Bananmannen Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Hej! Jag har vunnit en pokerresa till Vegas och nu är det dags att välja Hotell. Vi har blivit erbjudna att bo på Bellagio under en vecka men har även möjligheten att välja vilket annat hotell vi vill! Om vi skulle välja ett billigare hotell frå vi också stanna några dagar längre. Men vilket ska vi annars ta? Funderingar är väl, MGM, Luxor, Treasure Island, Monte Carlo, New York-New York, Mirage, osv... Det vi vill år är att bo bra, lite lyxigt! Gärna med en nice pool och ett bra pokerutbud, har hört att CG på Bellagio är ganska tufft om du gämför med tex MGM... Mkt turneringar och CG! Ös på med tips och motiveringar! Citera
Bojen Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Beror ju även lite på vilken nivå du spelar på Cashgame? Om du får pengar till hotell och spelar poker kan du undersöka att bo med Pokerrate (billigare rum förutsatt att du spelar ett visst antal timmmar i snitt per dag). Citera
Weedobooty Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Bäst läge för pengarna är Imperial palace. Då har du Harrahs, Flamingo, Bellagio, Mirage, Venetian och Ceasar's väldigt nära. Inte lyxigt. Håller med om att Wynn är bra, men då kan du inte bara knata iväg över gatan om du vill spela i ett annat pokerrum. Citera
killerwolf Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 MGM's pokerrum e nice, många bord och seriöst arrangemang. Emellanåt sitter de mkt nötförsäljare där, som då de få gånger de startar upp 5/10 nl bord..(fanns vanligtvis bara upp till 2,5/5 nl)... men bosätt dig på bellagio för fasen, åtminstone för att kunna säga att du har bott på bellagio =) Citera
Steel Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Jag blev placerad på NY-NY i somras. Visserligen helt ok hotell, men ingen poker och rätt usel pool för att vara vegas. Luxor är ganska risigt och ligger långt från mitten av strippen. Monte Carlo höll de på att bygga om i somras, och det verkade rätt dött i allmänhet. Frågar du mig så uppfyller Bellagio bäst kriterierna lyxigt, fin pool och bra pokerutbud. Dessutom bor du då mitt på strippen, så nära till det mesta av intresse i vegas. GL, HF! Citera
DocLame Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Har du blivit erbjuden att bo på Bellagio så behöver du inte fundera mer. Citera
Hagan Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Hann inte lira på alla hotells pokerrum i somras men måste hålla med om att MGM:s pokerrum är bland de bättre. Snabbt o bra med kortblandare vilket inte alla hotell använder sig av(fattar inte riktigt varför). Citera
pokerponkass Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Imperial Palace hade jag nog inte valt. Absolut billigaste på strippen men eftersom du får boendet betalt känns det onödigt att bo på whitetrash sunk. Wynn är ju absolut högsta klass och med deras pokerrate betalar du bara 129/199 natten. Absolut det mest prisvärda. Sen att det inte e gångavstånd till bellagio känns oviktigt med tanke på att taxi dit kostar 10 dolls.. du har gångavstånd till många andra bra tex venetian, cesars o mirage.. ja åker själv dit i januari o wynn e det självklara valet för mig Citera
Jennez Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Bodde på Flamingo i somras. Inte särskilt lyxigt men helt ok standard, definitivt nötläge på strippen. Poolområdet sägs vara Vegas största/bästa. Var där bara en gång och det var absolut ok. Finns dessutom ett ”europeiskt” poolområde där det badas toppless. Citera
JNL Postad 19 Maj , 2008 Rapport Postad 19 Maj , 2008 Nån som kan hjälpa mig att få en känsla för vad man bör räkna med att betala per natt för boende i Las Vegas under perioden slutet av juli till mitten av augusti? Vore mycket uppskattat! Har inget behov av att bo speciellt flådigt, men det måste vara fräscht och hyfsat bra läge. Sen ska väl sägas att pokerrummet på hotellet spelar mindre roll, blir inte enbart fokus på poker. Viktigare i så fall läge, poolområde och fest typ. Citera
Skumdum Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Mellan 300-1000 låter ganska rimligt. Själv tänkte jag bo på bellagio med flickvän under WSOP så jag vill nog rekommendera trådskaparen det också. Citera
Riggdevil Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Den här tråden fick mig att känna mig fattig som en kyrkråtta Citera
Recommended Posts