Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Notera stackstorlekar. Ca 100 i potten och Fi har ca 200 kvar. Betta eller chacka?

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit )

(Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Ewie_C (2088.65)

Plats 2: Drholliday (1136.51)

Plats 3: chermit (2211.14)

Plats 4: Shortstack (253.95)

Plats 5: Hero (2022.88)

Ewie_C lägg LM 5.00

Drholliday lägg SM 10.00

** Giv **

Ewie_C [N/A, N/A]

Drholliday [N/A, N/A]

chermit [N/A, N/A]

Shortstack [N/A, N/A]

Hero [Ks, Es]

*** Bet Runda 1 ***

chermit Lägg

Shortstack Syna 10.00

Hero Höj till 50.00

Ewie_C Lägg

Drholliday Lägg

Shortstack Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [Dk, 5h, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

Shortstack Passa

Hero ?

Postad
Vi leder oftast på flopp och då måste vi betta för att försvara vår hand?

Ungefär 50% av gångerna leder vi tror jag.

200 för att vinna 100 cirkus blir inte tillräckligt i odds. Det är ett enkelt beslutsläge för fi vilket gör att han kommer att spela perfekt poker mot oss. Indeg med par och kast resten. OK vi drar ut ibland men känns som om det hamnar kring EV=0.

Postad

Saken är den att om jag bettar floppen orkar inte jag lägga mig om han slår om. Eftersom shortstacks ofta är efterblivna känns det som jag leder/har outs ofta nog för att det inte är jättekasst att syna hans omslag.

Men pga av att jag synar omslag hela tiden känns bet på floppen ganska kallt.

Men föredrar majoriteten b/f alltså?

Postad

200 för att vinna 100 cirkus blir inte tillräckligt i odds. Det är ett enkelt beslutsläge för fi vilket gör att han kommer att spela perfekt poker mot oss. Indeg med par och kast resten. OK vi drar ut ibland men känns som om det hamnar kring EV=0.

Vi måste leda mer än 50% av gångerna här? Sen så har vi lite fold equity på händer som slår oss.

Postad
Jag tycker vi fyrar av en bet på typ 50 här. Shortstacks lägger gärna utan träff. Ställer han in så är det ju bara att folda men nästa gång har vi AQ istället..

Lägger utan träff. Det är ju precis rätt av honom att göra detta.

Bettar vi 50 kanske vi kan slinka men en normal bett gör oss comittade.

Ska vi sätta i system att CO-betta floppen svagt när vi missar tycker du?

Postad
Vi måste leda mer än 50% av gångerna här? Sen så har vi lite fold equity på händer som slår oss.

Nej det tror jag inte. 1/3 träffar han och han har antagligen pp tillräckligt ofta för att oftast ha par+ efter floppen.

Sedan checkar han och det ändrar inte så mycket här.

Med större stackar så CO-bettar jag oftast.

Postad

Med all respekt för dig brut så tror jag vi leder betydligt mer än 50% här. Dessutom så har shortstackarna (iaf på SvS) en tendens att folda även PP om det kommer överkort på brädan.

Som jag skrev tidigare så tror jag vi tar hem potten 7 av tio genom ett cb på 75-90 beroende på att

7ggr av tio har han missat floppen.
Postad
Ängeln17, bettar du 95 måste du syna omslag. Vilket i sig inte är ett jättekasst spel.

Jo, det är jag medveten om. Men jag tror ju att vi mot en sån här Fi vinner handen tillräckligt många gånger direkt för att det ska va EV+ ändå.

Det vore ju rätt stor skillnad om det vore en djupstackade.

Postad
Jo, det är jag medveten om. Men jag tror ju att vi mot en sån här Fi vinner handen tillräckligt många gånger direkt för att det ska va EV+ ändå.

Det vore ju rätt stor skillnad om det vore en djupstackade.

Och check är alltså EV-;-)

Postad

Asså mot en shortstack så räcker det ju att cbeten är typ 50. Alla händer han foldar för 95 foldar han säkert för 50 också. Vi blir inte commitade, 8 ggr av 10 tar vi potten. Så länge vi spelar likadant när vi träffar så kommer vi inte bli tvingade all in så ofta om fi inte har en hand. Funkar prima för mig iaf, sen om det är helt rätt matematiskt vet jag inte.

Postad
Asså mot en shortstack så räcker det ju att cbeten är typ 50. Alla händer han foldar för 95 foldar han säkert för 50 också. Vi blir inte commitade, 8 ggr av 10 tar vi potten. Så länge vi spelar likadant när vi träffar så kommer vi inte bli tvingade all in så ofta om fi inte har en hand. Funkar prima för mig iaf, sen om det är helt rätt matematiskt vet jag inte.

Personligen känner jag lite att, just när potten är 100 och han har 200 bakom, så committar jag mig gärna, eller släpper handen/hoppas på frikort.

Sen beror de lite på FI och situation vilket val det lutar mot men är inget fan av halvpotbetten. Kanske borde testa dock.