Gå till innehåll

BjornL - nl1000 HU nl600-nl1000 SH


BjornL1491910513

Recommended Posts

Vet inte riktigt vars jag ska börja har aldrig egentligen hajjat grejjen med dagbok öht. Men i varje fall så tänkte jag skriva en del här bara för att jag har så otroligt lite att göra och dela med mig lite av mitt spelande. Lever då som pokerproffs nu då jag slutade gymnasiet i somras. Har precis flyttat hem till mina föräldrar nu men planerar att spela som pokerproffs utomlands framöver.

 

Jag skriver just dagboken över vad lite jag har att göra: Har precis börjat med tennis för att fördröja tiden, har också ett bet med mina föräldrar på 150$ för den som går ner mest i vikt, gymmar. Sen såklart spelar jag poker men orkar mest spela fyra-sex timmar per dag i snitt.

 

Till pokern.. Jag har spelat sen jag var femton då mest livepoker med vänner sen spelade jag på mina föräldrar account. Karriären tog fart precis för ett år sen då jag gick från 2-4 dollar till 25-50 dollar på ett halvår och tjänade en hel del med deg. Tyvärr var jag otroligt naiv och trodde jag var bäst i världen och fortsatte uppåt denna gång med uselt resultat.

 

På våren tog jag en paus och sedan spelade lågt men åkte på torsk och slutade helt under sommaren. Efter sommaren hade jag helt plötsligt bara 40k sek kvar på kontot och gjorde en sista försök nu i september. Degade in 1000$ och började på 0.25/0.5, kändes tungt men jag malde på som en ångmaskin och i november var jag redo för 5-10$. Nu tänkte jag stanna på denna nivå ett långt tag för att bli rik istället för att bli bäst i världen.

 

Jag spelar mest HU på ongame nl1000 bord just nu då jag insett att jag är mycket sämre på SH som jag oftast bara spelar nl600.

 

Hoppas det inte blev för mycket på en gång ska försöka uppdatera så mycket jag kan framöver. Kan också meddela att jag var med om pokerrånet i Umeå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var inne och railade lite och såg att du inte ville möta NejInteIgen... Hur kommer det sig? Så fort han satte sig, satt du ut...

 

Har som sagt slutat med att möta de bästa vilket jag gjorde förra hösten. Känns ganska meningslöst att försöka mot en spelare som oftast spelar NL2000 när jag kan vänta och spela mot någon sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt !

Vad ligger rullen på nu?

 

Har inte hela rullen på pokersiten då jag har lagt en del pengar på fonder/aktier och har en del deg på mitt konto på ränta. På pokersiten har jag ca 22500$ men då räknar jag in de jag har på kontona om det krisar som är väl i varje fall 30000$. Jag stakear en kompis också så jag har en annan rulle på 2000$ där jag får 60% av vinsten.

 

Nu iväg på tennis som tidsfördriv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoj med en dagbok från Umeå. Har hört talas lite om dig! :-) Lycka till med liret

 

btw, lirar thure och gullick något nu?

 

Har du någon koppling till adrian grande tro??

ture och jag grindande ihop ett halvår i en lägenhet alldeles nyligen. Han spelar just nu nl600-nl1000 på prima. Gullik har inte spelat så mycket poker öht men spelar isf nl100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelat lite ikväll med en session på -150$ inte så mycket. Spelade HU CG och en turnering på buy in 100+8. I CG tog jag ett inköp av en kille men förlorade 1000$ mot en tomte som köpte in för låga summor, drog ut mig ett par gånger men det får man ta ibland. I turren åkte jag ut som 26 av 96 efter QQ mot A8 brädan kom KQ8 var ganska nöjd men sen kom runnerstegen och jag var ute. Har några händer som är intressanta under CG HU mot samma kille alla händer:

 

ANTES/BLINDS

BjornL posts blind ($5), Ax Sawman posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

BjornL bets $20, Ax Sawman calls $15.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,Jack of Diamonds,8 of Clubs ]

Ax Sawman bets $30, BjornL calls $30.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,Jack of Diamonds,8 of Clubs,3 of Spades ]

Ax Sawman checks, BjornL checks.

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,Jack of Diamonds,8 of Clubs,3 of Spades,2 of Hearts ]

Ax Sawman bets $72, BjornL bets $200, Ax Sawman folds.

