hitta. Lycka till omarqure Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Tack för lyckönskningarna. Kan väl säga att hitta jobb inte känns superviktigt men dyker det upp nåt så får man väl se Nu är det poker som det fokuseras på den närmaste tiden.... Tänkte berätta lite om min bakgrund inom gamblingen. Det hela började med att en polare i 13 års åldern introducerade mig för gamla hederliga lången. Började oskyldigt med nån tia här och där men speldjävulen såg potential i mig och tiorna blev hundringar. Vid samma tid spelade jag fotboll i lokal klubb och sålde bingolotter. Man fick varje vecka ca 10 lotter att sälja och vissa lördagar fick man åka ut till köpcentrum och sälja en jävla massa lotter. Med min nyfunna kärlek till gambling var det här mer än jag klarade. Lottoskulderna växte och växte i takt med att jag tappade kontrollen. Helt sjukt så var jag plötsligt skyldig 4000 kr, en jättesumma vid den tiden. Nu ökade trycket från tränarna, varje träning frågade de om pengarna. Paniken i det närmaste total. tbc Citera
GiLLo Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Du påminner mig om en person som kallar sig "Parre". En flippade spelmissbrukare men hans humor har du inte (ännu?), Gambla inte bort allting nu bara, att vara totalgul är hemskt. :\ Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Du påminner mig om en person som kallar sig "Parre". En flippade spelmissbrukare men hans humor har du inte (ännu?), Gambla inte bort allting nu bara, att vara totalgul är hemskt. :\ Nej det vet jag allt om GiLLo. Med åren har dock en viss likgiltighet kommit som lindrar den värsta smärtan. Men den här gången är gulning inte ett alternativ, nu börjar marshen mot toppen Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 btw har tänkt att i första hand kanske inrikta mig på pokern och sikta på att nå ett bra resultat så humorn får kanske komma i andra hand tills vidare. Men jag kommer självklart att slänga in en och annan historia ur mitt tragikomiska livsöde, finns en del att ta av..... Citera
minucci Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Tack för lyckönskningarna. Kan väl säga att hitta jobb inte känns superviktigt men dyker det upp nåt så får man väl se Nu är det poker som det fokuseras på den närmaste tiden....Tänkte berätta lite om min bakgrund inom gamblingen. Det hela började med att en polare i 13 års åldern introducerade mig för gamla hederliga lången. Började oskyldigt med nån tia här och där men speldjävulen såg potential i mig och tiorna blev hundringar. Vid samma tid spelade jag fotboll i lokal klubb och sålde bingolotter. Man fick varje vecka ca 10 lotter att sälja och vissa lördagar fick man åka ut till köpcentrum och sälja en jävla massa lotter. Med min nyfunna kärlek till gambling var det här mer än jag klarade. Lottoskulderna växte och växte i takt med att jag tappade kontrollen. Helt sjukt så var jag plötsligt skyldig 4000 kr, en jättesumma vid den tiden. Nu ökade trycket från tränarna, varje träning frågade de om pengarna. Paniken i det närmaste total. tbc Alldeles för lätt att bara sitta hemma och hämta hem bidrag i Sverige. Hoppas du gular fort och blir av med din a-kassa. Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Men jag är inte den som ger mig i första taget. Med helgen så kom en massa nya vinstmöjligheter och nu var det bära eller brista. Lämnade in två stora spelsystem, ett på vanligt stryktips och ett på italienska tipset. Vanliga gick och skogen men italienska satt!! 13 rätt gav sammanlagt 7500kr och lyckan var total. Kommer förtfarande ihåg tränarens min när jag räckte över fyra tusingar, så jävla skönt. När jag nu i efterhand tänker tillbaka på den här tiden så inser jag att det antagligen varit bättre om jag inte lyckats vinna dessa pengar utan varit tvungen att erkänna och stå för det jag gjort. Här föddes en slags odödlighetskänsla som senare kommit att kosta mig. Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Alldeles för lätt att bara sitta hemma och hämta hem bidrag i Sverige. Hoppas du gular fort och blir av med din a-kassa. Hmm nu är det faktiskt så att jag jobbar som timanställd hos ett bemanningsföretag och rycker in vid behov. Dessutom har jag jobbat hela mitt liv och betalt in en himla massa skatt. Tänkte nu passa på att satsa på pokern när jag inte har något annat som tar min tid. Men givetvis kommer jag söka jobb och om jag får något arbete så tar jag det och skär ner på pokern.....antagligen....suck my balls haters Citera
