Gå till innehåll

Går plus, hur ska ja fortsätta?


whern

Recommended Posts

Jag har nu kämpat mig upp till en rulle på 3,5k efter att ha fått ett fint tillskott på 1,1k från SM. Jag har kommit upp till 1-1,5 förut och spelat stabilt och fint men så har det börjat gå utför och till slut har allt varit borta, utan allt för stor tilt.

 

Nu har jag ändå en hyffsad rulle, spelar 0,5/1 6-manna NL och 0,25/0,5 HU på stars. Jag har inte haft en en enda session med negativt resultat på 2 veckor och har haft ett sjukt skönt flyt. Men hur ska jag lyckas undvika att det börjar gå utför nu igen? Anstränger mig verkligen nu och det går hur fint. Möjligtvis har jag ändrat mitt spel en aning, lite mindre bluffar och ännu aggressivare spel (vill jag tro). Men annars är det inte stor skillnad.

 

Någon som har något riktigt bra tips? Någon som har haft samma "historia" och ändrat på någon liten detalj som har gjort att det fortsatt?

 

Är skitnervös för att allt ska försvinna nu, fast känns ändå underbart att ha lite att backa upp med när man backar några inköp för att sedan vända det till en plus session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte haft en en enda session med negativt resultat på 2 veckor och har haft ett sjukt skönt flyt. .... Anstränger mig verkligen nu och det går hur fint. Möjligtvis har jag ändrat mitt spel en aning, lite mindre bluffar och ännu aggressivare spel (vill jag tro).

 

 

Testa att bara fortsätta spela på?

Kanske har du utvecklats som pokerspelare?

Du säger ju själv att du inte haft negativt resultat på 2 veckor, det finns ingenting som säger att "din tur tar slut", Jag hade bara fortsatt spela på och se hur det tar sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du är en vinnande spelare?

 

Du verkar förr eller senare alltid förlora pengarna, du har haft en rush nu i två veckor (bra kort) när du sedan kommer få sämre kort och blir utdragen så är du back igen.

 

Låter detta rimligt?

 

Bli bättre, läs böcker och analysera ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lisa87, jo, det kan ju absolut vara så, ska bara köra på och spela ett bra spel.

 

Morango, jag tror och hoppas att så inte är fallet. Det jag dock tror är att mitt självförtroende blir för stort då jag fått en rulle och "skiter i" om ja loosar lite här o där, sen har ja loosat nåra hundra och halv-tiltar och vill upp dit igen osv. Tror jag har för dålig disciplin. Jag ska koncentrera mig nu och försöka bygga upp. Inte öka nivå förrns ja når åtminstone 10k. Låter det bra? Kan iofs bara ha tur, men låter lite för osannolikt. Den gamle riggen :D

 

Har som jag skrivit ändrat min spelstil och fått lite bättre disciplin (färre bluffar, eller snarare bluffar på rätt ställen vid visad svaghet).

 

Ajja, tackar för svaren....

 

Förresten, får man fråga hur stor rulle ni har, vilka nivåer ni spelar på och vad ni har för egna "regler" för att hålla den växande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du är en vinnande spelare?

 

Btw, vad är definitionen av en vinnande spelare? Jag tar alltid ut mer pengar än jag sätter in, men får inte den där stabila rullen och vinsterna. Så vinnande är jag väl å ena sidan?. Nästan alla gular ju nån gång dessutom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också haft bra flyt senaste veckorna. Men jag vet att det bara är en tidsfråga innan det åter dalar en aning. För mig är det viktigt att ha i bakhuvudet, och försöka att låta en kort framgång inte stiga en åt huvudet. För det handlar om att ta bra beslut, om man gör det och har lite monaymanagement, så plussar man i slutändan. Om det pikar eller dalar just dessa två veckor är inte hela världen. Detta tankesättet försöker jag ha för att inte tappa mitt game när jag backar ett antal inköp, att backa ibland är en del av spelet.

Så kör på som du gjort, men kanske ska man tänka på att inte krampaktigt försöka fortsätta plussa så hårt, för då finns alltid risken att man kan tappa fattningen när förlusterna kommer och låta frustrationen gå ut över spelet och förlora ännu mer.

 

Keep it up 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också haft bra flyt senaste veckorna. Men jag vet att det bara är en tidsfråga innan det åter dalar en aning. För mig är det viktigt att ha i bakhuvudet, och försöka att låta en kort framgång inte stiga en åt huvudet. För det handlar om att ta bra beslut, om man gör det och har lite monaymanagement, så plussar man i slutändan. Om det pikar eller dalar just dessa två veckor är inte hela världen. Detta tankesättet försöker jag ha för att inte tappa mitt game när jag backar ett antal inköp, att backa ibland är en del av spelet.

Så kör på som du gjort, men kanske ska man tänka på att inte krampaktigt försöka fortsätta plussa så hårt, för då finns alltid risken att man kan tappa fattningen när förlusterna kommer och låta frustrationen gå ut över spelet och förlora ännu mer.

 

Keep it up 8-)

 

Där sa du det :D Det stämmer otroligt bra. Ska in grinda en sväng nu och spela BRA och gå därifrån om de går kasst o INTE bli frustrerad. Tror det är en bra grej för mig, att gå därifrån och ta en paus om ja börjar bli frustrerad. Gjorde det häromdagen och gick in på samma bord 2 timmar senare och plussade 400 efter 2 backade inköp första vändan, va så skönt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt att spela på den nivå du spelar på nu, när du känner redo att ta steget upp ett snäpp så gör det, men om du känner att du inte klarar det och börjar förlora, gå ner till den nivå som du vunnit på tidigare, det är alltid svårt att ta steget upp i "stegen", men spela på så blir du bättre och bättre. Jag håller tummarna för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt att spela på den nivå du spelar på nu, när du känner redo att ta steget upp ett snäpp så gör det, men om du känner att du inte klarar det och börjar förlora, gå ner till den nivå som du vunnit på tidigare, det är alltid svårt att ta steget upp i "stegen", men spela på så blir du bättre och bättre. Jag håller tummarna för dig.

 

yees, tack för tipset!

 

har börjat på wpbet.com igen där man kan följa mig, om du inte sett den sidan. Heter whern där med, så det är bara att kolla där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...