Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja, vad säger bubbelexperterna?

***** Hand 537846110 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 16 december 2007 16:43:46

Flundra Snabbis (Vanlig /Turnering )

Plats 1: RoRe (210.00)

Plats 4: DocLame (4250.00)

Plats 5: Sturemanne (540.00)

RoRe lägg LM 100.00

DocLame lägg SM 200.00

** Giv **

RoRe [N/A, N/A]

DocLame [8k, 6h]

Sturemanne [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Sturemanne Lägg

RoRe All-in 210.00

DocLame ?

EDIT: Konsensus om att det inte går att exploatera "biggie vs. shortie"-läget längre.

Postad
Måste vara en syn.

Måste det det?

Jag synade i och för sig själv där, men funderade sen på om det skulle kanske hade funnits ett större värde i att istället behålla bubblan ytterligare ett tag.

Så lite att det inte är värt att fundera på, kanske.

Postad
Måste det det?

Jag synade i och för sig själv där, men funderade sen på om det skulle kanske hade funnits ett större värde i att istället behålla bubblan ytterligare ett tag.

Så lite att det inte är värt att fundera på, kanske.

För att exploatera den med 2.7bb?

Postad
För att exploatera den med 2.7bb?

Som du säkert förstår så är det inte värde/tidsenhet jag är intresserad av här, utan om det alls kan finnas något värde, och var gränsen går om det nu är så att det inte är värt något i just detta läge, att behålla bubblan.

Postad
Som du säkert förstår så är det inte värde/tidsenhet jag är intresserad av här, utan om det alls kan finnas något värde, och var gränsen går om det nu är så att det inte är värt något i just detta läge, att behålla bubblan.

Vem nämnde tid?

Postad
Jag fattar ingenting? Varför skulle du vilja hålla bubblan vid liv här? Galet...

Som jag skrev tidigare i tråden så synade jag där (vilket man väl rimligtvis får tolka som att jag faktiskt inte ville hålla bubblan vid liv), men funderade efteråt på om det kunde ha funnits något kvar att exploatera som stor CL mot två übertighta småstackar. Men det gjorde det nog inte.

Postad
Som jag skrev tidigare i tråden så synade jag där (vilket man väl rimligtvis får tolka som att jag faktiskt inte ville hålla bubblan vid liv), men funderade efteråt på om det kunde ha funnits något kvar att exploatera som stor CL mot två übertighta småstackar. Men det gjorde det nog inte.

Att du lagt ner såpass mycket tid på denna fundering och var osäker är faktiskt ganska häpnadsväckande

Postad

Plats 1: RoRe (210.00)

Plats 4: DocLame (4250.00)

Plats 5: Sturemanne (2540.00)

Hade stackarna sett ut så här hade det kanske funnits värde, men inte så som de var i HH:n.

Edit: Det var alltså det Eury menade, eftersom FI2 satt med alldeles för liten stack (2.7 BB) för att det ska vara värt nåt med en bibehållen bubbla.