minucci Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Hmm nu är det faktiskt så att jag jobbar som timanställd hos ett bemanningsföretag och rycker in vid behov. Dessutom har jag jobbat hela mitt liv och betalt in en himla massa skatt. Tänkte nu passa på att satsa på pokern när jag inte har något annat som tar min tid. Men givetvis kommer jag söka jobb och om jag får något arbete så tar jag det och skär ner på pokern.....antagligen.... suck my balls haters Var tror du dina skattepengar tar vägen? Till din privata A-kassa fond så du kan ta semester när du är trött på jobbet? Sista meningen är lysande btw. Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Var tror du dina skattepengar tar vägen? Till din privata A-kassa fond så du kan ta semester när du är trött på jobbet? Sista meningen är lysande btw. Tvivlar på att du har skrivit ett sånt här inlägg på alla "proffsspelares" dagböcker. Jämnför mig med de så har jag nog betalat in hundratusentals kr mer, även om man räknar med min akassa. Mitt mål är dessutom att inte behöva hjälp från farbror staten men nu i början är det ett måste. Bör tillägga att jag inte sagt upp mig för att spela poker utan blev uppsagd pga av nedläggning. Hoppas det är färdigdiskuterat om det här nu, gnäll på något annat forum om det här med akassa please Citera
KenHag Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Passa dig för A-kassepoliserna här på forumet,skenheligare personer får man leta efter. Tror inte nån av dom utan tvekan skulle spela av dig stålarna om dom fick chansen,och det utan moralsnack. Tror för övrigt inte för ett ögonblick på att moraltanterna är så hederliga att dom själva betalar skatt på vinster från skattepligtiga siter,men jävlar om någon spelar poker och går på A-kassan samtidigt då börjar drevet. Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Hoppas slippa de framöver. Lirar just nu en 5$ turre på prima-unibet, precis itm wow floppa triss bah inga calls. Ligger hyfsat till gogogogo:-P Citera
jigsaw Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 gogogogogogogogogogoogoogogogggogogog Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 satan va kasst torska monsterpott med tvåpar mot stege sen var showen över...11.5$....let the good times roll!! Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 :-D :mrgreen: :twisted: http://www.youtube.com/watch?v=VKFCKU5Cuac Citera
omarqure Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 http://www.youtube.com/watch?v=c4Wm4DXkcj0 Om cirka en timme drar jag igång på ladbrokes, först ut och handla cigg och dricka. Citera
omarqure Postad 20 December , 2007 Författare Rapport Postad 20 December , 2007 Ok nu har jag segat mig igenom premiären. Blev inte så långt pass pga sömnbrist klarade ca 1,5h på 30NL. Började med 6 bord men gick efter hand ner till 4. Hade vissa problem inledningsvis men kom hyfsat i gång mot slutet. Dagens hand var när jag torskade med nötkåken mot fyrtal(jjj77 vs 7777) Brädan låg j9877, heavy action på river och 80dollars potten smet iväg. Dagsresultat: +55$ Bankroll 605$ helt okej inledning. Citera
omarqure Postad 21 December , 2007 Författare Rapport Postad 21 December , 2007 Eftersom primasidorna alltid varit mina favoriter, rent visuellt i alla fall, satte jag in 150 dollares på red nines där jag fick en okej rakeback deal. Har gått bra och är uppe på 470$. Har kört hu50$, sh50$ och lite plo50$. Jag tänkte posta några händer från dessa lir snart. Check it out. Kom gärna med lite tips och kommentarer(bla om hur man får de att se snyggare ut, har dålig koll) Citera
Recommended Posts