 

SHOWDOWN

BjornL wins $381.

 

Hade förövrigt 6D 4D den här handen. Tänkte fullfölja en bluff här då han oftast betar in då han inte har något på floppen. På turn checkade jag bakom för att representera något starkt, Det jag även göra på turn är att beta men kändes mer som att han skulle bluffa på river om jag checkar bakom och då får mer betalt av honom. På river betar han standard in och jag reraisar 200$ och han lägger sig precis som jag hade tänkt mig. Dock så är jag extremt osäker på sådana här situationer och vet inte riktigt om det var korrekt, med min tankegång vad tycker ni? Är jag uppenbar att jag inte har något riktigt bra?

 

En ny knepig situation jag hatar som jag oftast förlorar pengar på är denna och är faktiskt besviken över synen jag gör.

 

Seat 8: BjornL ($841.50 in chips)

Seat 9: Ax Sawman ($245.50 in chips)

ANTES/BLINDS

BjornL posts blind ($5), Ax Sawman posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

BjornL bets $15, Ax Sawman calls $10.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,10 of Clubs,5 of Hearts ]

Ax Sawman checks, BjornL bets $35, Ax Sawman calls $35.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,10 of Clubs,5 of Hearts,Jack of Hearts ]

Ax Sawman checks, BjornL checks.

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,10 of Clubs,5 of Hearts,Jack of Hearts,4 of Diamonds ]

Ax Sawman bets $75, BjornL calls $75.

 

SHOWDOWN

Ax Sawman shows [ Jack of Clubs,Queen of Clubs ]

BjornL mucks cards [ 10 of Hearts,Queen of Spades ]

Ax Sawman wins $259.

 

Vad tycker ni ska jag folda eller syna här? Har synat så många gånger detta händer, borde kanske sluta med det är osäkert.

 

Här är bara en underbar läsning som jag hade på honom då jag spelat ett tag mot honom:

 

Seat 8: BjornL ($726.50 in chips)

Seat 9: Ax Sawman ($359.50 in chips)

ANTES/BLINDS

Ax Sawman posts blind ($5), BjornL posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

Ax Sawman bets $25, BjornL calls $20.

 

FLOP [board cards: Jack of Hearts,2 of Hearts,3 of Spades ]

BjornL checks, Ax Sawman checks.

 

TURN [board cards: Jack of Hearts,2 of Hearts,3 of Spades,7 of Spades ]

BjornL bets $40, Ax Sawman bets $115, BjornL bets $656.50 and is all-in, Ax Sawman calls $214.50 and is all-in.

 

RIVER [board cards: Jack of Hearts,2 of Hearts,3 of Spades,7 of Spades,8 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

BjornL shows [ 6 of Diamonds,4 of Diamonds ]

Ax Sawman shows [ 5 of Spades,4 of Spades ]

BjornL wins $367, BjornL wins $718.

 

Steker på turn då jag är helt säker på att han inte sitter med en full hand. Var faktiskt riktigt förvånad över synen men så satt han såklart på draget och jag klonkade in potten med 64 över hand 54 hög :)

 

Får se om jag lirar något mer ikväll är något enormt sliten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en dagbok kring samma stakes som jag själv lirar, önskar dig lycka till!:-D

 

 

Hand1: Ogillar din linje, tror du att han är tom på flopp tycker jag att det rätta är att höja redan där eftersom det är iaf den linjen jag själv väljer med i stort sett alla händer på den här brädan. Med din linje låter du för det första honom att kanske hitta en billig träff och för det andra så blir din raise på river förmodligen nersynad av alla par, du har inte precis visat styrka i handen.

 

Förresten, att checka turn för att få honom att tro att du sitter på en bra hand tror jag snarare får motsatt effekt. Din check på turn skriker T9, eller åtminstone inte stål.

 

Hand2: Vad är det för en raise pre?:-P Standard att miniraisa mot semishortar?

 

Jag fortsätter oftast att beta på turn men det är för mig ofattbart att du är missnöjd med riversynen, där måste du ju verkligen instasyna.:-)

 

Hand3: Haha, sjukt att du vinner den, även om jag ogillar din push på turn, där foldar jag mot mothugg.

