Gå till innehåll

Sharkscope - har ni nytta av det?


Weedobooty

Recommended Posts

Jag har spelat en massa SNG's på sistone och ibland brukar jag använda Sharkscope (http://www.sharkscope.com) för att titta på en del spelares SNG-stats.

 

Jag undrar - ni som fokuserar på SNG's, använder ni sharkscope och tycker ni att ni har några fördelar av det? Isåfall hur och vad. Det framgår ju ganska tydligt vad man får om man köper den och jag har inga problem att betala dom där kronorna det kostar. Det handlar inte om det. Jag vill bara höra hur ni använder informationen till er fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Sharkscope i både SNG (spelar 22s) och MTT (inköp 10-30) och försöker kopiera sharkscopestatsen in i player notes med en liten kommentar och en färgbeteckning (pås ajter som tillåter det) i början av varje bord/SNG, det har förbättrat mitt spel och mina reads (kör ofta 4-8 bord så reads blir ibland lidande) betydligt, klart värt pengarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Sharkscope i både SNG (spelar 22s) och MTT (inköp 10-30) och försöker kopiera sharkscopestatsen in i player notes med en liten kommentar och en färgbeteckning (pås ajter som tillåter det) i början av varje bord/SNG, det har förbättrat mitt spel och mina reads (kör ofta 4-8 bord så reads blir ibland lidande) betydligt, klart värt pengarna

vet inte om jag skulle låta mig själv bero på sharkscope stats vad det gäller mtt'd .. är nog bättre o titta på http://www.officialpokerrankings.com isf, eftersom SnG och MTT skiljer sig i spelstil. Finns i övrigt andra program som gör en overlay likt Gametime+ mfl som trackar både SnG / MTT och CG-stats med en global databas. Återkommer om det efter jul ... vill testa det själv först så jag inte harvar in en kass produkt här.

 

med det sgat är sharkscope fortfarande en enormt bra investering vad det gäller SNG, dessvärre kan inte samma sak sägas om den Sit-and-go mjukvaran dom har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om jag skulle låta mig själv bero på sharkscope stats vad det gäller mtt'd .. är nog bättre o titta på http://www.officialpokerrankings.com isf, eftersom SnG och MTT skiljer sig i spelstil. Finns i övrigt andra program som gör en overlay likt Gametime+ mfl som trackar både SnG / MTT och CG-stats med en global databas. Återkommer om det efter jul ... vill testa det själv först så jag inte harvar in en kass produkt här.

 

med det sgat är sharkscope fortfarande en enormt bra investering vad det gäller SNG, dessvärre kan inte samma sak sägas om den Sit-and-go mjukvaran dom har.

 

Haller inte med. Det ar enormt varians i mtt-s sa det ar absolut inte sakert att det visar hur bra ens poker kunskaper ar. Daremot i sng-s efter sag 1000(ofta mycket mindre racker) sng-s kan man tydligt konstatera hur bra spelaren ar.

OPR brukar jag kolla bara för det ar intressant att se vad personen har klonkat, annars hjalper det inte mycket, tycker jag.

Annars jag anvander sjalv sharkscope ratt ofta, och det ar ett valdigt anvandbart redskap. Det hjalper mig att valjja ratt installning mot spelaren. Ar han haj, sa ska man tanka sig för nar han bettar, i alla fall pa de langre blinds nivaerna. Nar blindsen e höga och trycker han allin, e det sannolikt att det e bara steal, pga icm-raknande.Ibland hjalper det att se vad ar average stakes pa spelaren, och om han spelar högre sa kanske spelar han lite passivt, etc.

 

Jag kör pa ps, 100 dollars sng-s minst, och dar ar det bra att anvanda torunament selector. Ser man nagra fiskar i en registrerande sng sa ar det bara att hoppa och snabbt registrera för den sng, aven om den kanske ibland över ens bankroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9-manna SnG ger det nog inte så mycket... Sedan orkar man ju heller inte sitte och sharkscopa folk då man 16-tablar exempelvis. HU kan det dock vara bra. Har själv personliga erfarenheter av det. Plussade rakt ut på Stars $200 HU SnG's när jag sharkscopade "seriöst", medan jag backade rakt ut när jag sket i det, typ. = )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9-manna SnG ger det nog inte så mycket... Sedan orkar man ju heller inte sitte och sharkscopa folk då man 16-tablar exempelvis. HU kan det dock vara bra. Har själv personliga erfarenheter av det. Plussade rakt ut på Stars $200 HU SnG's när jag sharkscopade "seriöst", medan jag backade rakt ut när jag sket i det, typ. = )

 

Asså, jag måste bara fråga: Vad betyder "rakt ut" i det här sammanhanget. Vad är det för skillnad på att "plussa rakt ut"/"backa rakt ut" och att bara plussa eller backa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, jag måste bara fråga: Vad betyder "rakt ut" i det här sammanhanget. Vad är det för skillnad på att "plussa rakt ut"/"backa rakt ut" och att bara plussa eller backa?

 

Du backar hastigt, dvs har en brant nedåtlutande kurva. Perfekt exempel på en spelare som backar rakt ut är TheWalrus640 på OnGame. Att "plussa rakt ut" har iaf inte jag hört, men om det används på så sätt oxå så är väl Eurythmechs kurva ett exempel på detta har jag för mig :).

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...