Gå till innehåll

Vilken nivå


Rosell

Recommended Posts

Jag har spelat poker nu i ett år. plockat in och plockat ut väldigt mycket från diverse sidor. Ibland med grymt + och ibland med -. sammanlagt har jag ändå gått några tusenlappar plus.

 

Känns som att jag börja lära mig spelet och vill börja bygga en rulle. Fattig student som man är har jag just nu möjlighet att sätta en 5000 Skr. vilken nivå är lagom? ska man börja bygga med hjälp av sit&go? eller lira cash på låg nivå?

 

Uppskattar även tips på böcker där man kan läsa om hur man bygger sina "rullar".

 

 

 

// Rosell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att du läser här på pf först, och läser böcker när du lirat ett bra tag. Här på pf finns så otroligt mycket kunskap lagrat, och det är gratis och med lite träning inte alltför svårhittat.

 

Många säger att sng är bra rullebyggare, men jag vet inte varför det skulle vara bättre än CG. Har sett den åsikten iaf...

 

Vad gäller nivå så är det bara att söka på pf, finns massor av trådar om detta. Spelar du CG No Limit så är ju 3000xbb en tumregel.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Your Worst Poker Enemy och The Psychology of Poker skulle jag själv rekomendera.

Sök lite under studier så hittar du säkert fler förslag

 

tackar! ska kolla upp dessa böcker. tänkte också dra igång en dagbok med mina 5000 kronor tror det skulle vara till stor hjälp på min väg uppåt :) men det blir väl någon gång efter jul nyår jag drar igång med den.

 

// Rosell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad betyder Nl25? är det inköpet? :S

 

Jag vill bli bättre på poker och försöka sattsa lite mer tid och energi.

Undrar om någon har lite tips till mig om regler. själv har man spelat tills man förlorat sin rulle, som en spelberoende. Hur många timmar spelar man och finns det ett max bi man kör för varje dag? Hur många bord är okej att köra på samtidigt?

 

funderar på att sätta in 1000 $ för att börja spela lite men behöver tips :)

 

 

Samt finns det någon bra Bok/DVD för mig om nätpoker? (DVD Helst)

 

 

 

Hoppas NI får en bra jul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad betyder Nl25? är det inköpet? :S

 

Jag vill bli bättre på poker och försöka sattsa lite mer tid och energi.

Undrar om någon har lite tips till mig om regler. själv har man spelat tills man förlorat sin rulle, som en spelberoende. Hur många timmar spelar man och finns det ett max bi man kör för varje dag? Hur många bord är okej att köra på samtidigt?

 

funderar på att sätta in 1000 $ för att börja spela lite men behöver tips :)

 

 

Samt finns det någon bra Bok/DVD för mig om nätpoker? (DVD Helst)

 

 

 

Hoppas NI får en bra jul :)

 

Det finns ingen regel för hur många bord Bi osv du ska spela. Du ska spela med det som du känner dig bekväm med och helst inte så långa sessions då man brukar bli trött och börjar slaska. Börja med 1 bord bekanta dig med klienten och alla knappar sen om du tycker att det går för segt så kan du ju lägga till 1 bord itaget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att du läser här på pf först, och läser böcker när du lirat ett bra tag. Här på pf finns så otroligt mycket kunskap lagrat, och det är gratis och med lite träning inte alltför svårhittat.

 

Många säger att sng är bra rullebyggare, men jag vet inte varför det skulle vara bättre än CG. Har sett den åsikten iaf...

 

Vad gäller nivå så är det bara att söka på pf, finns massor av trådar om detta. Spelar du CG No Limit så är ju 3000xbb en tumregel.

 

/SK

 

Man kan ju begränsa sina förluster på ett helt annat sätt än på cashgame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...