 

 

Hoppas att du inte tar illa upp av kritiken, kan bli lite sur och torr när jag ska göra handanalyser.;-)

 

//Kaffedopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en dagbok kring samma stakes som jag själv lirar, önskar dig lycka till!:-D

 

 

Hand1: Ogillar din linje, tror du att han är tom på flopp tycker jag att det rätta är att höja redan där eftersom det är iaf den linjen jag själv väljer med i stort sett alla händer på den här brädan. Med din linje låter du för det första honom att kanske hitta en billig träff och för det andra så blir din raise på river förmodligen nersynad av alla par, du har inte precis visat styrka i handen.

 

Hand2: Vad är det för en raise pre?:-P Standard att miniraisa mot semishortar?

 

Jag fortsätter oftast att beta på turn men det är för mig ofattbart att du är missnöjd med riversynen, där måste du ju verkligen instasyna.:-)

 

 

//Kaffedopp

 

Håller med om att jag kan reraisa på floppen men det känns som att jag måste variera mig, om jag är säker på min läsning så kan jag få mer betalt av honom. Problemet jag ser det är som du säger att jag troligen inte alls visar styrka då han då kan syna ner med typ 3an eller något. Men det flesta gånger brukar jag reraisa.

 

Hand 2 tänkte jag nog inte över hur mkt han hade i stacken var lite halft missclick PF. Men när jag möter stackar på 150 och under har ja börjat minibeta PF just för att de är kassa och förstår inga mönster alls, så jag brukar typ minibeta med halvdana händer och höja mer med bättre men de fattar ändå inte mönstret. Förut hade jag mycket problem med dessa spelare då jag betade in 30/35 PF och fick omslag all in det är jävligt drygt beslut med en halvdan hand. Detta nya trick har gjort att jag vunnit de flesta shortstackar den senaste tiden, kanske bara tur eller vinnande i längden vad vet jag?

 

Mot stora stackar betar jag alltid 30 PF då jag höjer för annars förstår de mönstren om jag skulle beta 40 med AA och 20 med skräp.

 

hmm instasyn säger du? tycker inte alls det är klart men jag vet inte kanske får fortsätta med det :). Varför tycker du bet på turn, själv tycker jag det är bättre att hålla potten nere, iofs har du en poäng om han lägger sig då jag säkert och fint fått potten. men vad fan gör jag om han slår om? Vad gör jag om han synar vilket gör ett beslut på river? Till exempel om han betar mkt.

 

Spelar du på ongame? vilket nick isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min bet på ca 150 dollar mot mina föräldrar för den som går ner mest i vikt har jag tagit ledningen nu. Vadet är slut på morgonen till julafton. Ligger på -2.7kg i december med en viktnedgång på 1.5kg sen i lördags :)

 

Svältbantning is the shit ^^ Schysst att stejka en kille, hur går det för honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svältbantning is the shit ^^ Schysst att stejka en kille, hur går det för honom?

 

jepp har käkat ett mål mat per dag plus tennis varje dag :) Inte så sunt men vad gör man inte för lite prestige och lite bättre kropp.

 

Jag vet inte han laggar ur rätt ofta vilket gör han så tiltad så han gråter på nätterna men annars har han plussat lite grann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en session nu med HU som jag gick +500$ på. Kommer att uppdatera resultat varje vecka vad ja gått plus eller minus varje dag kan tilläggas för de som är intresserade av det. Fick en rejäl klonk efter att jag hade förlorat en coinflip all in tidigare:

 

Seat 2: BjornL ($1,059 in chips)

Seat 9: BriceCurt ($1,696 in chips)

ANTES/BLINDS

BjornL posts blind ($5), BriceCurt posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

BjornL bets $25, BriceCurt bets $100, BjornL bets $300, BriceCurt bets $1,586 and is all-in, BjornL calls $729 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 3 of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 3 of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Spades,Jack of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 3 of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Spades,Jack of Hearts,2 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

BriceCurt shows [ Queen of Spades,Queen of Hearts ]

BjornL shows [ Jack of Clubs,Jack of Spades ]

BriceCurt wins $637, BjornL wins $2,117.

 

Klonk vare här, fyrtal. Frågan är vad man ska göra med JJ HU i ett aggressivt spel? Syna här är nog det enda rätta annars är man för vek, tror han kan sitta på mycket som inte slår mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...