Gå till innehåll

NLT - SvS 5/10 AA mot all-in på flopp


Recommended Posts

Inte hunnit få någon spec read på FI. Vad gör vi? Finns ju bara set som slår mig men betalar ni av 200bb? Spelar nån set på detta vis på SvS?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

SB ($2492.05)

BB ($700)

UTG ($2155.91)

MP ($3470.67)

Hero ($1985)

 

Preflop: Hero is Button with ah.gif, ac.gif.

1 fold, MP raises to $40, Hero raises to $145, 2 folds, MP calls $105.

 

Flop: ($305) 4d.gif, 5c.gif, td.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $245, MP calls $3325.67 (All-In), Hero ?

 

Final Pot: $3875.67

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fått in ganska mycket pre.

Raisen AI är inte grottesk stor. Ca 18 komb rimliga ru-drag och kan någon gång vara stegdrag och KK. 9 set+ några 45 kombosar som piskar upp dig.

Detta gör att du antagligen får odds särskilt som jag tror att det är vanligare att dragen gör så på floppen än set. Där det bästa spelet normalt sett är att syna floppen och CR all in på turn.

Det är alltså en ganska klar syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är väldigt interessant när jag tänker efter lite så är syn helt överlägset. Ja att folda är riktigt uselt.

Om vi jämför drag och set.

Som jag tidigare sagt så är det här ett mycket dåligt sätt att spela med set.

Och det här är ett jättebra sätt att spela ett drag. FE är ju oerhört högt mer än 60% faktiskt i och med att du så ofta har AK,AQ,AJ. Och dessutom verkar kunna lägga JJ-AA. Du har ju nästnöten (TT är den enda hand som är bättre som du kan ha antar jag). VIlket i så fall gör att du kommer att kasta mer än 95% av HD. Och dessutom när du fått in så pass mycket pre och efter CO-bettet att det är mindre än 2x pott som du ska syna.

Visst gör skevheten i vinstchans mot de olika kategorierna av händer du är upp mot endel. MEn som sagt han kan ju ha KK också. Och även om du utesluter den handen(vilket du inte kan) så torde synen vara självklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter! Dom där jäkla turboborden gillar jag inte. Jag foldade handen i sista stund men kände ganska snabbt efteråt att jag borde synat istället.

 

Om jag säger att FI heter puppets, förändrar det något? Nån som lirat mot honom?

:-D....det gör nog att en del kommer att säga blixt syn...kommer ihåg handen...vet vaad jag hade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter! Dom där jäkla turboborden gillar jag inte. Jag foldade handen i sista stund men kände ganska snabbt efteråt att jag borde synat istället.

 

Om jag säger att FI heter puppets, förändrar det något? Nån som lirat mot honom?

 

mot puppets är det reflex-insta-syn aka 0.1-sekunders klicket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold suger verkligen här!

Han kommer ju nästan alltid visa drag eller lägre pocket.

 

För övrigt tror jag att det är positivt att vi inte har Ad. Nötfärgdrag är nog en hyffsad del av hans HD här, vilket är bra för oss.

 

1.Drag (ofta kombo, typ 6d-7d)

2.99-KK

3.Set

4.Luft

lägre pocket finns inte...då slpår jag till 900-1000 ställer inte....drag är nog det enda....om jg slår med drag å han synar å turn kommer blank...då sitter man där med skägget i brevlådan å vet inte vad man ska göra på turn...med det draget jag har så vill jag nog ha syn...sätte hanpå överpar men jag är ju favorit på floppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...