Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

Skulle egentligen spelat sm idag men fastnade kvar i Omahaturneringen som startade igår. Lyckades komma 6a i Omahan med 8a priser, var ganska bra eftersom jag var shortstackad en lång period runt bubblan, men hade bra timing och några större stackar bustade före mig.

 

Hade massor med marker i omahan första dagen, men gav bort massor till Norinder när jag synade 21k omslag preflop på 300-600 (han isolerade en shortstack). Jag hade J456 och så kom floppen 782 så var vi tvungna att köra in hans sista 45k. Han Norinder hade AA såklart men hade lyckats få färgdraget på floppen vilket han satte direkt på turn. Bara i den potten var det nog 150k och när det blev finalbord hade jag typ 30k, så om jag spelat ordentligt hela kvällen innan så hade jag kanske haft bättre chans att vinna.

 

 

Måste upp extra tidigt imorrn *gäsp* för vi ska göra någon intervju med expressen kl 12.30. Sen så kör jagf igång min dag1 i sm vid 14, vi får hoppas att det blir medvind från start. Kenretaard hade ju 45k rätt tidigt men bustade innan dagens slut ändå, Ola hade massa marker också så det är väl honom man får sikta in sig på.

 

Synd att jag inte har kamera med mig också, verkar vara en hel del bra fest här, men hittils har jag bara hört historier, har vart för segt för att delta.

 

Sjukt dåligt med internet här så ni får hålla koll på mig via poker.se rapporteringen imorrn.

 

gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Med reservation för att jag inte kan spela Omaha måste det väl ändå vara rekordkallt att syna raise och reraise till 22K från 1.8K med J654?

 

Observera min reservation över att jag inte kan spela Omaha [insert smajlie]

 

ahjo det är rekordkallt , tror jag iaf. Är ingen Omaha spelare men det lilla jag har spelat så tror jag så. Rätta mig gärna om jag har fel ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler stjärnor som åkt ut

Ett axplock av alla som åkt ut hittills:

 

Tomas Brolin

Carl-Johan Geijer

Peter ”Nalle” Hedlund

William Thorson

Hans Eskilsson

Ramzi Jelassi

 

 

Måste väl kännas helt ok att benämnas stjärna tillsammans med dom?

 

Ah speciellt att man nämns i samband med Tomas Brolin , det är ett bevis på att man är en pokerstjärna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som ramz efter sina resultat i pokervärlden redan har ego-boosten att han ser sig själv som stjärna;) eller blir du fortfarande pirrig i magen av och se dig själv nämnd som stjärna i tidningar eller har den hypen gått över.

 

Inget negativt att ha ego-boost när man nått framgångar ska också sägas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med reservation för att jag inte kan spela Omaha måste det väl ändå vara rekordkallt att syna raise och reraise till 22K från 1.8K med J654?

 

Observera min reservation över att jag inte kan spela Omaha [insert smajlie]

 

Ja det är semikallt. Ville bara tilta Norinder lite :) Floppade ju draget också, tilt att han hade ruter dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bustade i sm efter 2h efter att ha förlorat en flip mot Dilba och sen så gick jag all in på bluff på rivern mot en kille som hade nuts. Jag var typ helt säker vilken typ av hand han hade och det såg ut som att ham aldrig skulle kunna syna river, men han hade spelat den bra så jag gick bort mig lite.

 

Tog flyget till Köpenhamn direkt efter jag bustade, nu är jag i Lund med några kompisar och tar det lugnt(troligt) några dagar fram tills Valborg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda av dom andra på listan som är värdig att nämnas i samma mening som mig när det gäller poker är William.

 

Det här är också en liten kul faktaruta om team Betfair:

 

Michaela Johansson, 22, tvåa i poker-SM 2007.

Patric Mårtensson, 22, tre finalbord på Europatouren.

Ramzi Jelassi, 21, småvinster i sidotävlingar på Europatouren.

Kristian Ejvegård, 28, vinnare online-SM 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du gått plus sen du startade dagboken?;-)

 

Tror inte det. Vann 900k en period och torskat ca 900k senaste 2 månaderna. Jag är nog lite back för året. Jag spelar dock inte så mkt poker under längre perioder, mest fokuserat på liveturneringar och där mår ju inte swingsen bra. Ibland är man nära att vinna 1M euro och ibland så vinner man inte en krona på ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda av dom andra på listan som är värdig att nämnas i samma mening som mig när det gäller poker är William.

 

Apropå det. Tycker The Game på femman är ganska kul med bra spelare osv, men Nalles tjat om informationshöjningar får en ju på totaltilt efter fem sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker alla ska komma ner till Lund för att fira Valborg, jag misstänker att det kommer slakta allt annat som händer i sverige den dagen.

 

peace

 

Några rekommendationer på klubbar och dylikt? Stadsparken känns väldigt kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...